PDA

View Full Version : Ervaringen Greg Bennett



Mtyn
7 mei 2009, 18:19
Na lang meelezen zelf maar eens een post plaatsen! Ik speel nu een tweetal jaar gitaar op een Richwood, toendertijd gewoon een cadeautje en dus geen top gitaar. Maar hij speelt en klinkt goed, dus ik was altijd tevreden. Tot ik laatst eens ging spelen op wat andere gitaren in de prijsklassen 500-1000 euro. Wat een verschil! Voor mij was de keus dus duidelijk, ik moest en zou een nieuwe gitaar gaan kopen!

Nu wil ik er liefst niet meer dan 700 euro aan uitgeven, omdat ik ook weer niet zoveel speel dat het echt een grote hobby van me is waar ik heel veel geld in wil investeren. Ik zoek gewoon een goede gitaar voor dat geld en volgens mij moet dat wel lukken. Nu las ik veel over Blueridge en Martin, al ligt Martin wel een stukje buiten mijn prijsklasse. Ook kwam ik een hele goede recensie van de Greg Bennett All Solid Wood modellen tegen, specifiek van de ASDR. Dat schijnt voor zijn geld een erg goede gitaar te zijn, en dus vroeg ik mij af of iemand op dit forum hier ervaring mee heeft of mij een betere gitaar zou kunnen aanwijzen.

Ook twijfel ik dan of ik gewoon voor de Dreadnought moet gaan of voor de Dreadnought cutaway electric. Ik heb nog geen versterker, maar misschien dat dat op een later tijdstip wel interessant is. Wat raden jullie aan? Om het geld moet ik het niet laten, maar klinkt die CE zonder versterker wel net zo goed als de gewone dreadnought?

Sorry voor de waarschijnlijk simpele vragen, maar erg veel weet ik er niet van en veel kon ik over deze gitaar op nederlandse fora niet vinden. Alvast bedankt!

Groeten,

Martijn

Acousticaster
7 mei 2009, 19:20
Hey,

Om te beginnen welkom op het forum (als schrijvend lid).