PDA

View Full Version : detunen zonder aan je snaren te klooien



jantje
20 december 2001, 15:35
hallo mensen.

weet iemand of er misschien een pedaal is waarmee je kan detunen. Want ik heb er een hekel aan om telkens opnieuw te gaan stemmen. kan dat niet makkelijker?

PeArLjAm
20 december 2001, 15:43
Volgens mij heb je voor een getunede toon geen pedaaltje. Ik zag laatst een versterker, een warp 7 ofzoiets, maar volgens mij detunede die je geluid niet maar was het voor gedetunede gitaren, die de versterker dan beter liet klinken. Ik denk dus dat het stemmen word...

jantje
20 december 2001, 15:51
ok tnx. ik kwam op het idee doordat ik op de Boss site zon pedaaltje zag staan waarmee je een gedetunde sound kon maken. ik wist alleen niet zeker of je hem nou echt kon detunen of dat er alleen de soort klank bedoeld werd.

PeArLjAm
20 december 2001, 16:00
Het zou kunnen hoor maar ik heb er zelf nooit echt van gehoord(t zou wel handig zijn)

Als je de link nog hebt slinger die dan even op het forum misschien worden we er dan wat wijzer van

Anavrin
20 december 2001, 17:54
Ik heb op m'n ME 33 wel zo'n functie zitten: dat lijkt wat op een volumepedaal of wahpedaal en dat heet pitchbender. Daarmee kun je je gitaar een halve of een hele toon down/ uptunen.
Succes ermee.

Noctiis
21 december 2001, 21:20
je kan natuurlijk ook gewoon een pitch shifter in huis halen.
Boss heeft die wel, rond de 400,-.

Grandma_Placenta
22 december 2001, 22:31
Digitecht Whammy moetje es proberen, zit een dive-bomb functie op, als je die aanzet klinkt dat hetzelfde als wanneer je een floyd rose tremolo helemaal naar beneden duwt.

jantje
25 december 2001, 11:53
ja maar gaat je sound daar niet flink van naar de klote? k zalles kijken naar die link.

jantje
25 december 2001, 11:58
gevonden
http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=22

Neophyte
12 februari 2002, 20:11
zoom 505 met expression pedal :smile:
en alle andere pedalen met expressionpedal ook wel denk ik

Ibanez2001
15 februari 2002, 19:28
Met een Korg AX 100-G heb je een "bender" functie, je kunt van normale pitch tot onder je gehoorgrens gaan als je wil, maar het geluid verneuk je al erg snel. Klinkt nog tot ongeveer 3 tonen lager.