PDA

View Full Version : For The Love Of God



Analie-G
9 mei 2009, 01:14
Ach ja, was lang geleden dat ik dit nummer geleerd had en was weer eens lekker om het met de AXE FX te spelen....niet geprobeerd zijn geluid / spel te kopieren....gewoon leuk om op te nemen....;)

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=398704315

pannekoek
9 mei 2009, 01:30
zeer geslaagd!

het lijkt bijna alsof je de track gewoon gekopieerd hebt, perfecte sound en spel!

Luke-wannabe
9 mei 2009, 02:19
Klinkt te gek man. Moet maar weer eens wat meer Vai gaan luisteren.
Je hebt goed naar de man geluisterd, hoor ik zo ;)

repelsteeltje
9 mei 2009, 07:16
nog wat meer van je geluistert op My space,ben nu dus fan van je muziek klinkt echt lekker.
For the love of god is zeer goed gespeeld, top is net Vai himself

benwave
9 mei 2009, 08:13
Dit moet toch wel een van de mooiste covers zijn van dit nummer die ik ooit gehoord heb.
Ergg goed gedaan.. minstens zo goed als het origineel

VHsologitarist
9 mei 2009, 10:09
Netjes man en wat een sound respect! Toen ik je gary moore opname hoorde, dacht ik van ja oke.. wel goed maar dit is ECHT heel goed. OOk je andere nummers overigens!

Analie-G
9 mei 2009, 13:15
Bedankt mannen !
Het is een heerlijk nummer om te spelen waarbij toch het gevoel van dit nummer het belangrijkste is naast de tonenkeuze natuurlijk......ik gebruik voor dit nummer hetzelfde sound wat ik voor Still Got The Blues had gebruikt met een Tubescreamer erbij voor meer gain, ping pong delay en minder galm......Gitaar was dus een yamaha RGX 1212A......heeft een vrij vlak toon ...geen hevige tweaking nodig met de AXE , gewone standaard mark II amp (highcut op 5khz ,lowcut op 250hz , eq helemaal recht)
Anyhow, was heerlijk om zoiets op te nemen.....

Groeten,
Anand

ExplorerNut
9 mei 2009, 19:52
:crazyhappy:

Passion and Warfare, samen met die CD met Devin Townsend zijn mijn favo CD's van Vai. En deze had er zo op gekunt zonder dat ie het zelf gemerkt zou hebben. TOP!

Is dat nou een backing track of heb je die hele zooi ingespeeld oid?

marc_o
9 mei 2009, 23:55
Echt ontzettend goed!!


Hoe bevalt de Fraktal Audio Axe FX? Heb er al veel over gelezen, maar begin steeds benieuwder te worden, aangezien ik al jaren zeur over wanneer er iets uitkomt wat beter is dan mijn buizenversterkers ik dat zeker zal overwegen...

Gert-Jan
10 mei 2009, 10:34
Petje af! Mooi gespeeld, goeie feel.

DTmaster
10 mei 2009, 11:19
ja erg goed, waarom kom je nooit optreden in de buurt van Leiden ;)


TOP!

Analie-G
10 mei 2009, 23:28
:crazyhappy:

Passion and Warfare, samen met die CD met Devin Townsend zijn mijn favo CD's van Vai. En deze had er zo op gekunt zonder dat ie het zelf gemerkt zou hebben. TOP!

Is dat nou een backing track of heb je die hele zooi ingespeeld oid?

Hey thanks, en is gewoon een backing hoor.....leerling had het gewoon ergens op internet gevonden......

Analie-G
10 mei 2009, 23:30
Echt ontzettend goed!!


Hoe bevalt de Fraktal Audio Axe FX? Heb er al veel over gelezen, maar begin steeds benieuwder te worden, aangezien ik al jaren zeur over wanneer er iets uitkomt wat beter is dan mijn buizenversterkers ik dat zeker zal overwegen...


Super , kan er niks anders over zeggen : ben helemaal GAS vrij qua gear !
Ik zou niet BETER zeggen maar ANDERS qua denkwijze voor je sound......

