PDA

View Full Version : Flamenco - rumba



VHsologitarist
8 mei 2009, 23:24
Hier een klein stukje flamenco met heel veel foutjes en ritme wisselingen die er niet thuis horen. Dit was smorgens opgenomen (net uit bed) en toen op het eind brak mijn nagel.. Dus dacht laat ik mijn laatste gitaarspel van deze maand ook ff posten tussen al het electrisch geweld ;)

http://flamenco.ferrybrouwer.com/la_lola.mp3

Gr
Fer

Don Capo
8 mei 2009, 23:30
en toen op het eind brak mijn nagel..




:D en daar schrok je van geloof ik, resoluut einde.

Top Fer! Ben eigenlijk niet zo'n Rumba fan, maar je compas klinkt wel erg lekker!! Je moet wel een keer van die bescheidenheidssteen af hoor, daar is geen plek meer voor je!

VHsologitarist
9 mei 2009, 10:38
Hey Thieske,

Vind je het een resoluut einde ja? Oh ik dacht een abrubt einde ;) Voor mij is het nooit leuk een nagel te breken, en al helemaal niet wanneer die steen te klein is, haha. Je hoort mij dus best 'kwaad' op de knop van mijn computer klikken op het laatst ;)

Thnx for the comment pal!

Fusion
9 mei 2009, 13:17
Mooi! Ben zelf gek op flamenco, alhoewel ik niet veel meer luister. Maar een de Lucia of een Pe~na wil nog wel eens op staan hier. Erg mooi gespeeld!!

meul
9 mei 2009, 13:20
Tof, lijkt me ook zo leuk om dit te kunnen. goed gedaan man

Pais
9 mei 2009, 13:42
Vreemd, ik krijg een stukje van maar 5 seconde te horen.

VHsologitarist
9 mei 2009, 18:57
thnx mannen,

Meul: Waarom stap je niet over naar flamenco? Gaat je zeker bevallen ;)

Hey Pais, dat is wel raar ja! Hij staat toch volledig op de server. Misschien moet je m eerst downloaden.


nogmaals thnx for the comments :)

meul
9 mei 2009, 19:15
Meul: Waarom stap je niet over naar flamenco? Gaat je zeker bevallen ;)



Nah, als ik alles moet aanpakken wat ik interessant vind kom ik nooit meer aan gitaarspelen toe denk ik ;)

Pais
9 mei 2009, 19:39
thnx mannen,

Meul: Waarom stap je niet over naar flamenco? Gaat je zeker bevallen ;)

Hey Pais, dat is wel raar ja! Hij staat toch volledig op de server. Misschien moet je m eerst downloaden.


nogmaals thnx for the comments :)

Inmiddels helemaal gehoord! Mooi stukje muziek! In de tweede helft hoor ik wat meer foutjes maar hey - jij swingt evengoed de pan uit :cheerup:

VHsologitarist
10 mei 2009, 09:00
meul: nee was ook maar een grapje (schoenmaker hou je aan de ... ) ;) blijf doen waar je goed in bent


Pais: Pcies die tweede helft zit vol fouten ;) shame on me! haha..
Ik vraag me eigenlijk af wanneer die bijeenkomst een keer gepland word!

grayfink
10 mei 2009, 09:10
Ik vind het ook wel mooi hoor. Ik zou willen dat ik het ook kon.:)

up-guitarman
10 mei 2009, 11:57
Sounds nice !!!

VHsologitarist
10 mei 2009, 22:27
thnx mannen

WICKED
10 mei 2009, 23:29
Hier een klein stukje flamenco met heel veel foutjes en ritme wisselingen die er niet thuis horen. Dit was smorgens opgenomen (net uit bed) en toen op het eind brak mijn nagel..

Zat je haar wel goed?;)

hmm ALS ik een tip kan geven dan zou ik meer letten op de dynamiek. miss hier en daar ook een beetje meer attack maar goed dat is ook subjectief. (misschien omdat me boxen nu zacht staan)

maar iig weer een genot om naar te luisteren:)

VHsologitarist
10 mei 2009, 23:55
Thnx wick,

Mn haar zat geloof ik 'net out of bed look' ;)
Attack vond ik zelf wel goed flamenco klinken. Dynamiek zou misschien wel kunnen.. welke stukken denk jij dat ik het iets meer moet opteugen?

WICKED
11 mei 2009, 17:00
Thnx wick,

Mn haar zat geloof ik 'net out of bed look' ;)
Attack vond ik zelf wel goed flamenco klinken. Dynamiek zou misschien wel kunnen.. welke stukken denk jij dat ik het iets meer moet opteugen?

hmm bij die slag stukjes zoals bij 0:49 en op het einde 1:12, ik mis net dat randje zeg maar wat je krijgt als je hard aanslaat.. maargoed dit is puur subjectief. ik doe dit je niet na:)

DTmaster
11 mei 2009, 17:16
wat een disipline om dit te leren, ik neem aan dat je dit uit je hoofd doet :)


TOP!!

