PDA

View Full Version : My Bloody Valentine !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Joey Handsome
8 mei 2009, 20:54
Echt niet normaal, is het dan toch eindelijk zover dat ik ze kan gaan zien. Het is me al eens voorbij gegaan toen ik er niet bij was in Parijs, maar nu gaat me dat niet nog een keer overkomen. Zie hier info:

My Bloody Valentine maandag 25 mei 2009 in de Effenaar Eindhoven. Wel een rukstuk van m'n huis af, maar dat moet dan maar.

http://www.irishtimes.com/blogs/ontherecord/files/mybloodyvalentine460.jpg

Enige Europese clubshow!

Je leest het goed! My Bloody Valentine komt naar de Effenaar. En dat mag je wel uniek noemen. De band geeft namelijk maar een zeer select aantal shows. In Europa is dit zelfs de enige clubshow op de agenda!
Het is overigens voor het eerst in bijna 25 jaar dat My Bloody Valentine naar de Effenaar komt. Voor het laatst stonden ze hier op 24 november 1984.

De hoogtijdagen van de ‘shoegazers’ lagen begin jaren negentig, na de release van het baanbrekende album ‘Loveless’. Op dat album liet de groep rond Kevin Shields welhaast ongrijpbare muziek horen: hoge gitaarlagen met veel effecten, maar altijd met een mooie, dromerige melodie te bespeuren.

In 1997 ging de groep voorlopig uit elkaar, om in 2007 haar comeback te maken middels een select aantal optredens. My Bloody Valentine was een paar jaar daarvoor opnieuw in de schijnwerpers gekomen dankzij de film Lost in Translation. Hiervoor leverde de band en Kevin Shields solo een paar nummers. Het nieuwe album van My Bloody Valentine is naar verluid nog altijd in de maak.
Volgens recensies van recente concerten, is My Bloody Valentine live nog altijd een zeldzame belevenis. Veel zeldzamer als dit kun je het bijna niet krijgen in de Effenaar!

nielsnielsniels
8 mei 2009, 20:58
Zijn er echt mensen op dit forum die naar deze muziek luisteren? :dontgeti:

hoofd
8 mei 2009, 21:10
Jezus, in EINDHOVEN?!?! Daar ga ik dus echt nog wel even een paar keer goed over nadenken..

hoofd
8 mei 2009, 21:11
Zijn er echt mensen op dit forum die naar deze muziek luisteren? :dontgeti:
Ja, die zijn er, wat wil je nou eigenlijk zeggen met je opmerking?

Joey Handsome
8 mei 2009, 22:20
Ja echt, wat een rare opmerking. Dit is één van de grootste bands uit het genre, mag toch wel gepost worden lijkt me.

Maar Yasser, ga gewoon mee man. Ik kom ook helemaal uit Haarlem. Vind het ook echt ver weg, maar vrienden van me hebben het al eens in Parijs gezien en het is echt niet mis live. Best legendarisch.

DTmaster
8 mei 2009, 23:14
ken de muziek niet is dit emocore ofzo!!

Joey Handsome
8 mei 2009, 23:20
Volgens mij staat er ergens daarboven dat het 'shoegaze' is en ergens denk ik dat er hier mensen in de war zijn met 'Bullet For My Valentine'... Moeilijk is dat toch, lezen.




Hier een clip. (http://www.youtube.com/watch?v=3DEnwUAzPG4)

DTmaster
8 mei 2009, 23:22
smaken verschillen ;)

Mike McCready
9 mei 2009, 14:26
Zijn er echt mensen op dit forum die naar deze muziek luisteren? :dontgeti:
Ga fietsen joh, jij luistert zeker alleen maar naar zichzelf overinteressant vindende gitaarvirtuozen?
Geweldige band, ga hier zeker naar toe!

Rinze
9 mei 2009, 15:09
Ik heb niks met gitaarvirtuozen maar ik vind MBV ook geen reet aan. Ik zie niet wat dat met elkaar te maken heeft :ok:

Ik krijg er een gevoel van alsof ik teveel afgaan gerookt heb. En daar hou ik niet van.

