PDA

View Full Version : Hulp gevraagt bij het ombouwen van mijn J5 Telecaster



JohnFrusciante
8 mei 2009, 17:35
Hee,

Ik heb plannen om mijn gitaar om te laten bouwen, het gaat om een John5 Telecaster.
Wat ik wil laten doen is een Z.VEX Fuzz Factory Vexter inbouwen in mijn gitaar, en eventueel een Kaoss Pad.
Het doel is dan een gitaar te krijgen die functioneerd als de manson gitaren van matthew bellamy van muse, hij heeft zelf ook een Z.VEX in zijn gitaren.

Mijn vraag is, is er iemand die dit kan doen? Of die iemand kent? Want het lijkt me echt gaaf om dit te hebben!
Ik hoor het wel!
Gr. Frank

Spitfire
8 mei 2009, 17:46
Hee,

Ik heb plannen om mijn gitaar om te laten bouwen, het gaat om een John5 Telecaster.
Wat ik wil laten doen is een Z.VEX Fuzz Factory Vexter inbouwen in mijn gitaar, en eventueel een Kaoss Pad.
Het doel is dan een gitaar te krijgen die functioneerd als de manson gitaren van matthew bellamy van muse, hij heeft zelf ook een Z.VEX in zijn gitaren.

Mijn vraag is, is er iemand die dit kan doen? Of die iemand kent? Want het lijkt me echt gaaf om dit te hebben!
Ik hoor het wel!
Gr. Frank

Dit is iets wat heel duur kan gaan worden, omdat het niet alleen gaat om ruimte maken in de gitaar en daar componenten in te zetten. Je hele Kaoss Pad moet uit elkaar gesloopt worden (waarvan ik me kan voorstellen dat een gemiddelde gitaarbouwer dat niet gaat doen), de pad komt in je gitaar en vanuit daar moeten draden lopen naar 'de rest' wat waarschijnlijk op de grond komt te liggen.
Maar er zijn tutorials voor op internet, dus dit lijkt me echt wel iets wat je zelf kan doen. Hooguit moet wat gaten in je gitaar laten frezen, maar dat is weer iets wat een gitaarbouwer wél kan doen.

JohnFrusciante
8 mei 2009, 17:53
Ah oke, misschien is dat dan iets wat ik zelf kan gaan doen, maar heb je enig idee hoe ik zon fuzz factory zou kunnen inbouwen en bedienen op de gitaar?

RobertoL
9 mei 2009, 13:16
Gaat het net zoiets worden als een Manson? Goed idee.

http://www.mansonguitars.co.uk/Muse%20gallery/images/Manson%20M%20One%20D%20One%20Guitar.jpg

Spitfire
9 mei 2009, 13:37
Ah oke, misschien is dat dan iets wat ik zelf kan gaan doen, maar heb je enig idee hoe ik zon fuzz factory zou kunnen inbouwen en bedienen op de gitaar?

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee, maar als ik mijn gezonde verstand even aan de gang zet denk ik dat je eerst een holte zou moeten maken met 5 gaten naar de voorkant (voor de knoppen) en een klepje aan de achterkant (zodat je makkelijk de batterij kan verwisselen). De draad die naar de output gaat komt dan aan 'het begin' van je FF en de draad die er uit gaat loopt naar je output.
Ik adviseer je om dit te vragen in het zelfbouw subforum, daar zitten meer experts. Misschien kun je nog beter op zoek gaan naar een engelstalig forum met mensen die nog meer kennis hebben of toch gewoon even contact opnemen met een gitaarbouwer, misschien kan hij je verder helpen.

Het is volgens mij niet zo'n moeilijke modificatie, maar er zijn een paar dingen die je even goed uit moet zoeken (ruimte die je nodig hebt, hoe je een Kaoss Pad uit elkaar haalt en hoe je het moet doen met de twee kabels die dan van je gitaar af lopen).

Gothra
9 mei 2009, 14:15
was er niet iemand in het zelfbouw gedeelte die zoiets ging doen?