Analie-G
10 mei 2009, 23:32
ja erg goed, waarom kom je nooit optreden in de buurt van Leiden ;)


TOP!
Hahah, ik speel bijna iedere weekend in de regio Rotterdam / Den Haag / Amsterdam ...maar dan met een Latin / Hindi coverband hahahah compleet wat anders dus....Instrumentaal zal live optreden niet wat worden...kost gewoon teveel moeite om alles te regelen.....maar goed, je weet maar nooit :)

HaroldA
11 mei 2009, 00:52
Hij is goed! :rockon:

Maar mag ik toch vermelden dat ik bij het luisteren het idee heb gehad dat jij 'haast' hebt?

Zeker in het begin is het origineel veel "relaxter"... Of ligt het aan de backing track???

marc_o
11 mei 2009, 10:07
Super , kan er niks anders over zeggen : ben helemaal GAS vrij qua gear !
Ik zou niet BETER zeggen maar ANDERS qua denkwijze voor je sound......


Ik moet dat zeker eens uitproberen, al weet ik van mezelf dat ik het benauwd krijg van programmeerwerk, maar toch!

Waar zet je het live op dan? Eindtrap en speakers of een directverbinding met de PA en een monitor voor jezelf?

Ibanez666
11 mei 2009, 11:46
Klinkt erg goed, respect!
Ik zou zelf wel eens iets exact willen kunnen kopieeren, maar dat lukt me op een een of andere manier nooit. Zou het technisch vaak wel aankunnen, maar het zal de motivatie wel zijn dan denk ik.

Hoe zoek jij de solos uit? Of scoor je ergens een tab?

Analie-G
11 mei 2009, 13:47
Hij is goed! :rockon:

Maar mag ik toch vermelden dat ik bij het luisteren het idee heb gehad dat jij 'haast' hebt?

Zeker in het begin is het origineel veel "relaxter"... Of ligt het aan de backing track???

haastig spoed is zelden goed hahaha, ik zou het niet weten harold...ik ben geen ritmisch wonder.....speel het altijd op gevoel en zou dus kunnen dat ik haast had want was al laat en wilde graag naast mijn vriendin in een warme bed duiken ...:):crazyhappy:

Analie-G
11 mei 2009, 13:53
Ik moet dat zeker eens uitproberen, al weet ik van mezelf dat ik het benauwd krijg van programmeerwerk, maar toch!

Waar zet je het live op dan? Eindtrap en speakers of een directverbinding met de PA en een monitor voor jezelf?

Hey Marc,
Het valt eigenlijk reuze mee.....je moet eigenlijk een lege preset nemen : gooi er een amp + cab block in en ga gewoon spelen met de eq zoals je het met een echte amp ook doet....probeer daarna andere speakers uit zoals je het in het echt ook doet...alleen hoef je ze nu niet te sjouwen etc etc hahahaha
Daarna je fx gedeelte....allemaal net zoals een gforce bijv, minstens net zo makkelijk....

in het GEHEEL ben je sneller klaar met programmeren en aansluiten dan wanneer je een complete rack + amp + box hebt :)

Live staat ie bij mij waar het kan...op de vloer , op de versterker , of tussen de benen van een leuke vrouw :strat:

Ik speel altijd direkt met een podium geluid door wat er maar ook op het podium staat : monitor , roland cube , peavey bandit ec etc etc....

Analie-G
11 mei 2009, 14:01
Klinkt erg goed, respect!
Ik zou zelf wel eens iets exact willen kunnen kopieeren, maar dat lukt me op een een of andere manier nooit. Zou het technisch vaak wel aankunnen, maar het zal de motivatie wel zijn dan denk ik.

Hoe zoek jij de solos uit? Of scoor je ergens een tab?


Hoi ibanez, geloof me maar : dit nummer heb ik echt NIET exact gespeeld....er zijn zoveel dingen die Vai net anders speelt en ook qua nootkeuze....