Begrijp me goed, ik vind het allemaal best maar de onmiddelijke gevolgtrekking dat iemand die het niet ok vindt dan wel in het gitaarwankerscircuit zal zitten slaat nergens op.

Joey Handsome
9 mei 2009, 15:56
Ach, het zal me me een worst wezen wat iedereen er van vindt. Ik heb m'n kaarten binnen. Misschien dat ik nog oordoppen mee neem, die keer in Parijs viel de pa drie keer uit en meneer Shields maar klagen dat het maar niet hard genoeg ging. Eerst zou ik naar Sunn 0))) gaan, maar ja, dat maakt qua volume hiermee ook niet veel verschil.

Mike McCready
9 mei 2009, 19:26
Ik heb niks met gitaarvirtuozen maar ik vind MBV ook geen reet aan. Ik zie niet wat dat met elkaar te maken heeft :ok:

Ik krijg er een gevoel van alsof ik teveel afgaan gerookt heb. En daar hou ik niet van.

Begrijp me goed, ik vind het allemaal best maar de onmiddelijke gevolgtrekking dat iemand die het niet ok vindt dan wel in het gitaarwankerscircuit zal zitten slaat nergens op.
Sorry hoor, maar die indruk krijg ik nou eenmaal vaak hier van mensen hier die niet openstaan voor ietwat experimentelere muziek... dan denk ik vaak dat het ze niet "gelikt" genoeg is.
Jezelf afvragen waarom iemand op een gitaarforum MBV mooi zou vinden vind ik helemaal nergens op slaan.

Rinze
9 mei 2009, 19:44
Sorry hoor, maar die indruk krijg ik nou eenmaal vaak hier van mensen hier die niet openstaan voor ietwat experimentelere muziek... dan denk ik vaak dat het ze niet "gelikt" genoeg is.
Jezelf afvragen waarom iemand op een gitaarforum MBV mooi zou vinden vind ik helemaal nergens op slaan.


Als ik je eerste zin lees zie ik dat daar twee enorme vooroordelen in voorbijkomen:

- je gaat ervan uit dat iemand die MBV niet goed vindt niet openstaat voor experimentele muziek
- je gaat ervan uit dat ze het niet gelikt genoeg vinden.

Voor beide ideeën heb je geen enkele aanwijzing in dit geval.

Wat betreft het zich afvragen waarom iemand dit mooi vindt, ik weet ook niet waarom diegene dat deed. Mensen zijn (hier en elders) nu eenmaal geneigd om hun eigen idee en smaak tot norm te verheffen, meestal werkt dat van twee kanten...

Fuhgawz
10 mei 2009, 23:25
Sjezus wat een zinloze kutopmerkingen hier zeg! 1) Als je MBV niet cool vindt dan ga je toch lekker ergens anders posten en 2) zeiken over details in zinnen die niets met dit MBV concert te maken hebben ga je ook maar lekker ergens anders doen. AJU!!

In andere woorden: FUCK YEAH!! Ik heb mijn ticket besteld en hoop het snel binnen te krijgen! Ik heb het gevoel dat dit echt awesome gaat worden!!

:punk:

Squier4ever
12 mei 2009, 12:53
Hey joey. ze komen ook naar pukkelpop, net als Dinosaur Jr.!

Joey Handsome
12 mei 2009, 22:27
Ja, dat hoorde ik vandaag inderdaad ook van een maat van me. Ik wil heel graag naar Pukkelpop, maar dan moeten die idioten van een vrienden van me eens knopen door gaan hakken. De besluiteloosheid tot het punt van dat het zo goed als uitverkocht is draait me de nek om.

Squier4ever
12 mei 2009, 23:14
Ja, dat hoorde ik vandaag inderdaad ook van een maat van me. Ik wil heel graag naar Pukkelpop, maar dan moeten die idioten van een vrienden van me eens knopen door gaan hakken. De besluiteloosheid tot het punt van dat het zo goed als uitverkocht is draait me de nek om.
:D Ik ga zo snel mogelijk een kaartje kopen, zeker nu lowlands uitverkocht is.

zoon van Piet
22 mei 2009, 21:11
( moppersmurf-mode) ik vind MBV niks aan..
maar ik ga wel kijken, met peterselie in mn oren!

