PDA

View Full Version : Vox ad30tv vs ad30vt-XL



R2on
7 mei 2009, 00:24
Ik ben eruit, na heel wat zoeken, beetje proberen en ook wat lezen hier (waarvoor ik velen van jullie moet bedanken voor alle meningen en ervaringen) ben ik gekomen op de vox ad30vt(-xl).

Ik had toch nog een paar vragen waarmee jullie mij helemaal 100% duidelijkheid kunnen geven en ook een goed gevoel als ik de amp ga kopen. Wat is het wezelijke verschil tussen de xl en de tv uitvoering?

Ik heb gelezen dat de xl een 12" speaker heeft voor wat meer modern rock/metal sound, maar gaat dit ten koste van de mooie classic rock tube achtige sound die de normale vt heeft?

Dan had ik nog een vraagje (waarvoor ik de search wel kan gebruiken maar ik maak nu toch al een topic) maar kan je deze amp ook b.v. tijdens een muziek avond op school in de aula een leuk optreden houden? (denkend aan een Pink Floyd en een Jimi Hendrix nummer).


Alvast heel erg bedankt, ik ga nu slapen want ik moet naar school morgen, maar ik hoor het graag van jullie!

denis.hermans
7 mei 2009, 08:16
- ad vt serie wordt niet meer gemaakt. Deze is nu vervangen door "vt" serie.

Verbetering : - meer gesimuleerde amps, meer geheugens om klanken op te slaan, emulated output verbetred (laatste ben ik niet zeker van).
Vt serie is te herkennen aan lichtgekleurde knoppen ipv zwarte ( ad vt).

Xl serie is meer gericht op high gain amps (meer amp sims in die richting). Ik denk dus dat die minder gericht/geschikt zal zijn op classic rock.



Mvg,

Denis

undertaker321
8 mei 2009, 20:20
hoi

ik heb een vox ad100vt en ik ben er zeer tevreden mee, de versterker beschikt echt van een zeer heldere clean tot een stevige scheur. dus pink floyd en jimi hendrix (wat ik zelf ook graag speel) sound kan je er echt wel uit halen. de -xl versie is meer de metal kant op volgens mij.

ik weet niet wat voor gitaar jij hebt, maar ik heb een strat en les paul en bij allebei de gitaren klinkt hij echt geweldig. aleen als ik nu een versterker zou gaan kopen zou ik voor de vt serie gaan. die heeft meer amp models.

het is natuurlijk aan jou maar ik zou het wel weten.
hij heeft maar 2 nadelen
1 maar 2 ruimtes voor je presets en 2 hij is erg zwaar

suc6

undertaker321

R2on
8 mei 2009, 20:59
Heel erg bedankt!

Wat ik ook heb gelezen is dat de -xl een 12" speaker had en de normale vt (beide overigens 30watt) een 10", zal dit ook een verschil in geluid veroorzaken? Ik denk van wel maar mijn vraag is meer of dit ook echt veel uitmaakt qua hardheid op een podium (school aula).

Ik ben er nog niet helemaal uit hoor, als jullie nog iets weten wat in dezelfde prijsklasse zit maar in jullie opinie mij beter zal bevallen dan hoor ik het graag :)

Ik heb trouwens een Fender Telecaster, en ik ben dus niet op zoek naar het metal geluid, het hardst wat ik dan ook zal spelen is waarschijnlijk een Deep Purple/Led Zeppelin nummer met pit ;)

EDIT: Nu is mijn oog gevallen op de Epiphone Valve Junior en een bijpassende cabinet. (Op thomann.de voor elk 118 euro. Iemand hier ervaring mee? Zou toch wel mooi zijn om ook een beetje in de valve wereld te kunnen, Jimi en floyd gebruikten immers ook valves.

lodi
8 mei 2009, 21:22
de nieuwe heeft ook een appart reverbblock , dit was wel n' gebrek bij de vorige

undertaker321
8 mei 2009, 22:15
bedoel je die 'nieuwe' ten opzichte van de AD serie of de Xl serie, want ik kan behoorlijk uit de voeten met mijn reverb. of heb ik jouw post totaal verkeerd gelezen.

