PDA

View Full Version : volume shure sm57 wel erg zacht.



pannekoek
7 mei 2009, 22:18
hey mensen,

het volume van mijn shure sm57 is wel erg zacht.

ik heb er nooit eerder meer gewerkt, behalve de snare van m'n drums opnemen en dan klinkt het oke. maar wanneer ik mijn cabinet van m'n gitaar wil opnemen moet ik het geluid ontiegelijk hard zetten voordat ik een beetje volume heb.

waarom klinkt het geluid zo zacht? hoort dat zo?
ik gebruik een line 6 pod x3 om de mic op te nemen.


groeten, stephan

bert k
7 mei 2009, 22:21
Dat hoort niet zacht te klinken. Zou het kunnen zijn dat je een ongebalanceerde kabel in een gebalanceerde input hangt? Ik neem aan dat de ingang XLR is?

pannekoek
7 mei 2009, 22:25
Dat hoort niet zacht te klinken. Zou het kunnen zijn dat je een ongebalanceerde kabel in een gebalanceerde input hangt? Ik neem aan dat de ingang XLR is?

ja idd XLR, volgens mij is m'n pod x3 niet gebalanceerd. ook als ik hem aansluit op een boss br-1600 mini studio recorder krijg ik een erg zacht geluid.

het is dat de drummer gewoon keihard drumt tijdens het opnemen, maar thuis bij m'n versterkertje zijn de buren niet echt blij.

ik moet m'n marshall echt keihard opendraaien voor wat geluid.

fivelastwords
8 mei 2009, 11:44
stomme vraag, maar gain je misschien niet wat voorzichtig op je geluidskaart dan? Ander ding kan zijn dat je de mic te ver weg plaatst. Of dat je per ongeluk een pad knopje ingedrukt hebt staan? Just my 2 cents...

De Beer
8 mei 2009, 12:26
vergelijk hem eens met een andere sm57 of met een sm58, die zouden het zelfde signaal level moeten geven.

pannekoek
8 mei 2009, 18:52
probleem opgelost, het lag aan de instellingen op m'n pc die ik moest veranderen.