PDA

View Full Version : what to do ?



J.V.S.
22 maart 2003, 21:32
wat moet je doen als je speelt met je versterker op deftige geluidsterkte, je bas enrom dof gaat klinken en je het onderscheid niet meer kunt maken tussen de noten dat je speelt ?? ligt het aan mijn manier van spelen of is het probleem bij de versterker ?? kheb al aan de knopjes zitten prutsen maar niets helpt, vroeger had ik het niet, maar deze namiddag als ik begon te spelen was alles zeer dof klinkend !!
kdacht eerst dat het misschien was omdat ik met mijn vingers speelde maar ook met een plectrum blijft het slecht klinken.
De versterker kan ook niet versleten zijn, net zoals de basgitaar want ik bezit ze pas een maand en een paar dagen ??
Wat moet ik doen met dit gedoe ??

JvS

dikkie dik
22 maart 2003, 21:34
ga naar de huisarts en laat je oren nakijken :wink:

dikkie dik
22 maart 2003, 21:35
speel je aktieve bas? misschien moet je de batterij vervangen

J.V.S.
22 maart 2003, 21:36
neen, passieve bas !! zonder batterij dus, en kben ni te lang geleden naar het CLB geweest en mijn oren waren in orde volgens hun !!

JvS :razz:

dikkie dik
22 maart 2003, 21:39
combo of stack?

J.V.S.
22 maart 2003, 21:42
Op 2003-03-22 21:39, schreef dikkie dik:
combo of stack?


wa is combo, en wa is stack ?? (ben niet vertrouwd met de termen, ik speel gewoon !!

Ruud
22 maart 2003, 21:45
Wat voor speakerconfiguratie?
Buizen?
Goeie kabel?
Element kapot?
Enorm ouwe snaren?

Versterker of gitaar ziek lijkt mij eigenlijk als het opeens gebeurt, of knoppie verkeerd gezet, niet perongeluk een of ander knoppie achterop ofzo? Scheidingsfilter stuk? buizen,snaren, en dergelijke takelen langzaam af..niet opeens..

J.V.S.
22 maart 2003, 21:50
er is niets mis met de buizen of kabels ... ze zijn nog nieuw ... misschien gewoon een knop die gebolokkeerd is ? disturbtion staat misschien te hard ? alhoewel,... kheb alle knoppen getest hoor, misschien gwoon de gitaar onstemd :s, kga ze hernieuw gaan stemmen.

JvS

basswasp
22 maart 2003, 22:03
disturbtion? Nooit van gehoord... die knop zou het probleem weleens kunnen zijn...

Ruud
22 maart 2003, 22:09
lees misschien de handleiding:

Disturbtion, gebruik deze knop nooit, hierdoor krijg je een kutgeluid...
:razz: :razz: :grin:

bathmutz
22 maart 2003, 22:10
ja, als je die bas 2dehands hebt gekocht is het ZEER waarschijnlijk dat de snaartjes zijn vervangen voor (nog) oudere. heb je misschien op je toon-regel-knop gezeten aan je bas zelf?

is er niemand in je buurt die gitaar/bas/iets van elektro doet?

Ik vind dit best spanned allemaal, wat zou het zijn...?

BathMutZ

dikkie dik
22 maart 2003, 22:45
Op 2003-03-22 21:42, schreef J.V.S.:


Op 2003-03-22 21:39, schreef dikkie dik:
combo of stack?


wa is combo, en wa is stack ?? (ben niet vertrouwd met de termen, ik speel gewoon !!




combo wilt zeggen: versterker met speaker in 1 kast. lekker handig en praktisch voor het oefenen.

stack: versterker(top) met losse speaker kasten. bijvoorbeeld een kast met 4 speakers van 10 inch. snappie?

bassopotmus
23 maart 2003, 11:08
Waarschijnlijk toch die disturbsion..:smile:

Manusdr
23 maart 2003, 11:50
Gewoon je versterker te hard staan! Kan niet missen, de hele akoestiek van de ruimte is vernaggeld bij te hoog volume, alles loopt door elkaar. Bovendien zal je versterker gaan vervormen bij hoog volume, dat is niet best voor je toon.

Ruud
23 maart 2003, 15:08
Jep, zet het ingangvolume misschien eens lager, (knoppie dat gain, volume heet en bijna altijd helemaal links zit),

met de gain stel je volume af zodat het zuiver (of juist niet) door de EQ heen gestuurd wordt. Te hard insturen levert vervorming op.

J.V.S.
23 maart 2003, 20:13
kweetni wa ik er aan gedaan heb, maar het is inorde. Maybe het volume te regelen op de bas zelf te luid gezet,...
(tis dus een combo versterker) inderdaad handig om te beginnen.

Ruud
23 maart 2003, 22:00
Als het opeens over is zonder dat je ergens aangezeten hebt moet je het niet vertrouwen, dan kan het ook opeens terugkomen en dat wil je live niet hebben

JoVe
23 maart 2003, 23:08
Als er een compressor of limiter op je versterker zit kan het daar ook nog wel eens aan liggen.

Daar had ik laatst last van toen ik per ongeluk op het compressor knopje van de cheapass-versterker in een oefenhok drukte. Dat ding plakte als het ware al m'n tonen aan elkaar, ik denk dat je nek (van basgitaar) inrollen met Gaffa tape ongeveer het zelfde resultaat zou geven.

J.V.S.
24 maart 2003, 13:19
ok, kweetni wa jullie denken maar ik speel dus niet live of in een groepje !! kben nog niet zo ver gevorderd eigenlijk , het enigste waar ik aan toe ben is op mijn slaapkamer wa zitten te jammen op men eentje, kben nog in mijn oefenfase denk ik !! :grin: :grin: welja ooit wordt ik beter en vind ik een groepje.
'Tis dan ook wel een klote versterkerke denk ik ... maarja, ooit komt beter *hoop hoop* :razz:

JvS :|