de AD series heeft een heerlijke amp model genaamt uk80's echt heerlijk (gebasseerd op een jcm 800)

lodi
9 mei 2009, 12:44
bedoel je die 'nieuwe' ten opzichte van de AD serie of de Xl serie, want ik kan behoorlijk uit de voeten met mijn reverb. of heb ik jouw post totaal verkeerd gelezen.

de AD series heeft een heerlijke amp model genaamt uk80's echt heerlijk (gebasseerd op een jcm 800)

de nieuwe met de witte knoppen heeft apparte reverb, bij de oude zit de reverb bij de effekten,en kan je niet met alles combineren,vb; phaser+reverb
compressor+reverb, delay+klein beetje reverb

undertaker321
9 mei 2009, 13:25
ja ik heb net een review gezien (van gearwire dus ik ben bijna in slaap gevallen ;) )

en daar zag ik inderdaad dat de vt een aparte reverb heeft, imo wel chill dan hoef je niet meer te kijken met welke hij al is gecombineerd. en hij heeft een octaver wat mij ook wel vet lijkt.

maar ik heb zo'n idee dat IK snel verdwaald zou raken in al die knopjes enzo.



oja ik heb nog een vraag, maar die is niet relevant aan dit topic maar ik vind hem niet belangrijk genoeg om er een nieuw topic over te starten. dus kan ik hem dan in dit topic plaatsen??

lodi
9 mei 2009, 13:39
nooit met vragen blijven zitten,er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden, hi hi

undertaker321
9 mei 2009, 13:47
oke ik ben in bezit van een vox ad100vt echt zwaar vette amp, maar als ik net boven de helft van mijn master volume begin te spelen en dat is op 10 watt. begint mijn moeder te "zeuren" over het volume.

hier komt ie dan, ik wil graag gaan sparen voor een buizen bak, en geen combo maar stack. om een beetje (beter) rock geluid en uitstraling te krijgen. maar is het dan zonde omdat ik dan nooit het uiterste uit mijn versterker kan halen. of is het een goede keus voor als ik zo in een band speel. ik weet dat je op een marshall head geen master volume hebt en geen wattage regeling. maar zou je dat in kunnen bouwen en gaat er dan niet (te) veel tone verloren.

ik zit een beetje te denken over een jcm 800 of een jvm 210 of 205. voor een slashy tone als je snapt wat ik bedoel

sorry mijn vraag is groter dan ik zelf verwachte

lodi
9 mei 2009, 17:08
oke ik ben in bezit van een vox ad100vt echt zwaar vette amp, maar als ik net boven de helft van mijn master volume begin te spelen en dat is op 10 watt. begint mijn moeder te "zeuren" over het volume.

hier komt ie dan, ik wil graag gaan sparen voor een buizen bak, en geen combo maar stack. om een beetje (beter) rock geluid en uitstraling te krijgen. maar is het dan zonde omdat ik dan nooit het uiterste uit mijn versterker kan halen. of is het een goede keus voor als ik zo in een band speel. ik weet dat je op een marshall head geen master volume hebt en geen wattage regeling. maar zou je dat in kunnen bouwen en gaat er dan niet (te) veel tone verloren.

ik zit een beetje te denken over een jcm 800 of een jvm 210 of 205. voor een slashy tone als je snapt wat ik bedoel

sorry mijn vraag is groter dan ik zelf verwachte
ik denk wel dat je een reductie kan laten inbouwen van 4 el34 naar 2 maar dan hebben we het nog over 50 w, niks voor de huiskamer, wel n' goei rockwapen als je t' mij vraagt

undertaker321
9 mei 2009, 17:51
maar zou je daar wel een (oud) GnR sound uit kunnen halen en kan ik dan beter voor een jcm of een jvm gaan?

BTW het duurt nog wel ff hoor, sparen gaat niet zo snel.
uitgeven gaat sneller :supercool:

EDIT: ik heb gisteravond nog een beetje zitten surfen op het net, en ben op youtube op een filmpje gestrand van een hiwatt mkII studio/stage. het lijkt mij wel een vette bak. je kan achterop de versterker ook de power halveren.
alleen de "nieuw"prijs is een beetje hoog.