PDA

View Full Version : 12 snarige hollandse schone in huis



wietse
7 mei 2009, 21:09
voor wie 12 jarige leest, foei stelletje viespeuken! :D

gisteren opgehaald, vandaag snaren gehaald en heb hem nog niet echt geprobeerd en afgesteld maar dat komt later wel, 12 snarige gitaren zijn altijd een drama om te stemmen.
maar toch ben ik hier erg blij mee.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/orpheum.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/orpheumbody.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/orpheummercy.jpg

het is een orpheum, een submerk van egmond en om eerlijk te zijn ik heb nog nooit zo'n solide aanvoelende egmond in m'n handen gehad, meestal voelen ze wel wat gammel aan.
de hals is nog kaarsrecht, fretwerk perfect, de body heeft wat speel sporen maar dat is alles, was besnaard als een 6 snarige toen ik hem kocht dus gisteren effe vlug getest en alles werkt en hij speelt goed.
rechte hals bij een 12 snarige egmond is bijna een unicum, meestal zijn ze krom of/en getordeerd.
dit zal wel een duurdere serie zijn geweest want ik ben ook nog nooit gesloten tuners op een egmond tegengekomen.
miste nog uit mijn collectie een 12 snarige electrische gitaar, dingen zijn vrij schaars, heb er dan ook 170 euro voor betaald in mijn ogen goedkoop.
op vintage beurzen staan ze vaak voor over de 300 te koop.
ik ben in ieder geval erg happy met deze aanwinst.

Joey Handsome
7 mei 2009, 21:10
Cool Wietse, ziet er mooi uit. Wil het ook een beetje klinken?

budje
7 mei 2009, 21:34
Ik ben f*cking jaloers! Mooi man, veel plezier ermee!

rocker_71
7 mei 2009, 22:10
gaaf ding Wietse!
Opvallend dat de snaren allemaal evenver van elkaar liggen, ipv 6x2.

budje
7 mei 2009, 22:23
zou er best eens een middagje op willen klooien!:blast:

DVBAS
7 mei 2009, 22:51
Mooi dingetje, hopelijk speelt ze ook prachtig ;)

Ace 1.15.19
7 mei 2009, 22:56
Toen ik snel even de foto's keek dacht ik: Egmond. Toen ik de bovenste foto zag stond er iets heel anders op de headstock. Maar ik zat toch warm dus. ;)

pannekoek
7 mei 2009, 23:04
ik las serieus 12 jarige:dontgeti:


leuk gitaartje hoor! ;)

geert1976
7 mei 2009, 23:16
Toen ik snel even de foto's keek dacht ik: Egmond. Toen ik de bovenste foto zag stond er iets heel anders op de headstock. Maar ik zat toch warm dus. ;)

Orpheum is een label van Egmond;)

hezz
7 mei 2009, 23:23
Oef die is echt tof! Als je die ooit wegdoet, PM/mail me! Ik heb enorme gas voor mooie oude 12 SNarigen! Al helemaal als het een semi-hollow is in vintage styling!! AAAAH!

Ace 1.15.19
7 mei 2009, 23:29
Orpheum is een label van Egmond;)
Dat zeg ik: ik zat dus warm. ;)

wietse
8 mei 2009, 06:10
Opvallend dat de snaren allemaal evenver van elkaar liggen, ipv 6x2.

dat is een foutje van mij, moet de brug nog voorzien van slots voor de snaren, brug is namelijk niet origineel, er zat een tom brug op voor 6 snaren en die zijn te smal voor 12 .
want de snaren liggen namelijk wel degelijk in paren, dit kan je wel zien aan de topkam.
ik wilde hem gewoon snel met jullie delen dus heb een paar foutjes gemaakt, brug staat ook nog niet op de juiste positie, ga er vanavond effe voor zitten.

almarvk
8 mei 2009, 07:21
Mooi ding Wietse! Weer een aanwinst voor je collectie!

Kaboemba
8 mei 2009, 08:07
He Wietse, dat is een hele mooie aanvulling op je collectie.

Jasper.
8 mei 2009, 08:44
Mooi gitaartje hoor, vind alleen die rare knop op de slagplaat niks. Maar dat zal wel aan mij liggen. :ok:

Makor1966
8 mei 2009, 09:03
Mooie gitaar Wietse. Er begint zich iets van GAS af te tekenen voor een 12-snaar hier.. Eerst maar weer eens wat regelmatiger spelen op de planken die ik heb.

Saf
8 mei 2009, 10:03
oei oei oei wat een prachtige gitaar, Wietse en idd voor zulke egmond worden hoge prijzen betaald. Echt een schoonheid.

bloeddrinker
8 mei 2009, 10:29
Mooi gitaartje hoor, vind alleen die rare knop op de slagplaat niks. Maar dat zal wel aan mij liggen. :ok:

Dat is gewoon een switch voor de elementen.