Strangegun
26 mei 2009, 08:39
( moppersmurf-mode) ik vind MBV niks aan..
maar ik ga wel kijken, met peterselie in mn oren!

:dontgeti:

Fuhgawz
26 mei 2009, 10:31
Met peterselie alleen ga je het niet redden. Doe daar maar een paar flinke wortels bij want het was KANKERHARD gister!! :O Ik durf zelfs te zeggen dat het op momenten zelfs luider was dan Sunn0))).

:cheerup:

zoon van Piet
26 mei 2009, 11:02
:dontgeti:


Ik vond er echt niks aan!

Maar ja, ik ben in de gelegenheid naar zo'n concert te gaan, zonder een rib uit mn lijf in te leveren. en ik heb avontuurlijke oren, ze horen graag andere muziek dan ze gewend zijn.
(en dan leer je ook dat discussies als hierboven nutteloos en onzinnig zijn..)

Maar anyway: ik vond er geen zak aan. en dat laatste stuk, waarin ze op zoek gaan naar de pijngrens is toch meer een hype dan een echt artistiek statement.
Wel apart, om met je verplicht (!)gewatteerde dichtgestopte oren in 130 dB te staan. je voelt die eh.. muziek (?) overal in je lijf en je ziet mensen vluchten, met tientallen. Als je voorover buigt, voel je je fontanellen klapperen. Mensne kregen hartkloppingen en ademhalingsproblemen. Na afloop ging het gerucht dat iemand in de zaal in zn broek gescheten zou hebben...

Maar of dat nou muziek is?

Luke-wannabe
26 mei 2009, 11:20
Ziek... Waarom doen ze dat?

Rinze
26 mei 2009, 11:55
Ik vind dat soort volumes ronduit debiel. Als het zo hard staat hoor je ook niks meer. Heb het een keer meegemaakt in Vera bij Prong, stond ook veel te hard. Het gekke is dat iedereen er dan ook doorheen gaat schreeuwen en lekker telefoneren met de GSM. Toen iemand een glas bier in de mengtafel gooide en ze daarna met een oud mengtafeltje door moesten kon het ineens wel goed en was er ook weer sfeer.

Zelf ben ik behoorlijk doof, kan het niemand aanraden :dontgeti:

nielsnielsniels
26 mei 2009, 12:14
Laatst ook bij een optreden van Boris op een of ander Jazz festival, ik stond helemaal vooraan, 15 minuten staan wachten tot hij eindelijk op kwam. En na het eerste liedje ( was wel een redelijk liedje ), was ik alweer weg. Deed gewoon pijn aan mijn oren, het trilt helemaal van binnen maar op een slechte manier. Heel schel en pijnlijk geluid. Die gitarist, Marcus Machado, had wel een rare speelstijl. Hij had een linkshandige gitaar, en speelde met z'n linkerhand op de toets, maar had de snaren ook omgedraaid.

http://marcdegroot.files.wordpress.com/2009/03/_mdg5557.jpg


Maar zoals Jimi al zei ; That’s why we play so loud. Because it doesn’t actually hit through the eardrums like most groups do now days. They say we’re gonna play loud too, ’cause they’re playin’ loud. And they got this real shrill sound, you know, that’s really hard. We play for our sound to go inside the soul of the person, actually, you know. And see if they can awaken some kind of thing in their minds, you know, ’cause there’s so many sleeping people.

EuroCinema
26 mei 2009, 14:21
Ik vind dat soort volumes ronduit debiel. Als het zo hard staat hoor je ook niks meer. Heb het een keer meegemaakt in Vera bij Prong, stond ook veel te hard. Het gekke is dat iedereen er dan ook doorheen gaat schreeuwen en lekker telefoneren met de GSM. Toen iemand een glas bier in de mengtafel gooide en ze daarna met een oud mengtafeltje door moesten kon het ineens wel goed en was er ook weer sfeer.

