PDA

View Full Version : Guitar pro vraagje



martijn3293
8 mei 2009, 23:25
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit bericht wel in deze categorie thuis hoort. Maar ik heb dus een vraagje over guitar pro 5. Ik schrijf zelf liedjes, en ik maak ze dus is guitar pro 5. Maar nu heb ik mijn beginsnelheid = 98.
Nu wil ik ergens, in een stukje in mijn liedje, de snelheid veel trager hebben. Hoe kan ik nu bijvoorbeeld 6 maten de snelheid langzaam hebben?

Groeten
Martijn

Kaham
9 mei 2009, 00:18
Hey Martijn,

Als je in je menubalken zoekt, vind je ergens een knop genaamd Mix Table (Nederlandse versie: Mengtafel). F10 werkt geloof ik ook als je geen sneltoetsen hebt veranderd.

Een menutje opent waarin je vanalles kan regelen. Een van deze dingen is de snelheid. Vink simpelweg het Tempo aan, dan verschijnen wat extra instellingen, en je bent klaar. Als je dan later weer terug wil naar je originele BPS, zal je dezelfde stappen moeten herhalen maar dan met de originele snelheid.

Hoop dat deze (eerste) post behulpzaam was ;)

Bas

martijn3293
9 mei 2009, 23:12
Bedankt,

Ik heb het gevonden :D:D

:rockon:

Wiellem
10 mei 2009, 12:36
Er staat ook gewoon X1,0 wat je kan veranderen x0,5 of 0,75 etc

Kaham
11 mei 2009, 01:12
Er staat ook gewoon X1,0 wat je kan veranderen x0,5 of 0,75 etc

De x1,0 is de snelheid waarmee het nummer afgespeeld wordt. Als je deze veranderd in x0,5 dan zal hij een volledig nummer half zo snel afspelen, bij wijze van oefenen dus zeg maar. Als je dan enkel 6 maten langzamer wil hebben, dan zou je dus tijdens het afspelen moeten gaan klikken. (Plus het feit dat je misschien van 90 naar 80 bpm wil, wat niet in de opties 0,5 of 0,75 zit).

Iig, blij dat OP het gevonden heeft ;)