Dit is een van de weinig nummers waar ik destijds (15jr geleden) veel tijd in heb gestoken....had een tab en samen met mijn gitaar docent destijds de technische stukken beter uitgezocht op GEHOOR want de originele tab wjikt aardig af van het spel van Vai.......ik zoek al jaren niks meer exact uit voormezelf....wel voor de leerlingen !
:metal:

marc_o
11 mei 2009, 14:40
Hey Marc,
Het valt eigenlijk reuze mee.....je moet eigenlijk een lege preset nemen : gooi er een amp + cab block in en ga gewoon spelen met de eq zoals je het met een echte amp ook doet....probeer daarna andere speakers uit zoals je het in het echt ook doet...alleen hoef je ze nu niet te sjouwen etc etc hahahaha
Daarna je fx gedeelte....allemaal net zoals een gforce bijv, minstens net zo makkelijk....

in het GEHEEL ben je sneller klaar met programmeren en aansluiten dan wanneer je een complete rack + amp + box hebt :)

Live staat ie bij mij waar het kan...op de vloer , op de versterker , of tussen de benen van een leuke vrouw :strat:

Ik speel altijd direkt met een podium geluid door wat er maar ook op het podium staat : monitor , roland cube , peavey bandit ec etc etc....


Nou, ik ga 'm zeer zeker eens proberen.
Was er destijds vrij vlot bij toen de Johnsson millennium uitkwam, wat qua programmeren een Digitech is, maar fuck, dat is gewoon niet aan mij besteed, lijkt het, altijd ruzie met die dingen. Bovendien liet ie me af en toe in de steek op het podium....snel weer terug naar de buizenamps toen. De tijd en ontwikkelingen staan uiteraard niet stil, dus wellicht gaat het nu beter...

The Lo Lands
11 mei 2009, 19:32
Een favoriet absoluut! Mooi gespeeld en voor mij is dit ook een lekker improvisatie nummer met hier- en daar wel het orgineel in de smiezen houden. Ik heb denk ik ook zo'n 15 jaar terug dit nummer met de tabs gespeeld/uitgezocht maar flipte weg als het relatief rustige beginstuk geweest was :seriousf: Nu gaat het makkelijker wat mede komt door betere techniek en ervaring. Naast 'Always with me, always with you' van Joe Satriani is dit wel één van mijn favorieten! Backing track is inderdaad op het net te vinden naast nog meer geweldige nummers. Google is je vriend:mmmm: Heel cool gedaan!

Fusion
13 mei 2009, 17:02
Mooi gespeeld hoor. Knap!!

WICKED
13 mei 2009, 18:08
ik geniet altijd als ik naar jouw gitaarspel luister, gewoon perfect en dit is gewoon geniaal.

trouwens ik vind die

return form theredbananaworld echt helemaal te gek!

Wat voor gear gebruik je daar als ik vragen mag? Een koch powertone ofzoiets?
Ik houd zo van die distortion (in het begin) echt geweldige sound:)

Ibanez666
13 mei 2009, 18:23
Hoi ibanez, geloof me maar : dit nummer heb ik echt NIET exact gespeeld....er zijn zoveel dingen die Vai net anders speelt en ook qua nootkeuze....

Dit is een van de weinig nummers waar ik destijds (15jr geleden) veel tijd in heb gestoken....had een tab en samen met mijn gitaar docent destijds de technische stukken beter uitgezocht op GEHOOR want de originele tab wjikt aardig af van het spel van Vai.......ik zoek al jaren niks meer exact uit voormezelf....wel voor de leerlingen !
:metal:

ah ok, nou ik ken het origineel ook niet helemaal uit mn hoofd, dus dat verklaard wat. Nou ja er is dus nog hoop voor me...als het maar herkenbaar is dus :)

Stratman70
13 mei 2009, 21:49
Helemaal te gek! Super mooi geluid, super goed spel.

Analie-G
15 mei 2009, 14:36
bedankt heren !

gear op Red bananaworld :
Is een hele oude Rocktron Pro GAP voorversterker (geen buizen) door een Kitty Hawk buizen eindtrap > 4x12 Kitty Hawk .....was ook een geweldige mooie sound ive !

Anand

Don Capo
15 mei 2009, 16:07
Godchristus, dit is helemaal NIET mijn muziek, ik heb heel weinig vergelijkingsmateriaal, maar damn, wat kan jij spelen! Respect daarvoor! :ok:

Riky
1 juni 2009, 18:03
dit heb je top gedaan! Klinkt echt lekker. De feel zit er in en dat is het belangrijkste.

Rexx
1 juni 2009, 22:05
Alles is al gezegt eigenlijk, perfect.
Ook de sound, het is totaal niet mijn ding (te klinisch) maar heb hem er even naast gehouden en het is héél goed gedaan.