Zelf ben ik behoorlijk doof, kan het niemand aanraden :dontgeti:

Ik heb in die tijd van MBV, Sonic Youth, Pixies, Dinosaur, Swans (rond '90) ook zo vaak piepen van 2 dagen achtereen 1 m'n oren gehad... En je hoorde daardoor geen donder van de muziek bij die concerten, kon vaak de nummers niet eens onderscheiden. Een paar jaar later ben ik drum'n'bass gaan DJ'en, dat was qua volume zo mogelijk nog idioter, die bassen waar mensen echt onwel van konden worden... Toch hoor ik nog wel okee. Ben denk ik net op tijd op de jazz overgestapt (al zijn drie blazers in een oefenhok ook geen pretje).

Joey Handsome
26 mei 2009, 14:36
Ik vond er echt niks aan!

Maar ja, ik ben in de gelegenheid naar zo'n concert te gaan, zonder een rib uit mn lijf in te leveren. en ik heb avontuurlijke oren, ze horen graag andere muziek dan ze gewend zijn.
(en dan leer je ook dat discussies als hierboven nutteloos en onzinnig zijn..)

Maar anyway: ik vond er geen zak aan. en dat laatste stuk, waarin ze op zoek gaan naar de pijngrens is toch meer een hype dan een echt artistiek statement.
Wel apart, om met je verplicht (!)gewatteerde dichtgestopte oren in 130 dB te staan. je voelt die eh.. muziek (?) overal in je lijf en je ziet mensen vluchten, met tientallen. Als je voorover buigt, voel je je fontanellen klapperen. Mensne kregen hartkloppingen en ademhalingsproblemen. Na afloop ging het gerucht dat iemand in de zaal in zn broek gescheten zou hebben...

Maar of dat nou muziek is?


Hmmm... ja jammer, maar helaas vond ik er ook geen zak aan. Ik had er meer van verwacht en die hoge volumes... tja, hoort er een beetje bij, ik had oordoppen mee. De mix was ook erg slecht, zang niet te horen en de bas stond erg zacht. Aan het eind tijdens de zogenoemde holocaust was het wel behoorlijk hard, maar het was niet echt speciaal. Ik heb mooiere bakken noise gehoord.

Fuhgawz
26 mei 2009, 14:45
Ik vond er echt niks aan!

Maar ja, ik ben in de gelegenheid naar zo'n concert te gaan, zonder een rib uit mn lijf in te leveren. en ik heb avontuurlijke oren, ze horen graag andere muziek dan ze gewend zijn.
(en dan leer je ook dat discussies als hierboven nutteloos en onzinnig zijn..)

Maar anyway: ik vond er geen zak aan. en dat laatste stuk, waarin ze op zoek gaan naar de pijngrens is toch meer een hype dan een echt artistiek statement.
Wel apart, om met je verplicht (!)gewatteerde dichtgestopte oren in 130 dB te staan. je voelt die eh.. muziek (?) overal in je lijf en je ziet mensen vluchten, met tientallen. Als je voorover buigt, voel je je fontanellen klapperen. Mensne kregen hartkloppingen en ademhalingsproblemen. Na afloop ging het gerucht dat iemand in de zaal in zn broek gescheten zou hebben...

Maar of dat nou muziek is?

Nou nou nou je kunt ook overdrijven kerel. Ik moest toevallig ook denken aan die aflevering van South Park over 'the brown noise', oftewel een geluid waarvan mensen spontaan in de broek poepen, maar dat dat daadwerkelijk gebeurd is geloof ik geen zak van. Hartkloppingen en ademhalingsproblemen? Zeer onwaarschijnlijk! Je voelt het volume wel in die laatste drone, absoluut, maar dat je hart er van over gaat slaan geloof ik ook niet. En hoe kom je nou weer aan ademhalingsproblemen van luid volume? Dan adem je toch verkeerd. En oorpluggen waren helemaal niet verplicht. Hoe kom je daar nou weer bij? Overal hingen blaadjes waarop stond dat oorpluggen aangeraden werden maar dat de Effenaar zich niet aansprakelijk achtte voor gehoorschade. Niks verplicht! Er waren ook zat mensen die zonder pluggen in de zaal stonden overigens en die zijn ook met een schone onderbroek naar huis gegaan!