VHsologitarist
11 mei 2009, 20:21
hmm bij die slag stukjes zoals bij 0:49 en op het einde 1:12, ik mis net dat randje zeg maar wat je krijgt als je hard aanslaat.. maargoed dit is puur subjectief. ik doe dit je niet na:)

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat randje. Deze slagtechnieken horen zo te klinken. Ik kan zelf ook niet veel dynamiek verschil horen vergeleken met het origineel betreft de slagtechnieken. Maar het is wel zo dat elk gitaar een andere projectie heeft van de 'rasgueados' (slagtechniek). Ikzelf ben wel tevreden over de projectie van mijn gitaar. Wat je zelf ook aangeeft is het een kwestie van smaak. Thnx for your comment pal!

DTmaster:
Thnx man, voor mij werkt het juist het makkelijkst om het uit mijn hoofd te leren. Dit stukje is echt niet moeilijk en voor iedereen te doen. Maar je moet er alleen wel even op gaan zitten.

Pais
11 mei 2009, 21:00
Ik snap wel een beetje wat er wordt bedoeld met een gebrek aan dynamiek. Je hebt genoeg techniek in huis om een stukje uit je dak tegaan, zoals het in de rumba zo mooi kan. Je gitaar laten kotsen en kletteren, alleen al om te laten horen waarom een Conde een Conde is ;)

WICKED
11 mei 2009, 21:11
Ik snap wel een beetje wat er wordt bedoeld met een gebrek aan dynamiek. Je hebt genoeg techniek in huis om een stukje uit je dak tegaan, zoals het in de rumba zo mooi kan. Je gitaar laten kotsen en kletteren, alleen al om te laten horen waarom een Conde een Conde is ;)

beter kan ik t niet beschrijven:)

VHsologitarist
11 mei 2009, 21:21
Ik denk te begrijpen wat jullie bedoelen. Ik heb geprobeerd zo dicht mogelijk bij het origineel te komen. Dat kotsen en kletteren hoor je denk ik meer binnen de compās stukjes binnen een rumba, of zit ik er nu naast?

Pais
11 mei 2009, 22:01
Eigenlijk in alles wel, als het maar ballen krijgt :) Maar dit is ook een stuk van een bekende gitarist begrijp ik? Van wie eigenlijk?

Ik hoor in traditionele rumba solo's wel vaker dat het ingetogen en gereserveerd blijft. En dat verschilt eigenlijk best veel van de kletterende rumba por fiësta zoals hij in spanje wordt beleefd. Beide zijn mooi om naar te luisteren en kunnen we een hoop van leren, maar ik hou van "grof geweld" in de lichte flamenco vormen.
Maar het zal vast een stuk meer resoluut klinken bij je als je wat minder makkelijk struikelt over de lastige frases.

VHsologitarist
11 mei 2009, 22:24
ongetwijfeld Pais,

Het stuk is van Paco Peņa en heet La Lola Rumba, erg mooi stuk ;) Wanneer komt er trouwens weer een post van jouw kant?

Pais
12 mei 2009, 12:08
Ik heb een polsblessure waar ik tijdens het spelen last van heb. Het laatste half jaar speel ik niet eens dagelijks meer.
Dr komt wel weer een keer een stukje. Ik ben bezig met het maken van een Taranta, maar ik vind het nog heel lastig om het niet te gefragmenteerd te laten klinken.

VHsologitarist
12 mei 2009, 19:49
Oei das ni zo mooi! Ben benieuwd wat voor Taranta het wordt. Veel sterkte iig!

elmariachi
24 mei 2009, 00:19
hee goed nummer mag ik vragen hoe het in zijn werk gaat dat opnemen enzo?

Divine
24 mei 2009, 01:24
Hey Eddy!

Klinkt goed, ga zo door! :ok:

VHsologitarist
27 mei 2009, 07:40
Thnx Divine en Elmariachi! En divine: Je mag me ook Ferry noemen, Eddy is toch echt iemand anders haha ;)


hee goed nummer mag ik vragen hoe het in zijn werk gaat dat opnemen enzo?
Eigenlijk heel simpel.. Ik heb een macbookie en daar zit 'Garage Band' op. Een amateuristische OSX desktop applicatie waarmee audio opgenomen kan worden. Ik maak gewoon gebruik van mijn 'build-in' microfoon (ingebakken in de laptop). Voeg er later een reverb aan toe en that's it eigenlijk. Positie van de microfoon hou ik altijd tussen het klankgat en de hals (dit is wat ik geleerd heb). Maar uit praktijkervaring blijkt dat dit afhankelijk is van de gitaar. Je moet zelf experimenteren wat een goede positie is, zodat het dynamisch bereik het beste tot zijn recht komt. Zo merk ik bijvoorbeeld als ik te dicht bij het klankgat opneem dat de lage tonen dominant zijn. Het is een beetje tweaken.