PDA

View Full Version : Geen seks voor gitaristen!



Guitarmania
8 mei 2009, 20:28
Na 1,5 jaar niet gespeeld te kunnen hebben, doet de linkerpols het weer een beetje. De RSI lijkt voorbij. Na een jaar lang onderzoek door artsen, waarbij zelfs werd gekeken naar hoe ik het stuur van mijn auto vasthoud, bleek de ellende te komen door de manier ... waarop ik sex heb. Lachen natuurlijk, maar wel serieus. Als fijngevoelige gitarist moet je echt overal opletten. Geen handspier mag worden overbelast. En als je dan liggend boven je andere geliefde de rechterhand vrijhoudt om tijdelijke bizz mee te regelen terwijl het hele lijf steunt op die dunnen linkerpols, zijn linker-pols-rsi-problemen je deel!

Ik begreep van de dokter dat er ook andere manieren zijn om seks te beleven zonder dat je je linkerpols overbelast. En die informatie wil ik mijn mede-gitaristen niet onthouden. Bovendien - en dat is de info die ik jullie niet wil onthouden - is het een prachtig excuus om tegen je vriendin te zeggen dat je op doktersadvies "onder" moet liggen. Dan heb je nog steeds die rechterhand vrij om je "ding" te doen, en kun je intussen met je linkerhand lastige 2-5-1-schemaatjes bestuderen.

RSI heeft soms zijn voordelen...

samthegreat4
8 mei 2009, 23:43
fabuleus !...:D

jutter
9 mei 2009, 00:11
FOTO'S.......!!!!!!!!!:mmmm:

Funkblaster
9 mei 2009, 00:24
Dit soort verhalen maken mijn dag goed, dankjewel voor het delen van deze kostbare informatie!

Schuey
9 mei 2009, 13:28
Briljant :D
Maar, heb je zelf nooit het idee gehad, om op je onderarmen te gaan liggen? Ontlast je pols ook genoeg :ok: :D

chubbyfan
9 mei 2009, 13:43
Briljant :D
Maar, heb je zelf nooit het idee gehad, om op je onderarmen te gaan liggen? Ontlast je pols ook genoeg :ok: :D

da,s nogal egoistisch he,dan kun je er niet goed bij met je rechterhand,het vrouwtje wil ook genieten:seriousf:
69 is natuurlijk ook wel een optie maar dan loop je natuurlijk het risico dat de rsi overgaat vanuit je linkerpols naar je tong wat weer zingproblemen met zich mee brengt

Arjan12
9 mei 2009, 14:00
Wat zijn 2-5-1-schemaatjes?

Pais
9 mei 2009, 14:57
Briljant :D
Maar, heb je zelf nooit het idee gehad, om op je onderarmen te gaan liggen? Ontlast je pols ook genoeg :ok: :D

Of die mogelijkheid open is, ligt ook aan het postuur van je vriendin...

sebastiaan88
9 mei 2009, 15:57
HAHAH! sorry dit is leedvermaak he... maargoed nu loop je wel tegen het probleem aan dat "ze" straks dit kan gaan zeggen: "De sex was vroeger beter blablablablablabla nananana :^| kan je niet stoppen met gitaarspelen, VOOR MIJ!"

Guitarmania
10 mei 2009, 22:26
Briljant :D
Maar, heb je zelf nooit het idee gehad, om op je onderarmen te gaan liggen? Ontlast je pols ook genoeg :ok: :D

Nee, ik heb wel geprobeerd om toonladdertjes met mijn kleine Johannes te spelen en die linkerhand voor andere zaken te bewaren, maar dat liep op niks uit.

samthegreat4
10 mei 2009, 22:53
Wat zijn 2-5-1-schemaatjes?
Nou, schema's die veel in jazz worden gebruikt.
Je speelt eerst de 2e trap van een toonladder, dan de 5e trap en die lost op in de 1e trap van de ladder. Dus in C is dat:
Dm9-G9-Cmaj7.

:seriousf:

terrasbeest
11 mei 2009, 12:38
FOTO'S.......!!!!!!!!!:mmmm:

de Kamasutra voor gitaristen.

beruk
11 mei 2009, 12:42
http://rksguitars.com/01/products/imgs/6891full.jpg

Ukeloeder
11 mei 2009, 13:39
WOW! sowiso een 'geil' gitaartje, wwarbij het ook nog eens niet uitmaakt welke hand je verRSIt hebt. Zie ik het goed Beruk? Lefty of righty maakt geen duvel uit hier. Geen pots?

[edit]nee ik zie ze nu en die switch ook. toch een makkelijk plankje voor zowel lefties als righties [edit]

Mephistocles
11 mei 2009, 15:34
Hee dit topic moet ik onthouden! Goede tip. Ik voel ook ineens rsi opkomen in mn linkerhand. En ik tap al zo weinig, dat kan echt niet minder. En lokrische laddertjes spelen zichzelf niet. Dus mag zij int vervolg wat meer moeite doen.