Al met al vond ik het ook een rommelig optreden. Kevin Shields die elk nummer een ander kleur Jazzmaster wilde hebben en op een gegeven problemen met zijn geluid had en na elk nummer met de geluidsman ging buurten waardoor de rest op het podium stond van "eh, wat nu?". Alleen de drummer roffelde wat tussendoor. Ook het feit dat de zang amper te verstaan was vond ik jammer. Nu is de zang natuurlijk altijd bewust wat zachter bij MBV, maar het kon echt wel harder dan het nu was. Al met al rommelig dus, maar om nou gezondheidsproblemen toe te schrijven aan wat hard geluid gaat mij echt veel te ver...

Joey Handsome
26 mei 2009, 14:54
Vind ik ook. Zo erg was het nou ook weer niet. Ik heb het ook wel eens harder meegemaakt. Eigenlijk was ik die avond toch liever of naar Sunn 0))) of naar Cranes geweest. Dat laatste schijnt ook wel cool te zijn. Ik hoop dat MBV me wel weet te overtuigen op Pukkelpop, want dit was het geld en de reis nou niet direct waard.

TimmU
26 mei 2009, 15:50
Het is opeens een stuk minder erg dat ik er niet bij was.

hoofd
26 mei 2009, 18:11
Ik ben het helemaal eens met de Joey-man, 't was gewoon ruk. Jammer. Die andere mafkezen vonden 't wel super he, die Bert en die Koen en die Tessel. Maffe shit..

Han S
26 mei 2009, 18:55
Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen er genoegen mee nemen dat een van hun kostbaarste organen, het gehoor, naar de kloten wordt geblazen.

Als je iemand zijn poot breekt met voorbedachte rade, ga je de bak in en dat geneest weer. Je gehoor kun je maar een keer vernietigen, is niet meer te genezen. Ik begrijp niet dat mensen daar zelfs nog geld voor neerleggen, mij krijg je zo'n tent niet in al krijg ik duizend euro toe.

Rinze
26 mei 2009, 20:03
Het gekke is ook dat ik begrijp dat de bas juist zacht stond. Uit wat ik lees is het de bedoeling dat het concert een lijfelijke ervaring wordt in plaats van alleen meer luisteren. Dan heb je dus juist veel laag nodig, dat voel je. En dat is veel minder schadelijk voor je gehoor dan hoge tonen (althans, door hogere tonen krijg je dropouts in frequentiegebieden die je in het dagelijks leven veel nodig hebt, omdat de menselijke spraak daar ook zit). Onbegrijpelijk, die lui zitten toch al jaren in de muziek, dat ze dat nog niet voor elkaar hebben.

Het principe van zo hard spelen dat er vervolgens oordopjes moeten worden gebruikt vind ik idioot.

Han S
26 mei 2009, 20:13
Het gekke is ook dat ik begrijp dat de bas juist zacht stond. Uit wat ik lees is het de bedoeling dat het concert een lijfelijke ervaring wordt in plaats van alleen meer luisteren. Dan heb je dus juist veel laag nodig, dat voel je. En dat is veel minder schadelijk voor je gehoor dan hoge tonen (althans, door hogere tonen krijg je dropouts in frequentiegebieden die je in het dagelijks leven veel nodig hebt, omdat de menselijke spraak daar ook zit). Onbegrijpelijk, die lui zitten toch al jaren in de muziek, dat ze dat nog niet voor elkaar hebben.

Het principe van zo hard spelen dat er vervolgens oordopjes moeten worden gebruikt vind ik idioot.

Ons gehoor is het meest gevoelig voor de geluiden die we zelf maken en die in de natuur belangrijk voor ons zijn. Lage tonen zijn daar niet bij en daar word je ook niet doof van. Waar je echt doof van wordt is als je naar een concert gaat en mensen vinden het nodig om bij wijze van converseren boven op je oor te duiken en dan gaan schreeuwen, terwijl als ze normaal of zelfs zacht zouden praten je ze prima zou kunnen verstaan.