Ik vind het zelf wel mooi staan bij deze oude gitaren. Dat past beter dan zo'n 3 standen switch of 5-standen switch die je op alle moderne gitaren tegenkomt.

wietse
8 mei 2009, 16:56
oei oei oei wat een prachtige gitaar, Wietse en idd voor zulke egmond worden hoge prijzen betaald. Echt een schoonheid.

waarom denk je dat ik er zo dolblij mee ben, een schoonheid die alleen maar meer waard wordt, had de verkoper wat meer geduld gehad dan had hij er veel meer voor gevangen.
maar goed zaterdag hem gebeld en dinsdagavond laat kreeg ik het bericht kom hem maar ophalen.
dat hij hem niet op wilde sturen heeft hierbij geholpen, en de typische irritante lage marktplaats bieders.

Saf
8 mei 2009, 23:50
Geduld hebben tegenwoordig nog maar weinigen, Wietse!
Het valt me wel op dat de prijzen voor egmond wat dalende zijn. Had naar veenendaal bijvoorbeeld een van mijn tornado bassen mee genomen dat zijn echt rete zeldzame egmond, niet te slijten, hoogste bod was 100 euro. Terwijl me twee jaar terug ongezien 250 werd geboden. Had ik hem toen maar verkocht, maar ja toen had ik nog maar een exemplaar.

Veel van de hardcore egmond verzamelaars in nederland zijn of gestopt of heel erg selectief geworden. Tenminste een ieder die i kuit dat wereld spreek. Wim Markenhof heeft trouwens eindelijk zijn boek over egmnds klaar. Moet een erg mooi boek zijn geworden. Heb het gisteren besteld bij hem ben benieuwd. Hij had een paar uitdraaien bi jzich in veenendaa len die zagen er veelbelovend bij. Zit ook een CD-rom bij met egmondbrochures en i kdacht schema's van amps. Volgens mij zelfs een van mijn brochures.

wietse
9 mei 2009, 06:16
Geduld hebben tegenwoordig nog maar weinigen, Wietse!
Het valt me wel op dat de prijzen voor egmond wat dalende zijn.

niet alleen egmonds, komt door de recessie mensen zitten allemaal op hun beurs en durven niks meer uit te geven, en dat merk je het eerst in luxe artikelen zoals gitaren.
dit is de tijd van inkopen een paar jaartjes geduld hebben en als de economie weer aantrekt dan gaat het weer los, en eind deze maand als iedereen weer het vakantiegeld binnenheeft :D.

geert1976
9 mei 2009, 11:03
niet alleen egmonds, komt door de recessie mensen zitten allemaal op hun beurs en durven niks meer uit te geven, en dat merk je het eerst in luxe artikelen zoals gitaren.
dit is de tijd van inkopen een paar jaartjes geduld hebben en als de economie weer aantrekt dan gaat het weer los, en eind deze maand als iedereen weer het vakantiegeld binnenheeft :D.

mee eens, de prijzen staan al maanden onder druk, het is al schrikken waar jong gebruikte Gibsons en USA Fenders voor weggaan.

Beste is nu inkopen en let maar op, over anderhalf jaar knalt alles weer omhoog

macwilliams
9 mei 2009, 11:28
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/orpheum.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/orpheumbody.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/orpheummercy.jpg



Schitterend wel 6 teveel voor mij maar.... WAUW:lovelove:

Saf
9 mei 2009, 12:34
niet alleen egmonds, komt door de recessie mensen zitten allemaal op hun beurs en durven niks meer uit te geven, en dat merk je het eerst in luxe artikelen zoals gitaren.
dit is de tijd van inkopen een paar jaartjes geduld hebben en als de economie weer aantrekt dan gaat het weer los, en eind deze maand als iedereen weer het vakantiegeld binnenheeft :D.

De prijzen van egmonds zijn al voor de recensie dalende. Bert, wim, die gast van het vormalige egmond museum (vergeet zijn naam altijd), De vespaman, ikke zelf en nog enkele andere allemaal mensen die vroeger fel meeboden en zochten op egmonds, Zijn bijna allemaal of gestopt met verzamelen of nog maar heel selectief.

Nu is zo'n gitaar als die van jou niet erg veel voorkomend dus daar kun je geluk mee hebben.
Het is wachten eigenlijk op weer een andere egmondverzamel hype.

Die recessie is inderdaadvan de ene kant kut, je raakt sommig spul bijna niet meer kwijt voor een mooie prijs aan de andere kant heb ik nog nooit zoveel goedkope vette gitarenen bassen aangekocht dan het afgelopen half jaar.