En dan vlakbij de speakers en genieten van de keiharde gitaren, maar dat is wel heel erg slecht voor de trilhaartjes in het gehoororgaan, want die vallen om en komen niet meer overeind. Een piep in je oor en zeker als dat lang duurt is gegarandeerd een beschadiging en als je hevige tinnitus oploopt heb je voortaan dag en nacht een piep in je oor, de rest van je leven.

Rinze
26 mei 2009, 20:32
Ik heb gelukkig geen tinnitus, maar een paar mensen die ik ken wel. Niet leuk. Ik ben achtergronddoof, in een rumoerige ruimte versta ik niemand. Uitgaan is dus tamelijk zinloos.

Mijn doofheid is voornamelijk veroorzaakt door keiharde drummers in kleine hokjes (snare en crashes, auw!) en koptelefoongebruik. Zelf heb ik nooit uitzonderlijk hard gespeeld. Maar het blijft lastig, hoewel ik blij ben dat ik minder last heb dan die andere jongens die net nog wel een stapje verder gingen.

Joey Handsome
26 mei 2009, 20:42
Tja, ik oefen toch altijd met oordoppen. Deed ik vroeger niet, maar mijn gehoor functioneert nog goed. Dat wil ik graag ook zo houden.
Dat volume hoort bij sommige muzieksoorten. Als je bijvoorbeeld naar Sunn 0))) gaat, dan moet het wel kei en keihard gaan. Anders werkt die muziek niet. Bij veel shoegaze, als bijvoorbeeld My Bloody Valentine, gaat het er ook hard aan toe. Van mij hoeft het ook niet meer zo nodig, maar toen ik 16 was vond ik het wel stoer. Het punt met hard geluid is, dat wanneer je dat eenmaal een keer ervaren hebt, het niet meer echt indruk op je maakt. En zoals hierboven ook ergens vermeld, als het zo hard gaat kun je vaak de muziek niet eens meer onderscheiden, omdat het een brij wordt. Voordeel is wel, dat je dat gelul van iedereen (wat in Nederland altijd heel erg is) in ieder geval niet meer hoort.
Grappig trouwens van laag geluid is, dat zelfs wanneer het heel hard gaat, je er nog prima overheen kunt praten. Zo begon Sunn 0))) eens met hele lage noten uit een Moog Taurus live. Je poepte bijna spontaan in je broek, maar je kon nog wel met elkaar praten. Alleen zat er een soort tremolo effect over je stem.

zoon van Piet
27 mei 2009, 13:48
Nou nou nou je kunt ook overdrijven kerel. Ik moest toevallig ook denken aan die aflevering van South Park over 'the brown noise', oftewel een geluid waarvan mensen spontaan in de broek poepen, maar dat dat daadwerkelijk gebeurd is geloof ik geen zak van. Hartkloppingen en ademhalingsproblemen? Zeer onwaarschijnlijk! Je voelt het volume wel in die laatste drone, absoluut, maar dat je hart er van over gaat slaan geloof ik ook niet. En hoe kom je nou weer aan ademhalingsproblemen van luid volume? Dan adem je toch verkeerd. En oorpluggen waren helemaal niet verplicht. Hoe kom je daar nou weer bij? Overal hingen blaadjes waarop stond dat oorpluggen aangeraden werden maar dat de Effenaar zich niet aansprakelijk achtte voor gehoorschade. Niks verplicht! Er waren ook zat mensen die zonder pluggen in de zaal stonden overigens en die zijn ook met een schone onderbroek naar huis gegaan!

Al met al vond ik het ook een rommelig optreden. Kevin Shields die elk nummer een ander kleur Jazzmaster wilde hebben en op een gegeven problemen met zijn geluid had en na elk nummer met de geluidsman ging buurten waardoor de rest op het podium stond van "eh, wat nu?". Alleen de drummer roffelde wat tussendoor. Ook het feit dat de zang amper te verstaan was vond ik jammer. Nu is de zang natuurlijk altijd bewust wat zachter bij MBV, maar het kon echt wel harder dan het nu was. Al met al rommelig dus, maar om nou gezondheidsproblemen toe te schrijven aan wat hard geluid gaat mij echt veel te ver...

Ik schreef duidelijk: 'gerucht' wat de brown note betreft. Of het waar is, interesseert me niet: het is een prachtig verhaal, toch?
Hartkloppingen, ademnood en paniekaanvallen zijn vaker vastgestelde fenomenen bij hoge volumes. Ik stond bij de trap en zag tientallen mensen langs me heen - met haast om weg te komen. Ik kon ze niet vragen waarom, want ze verstonden me niet ;)
Oordoppen zijn bij deze volumes verplicht voor iedereen die er voor zn werk is. Ikke dus - ik spreek hier voor mezelf. Het is wettelijk niet mogelijk deze verplicht te stellen voor bezoekers, maar het dringende verzoek ze te dragen kwam rechtstreeks van de band.

De effenaar is 'toevallig' die dag gecontroleerd door arbo-ambtenaren. de geluidsdruk is door hen vastgesteld op 129,8 dB - die 130 hebben we dus niet gehaald...valt nog mee, toch? ;)

Ik kan me helemaal vinden in je beschrijving van het concert. Vooral wat Shields betreft. Hij was erg ontevreden over het geluid, aldus een medewerker. Dit ondanks dat MBV twee dagen lang heeft gerepeteerd en gecheckt in de FNR..

@Joey: dat van 'weinig bas' heb ik niet zo ervaren.. zou dat aan mijn standaard-uitdeeldoppen liggen? Ik had ze aanvankelijk niet in en toen vond ik de bas wel hard genoeg en met voldoende definitie. Na twee nummers deed ik die gele dingen in en verdween de definitie samen met het briljantere hoog. maar dat zoemende laag bleef wel in voldoende mate aanwezig, vond ik..

zoon van Piet
29 mei 2009, 12:32
ik vind net mn oordoppen terug in mn broekzak..
ik denk dat ik ze op makrtplaats ga zetten:
TKA: tweedehands oordoppen, in prima staat. slechts een keer gedragen, geschikt voor geludsniveau's tot 129,8 dB

FruscianteFan
29 mei 2009, 12:48
Ik heb gelukkig geen tinnitus, maar een paar mensen die ik ken wel. Niet leuk. Ik ben achtergronddoof, in een rumoerige ruimte versta ik niemand. Uitgaan is dus tamelijk zinloos.

Mijn doofheid is voornamelijk veroorzaakt door keiharde drummers in kleine hokjes (snare en crashes, auw!) en koptelefoongebruik. Zelf heb ik nooit uitzonderlijk hard gespeeld. Maar het blijft lastig, hoewel ik blij ben dat ik minder last heb dan die andere jongens die net nog wel een stapje verder gingen.
Ben blij dit te lezen, want ik repeteer elke week in een halve garage met een betrekkelijk lompe drummer, waarbij ik op een halve meter van zijn ride sta. De eerste keer dat ik dat deed, had ik geen oordopjes. Dat was dus niet zo fijn...

EuroCinema
29 mei 2009, 16:09
Mooi volk zijn wij gitaristen toch eigenlijk. Eindeloos zaniken over vintage op-amps die een heel klein pietsie warmer klinken en eindeloos a/b testen als je ergens een minimale tonesuck denkt te horen. Maar stiekem zijn we allemaal zo doof als een kwartel ;).

Joey Handsome
29 mei 2009, 18:59
Haha, briljant inderdaad.
Daarnaast, bij de meeste acts die ik live heb gezien heb ik weinig briljante pedalboards gezien. Best wel standaard spul en niet echt boutique ofzo en klonk altijd erg goed.

Jagman
30 mei 2009, 11:10
Ik zoek nog een MBV type band voor 20 juni in Korsakoff in Amsterdam. Wij, My Vanity Project, spelen die avond ook en wij zijn gevraagd om een support act te regelen.

Wie heeft hier zin in en weet ook nog eens wat publiek mee te nemen?

zoon van Piet
30 mei 2009, 12:19
Dit verhaal krijgt nog een leuk staartje. Echt lachen!
Omdat het over pedalen gaat heb ik het daar geplaatst..