PDA

View Full Version : V-amp 2. doen????



Nocki
22 maart 2003, 19:15
ok.. de vamp 1 heb ik maar niet gekocht.
maar nu de 2 die is stukken beter.
doen met een midi pedaal (roland fc200)
en kan ik mn mesa amp met gmajor ermee nadoen voor oefenen en kleine dingen???

Nocki

Hankey
23 maart 2003, 00:35
Ik heb em deze week gekocht en ik ben er zeer tevreden mee. Zelfs over mijn computer speakertjes (cambridge soundworks) klink hij een stuk beter dan mn oude ibanez versterkertje :smile:. De Mesa kloon klink natuurlijk niet zo vet als een echte mesa, maar met een goede gitaar kan je er een zeer overtuigend geluid uit halen...

Anyways, voor de V-amp geldt het zelfde als voor alle andere gear: gewoon ffies goed uit proberen en dan beslissen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hankey op 2003-03-23 00:36 ]</font>

Nocki
23 maart 2003, 16:30
Ik had toch wel gehoopt op meer reactie's ik heb heel dit forum doorgelezen maar verder dan de vamp 1 is niks en de vamp 2 wel en er zit een vertraging op tenzij je midi aanstuurt kom ik niet geloof ik.

wie speel er op met welke gitaar. blijft je geluid van de gitaar een beetje intact. is het je enige amp. wat voor stijl speel je. welke effecten. of alleen de reverb en de amp models.
hoe komt ie door de mix. doe je m in een combo. of met een eindtrtap en kast. of zo de pa in.

ik wil m mischien zo de pa in laten gaan met een kleine monitor voor mezelf maar wat zijn de ervaringen.
ook voor het oefenen. komt tie door de mix heen?

ik wil m alleen gebruiken voor clean en mesa overdrive met een beetje reverb en soms een beetje chorus en delay.
doet ie dit. of is de roland cube 30 dan weer beter????

k ben wel benieuwd.
hij is natuurlijk goedkoper dan de cube maar is tie het geld ook waard???

Nocki

Hankey
23 maart 2003, 17:08
Op 2003-03-23 16:30, schreef Nocki:
Ik had toch wel gehoopt op meer reactie's ik heb heel dit forum doorgelezen maar verder dan de vamp 1 is niks en de vamp 2 wel en er zit een vertraging op tenzij je midi aanstuurt kom ik niet geloof ik.

wie speel er op met welke gitaar. blijft je geluid van de gitaar een beetje intact. is het je enige amp. wat voor stijl speel je. welke effecten. of alleen de reverb en de amp models.
hoe komt ie door de mix. doe je m in een combo. of met een eindtrtap en kast. of zo de pa in.

ik wil m mischien zo de pa in laten gaan met een kleine monitor voor mezelf maar wat zijn de ervaringen.
ook voor het oefenen. komt tie door de mix heen?

ik wil m alleen gebruiken voor clean en mesa overdrive met een beetje reverb en soms een beetje chorus en delay.
doet ie dit. of is de roland cube 30 dan weer beter????

k ben wel benieuwd.
hij is natuurlijk goedkoper dan de cube maar is tie het geld ook waard???

Nocki


Mischien had je op het versterker forum meer reacties gehad :wink:

Anyways ik zal proberen antwoord te geven op je vragen:

De vetraging tussen het switchen van presets is er alleen als je bij de presets van pre-amp schakelt. Als je op dezelfde pre-amp blijft zitten is deze vertraging er niet...

Ik speel met een Ibanez GSA 60. Deze gitaar heeft nogal brakke pick-ups (hummer = erg muddy, singles hebben veel last van ruis), maar door mn v-amp klinkt hij toch behoorlijk goed. Ik heb de V-amp bij feedback getest met een Ibanez s (370 d8 ik)en toen klonk hij nog een stuk beter.

Ik heb de V-amp alleen nog maar via mn computer en met koptelefoon geprobeerd. Ik neem aan dat als hij via een computer goed klinkt, dat hij over een pa hetzelfde doet, maar dit het ik helaas nog niet kunnen proberen. Met een goede PA komt hij denk ik wel door de mix heen in een oefen ruimte...

Over de vergelijking met de Cube 30: Ik heb deze versterker uit geprobeerd en vond em erg tegenvallen. De cube heeft veel minder mogelijkheden dan de V-amp en klonk imo ook een stuk minder goed dan de V-amp (vooral op het gebied van distortion: de mesa en modern hi-gain). Clean klinken ze beiden erg goed, maar de V-amp heeft gewoon veel meer mogelijkheden...

Of hij het geld waar is: 159 euro voor een amp modeler met multi-effect, foot switch en mooie draagtas... dacht het wel :smile:

En daarnaast raad ik je gewoon sterk aan om hem gewoon even uitgebreid uit te gaan testen :smile:

srv-man
23 maart 2003, 22:29
2ehands kun je de VAMP2 voor zoŽn 100 euro op de kop tikken. Het zou natuurlijk heel bijzonder zijn wanneer deze hetzelfde zou klinken als je Mesa combinatie. Maw, gewoon kopen, zoveel leuke geluiden voor 100 euro vindt je nergens!

A3
25 maart 2003, 13:50
ik heb een v-amp2 (een upgegrade 1 eigenlijk maar ze zouden hetzelfde moeten zijn).
Ik speel erover met een jackson dinky, een goedkopere jackson dinky en soms een fender jagstang. Hij bewaart echt wel een groot deel van de sound van de gitaar, want ik merk echt grote verschillen tussen de verschillende gitaren. Vooral clean zijn deze verschillen enorm duidelijk te merken. Voor al degene die beweren dat je met jacksons geen mooie cleane geluiden kunt bekomen, jullie zitten er echt naast!! het is wel een warm vol clean, geen schel dun strat clean.

Om voort te gaan: de distortions klinken ook wel goed en je hoort nog wel duidelijk verschil tussen de gitaren. Ik kan je trouwens aanraden de fake engl eens te proberen, klinkt echt wel beter dan de fake mesa (vind ik)

Ik sluit hem aan in de effectloop van m'n valvestate 8080, hij klinkt dan wel redelijk dof en bassig maar als je hem tussen gitaar en amp smijt, klinkt hij heel schel, maar nog wel iets agressiever, je moet zelf maar eens proberen wat je het beste vind. Ik zou eens willen proberen hem in 1 amp in de effectloop te zwieren en bij de andere amp in de input, volgens mij kan je dan het beste geluid bekomen.

Als je schakelt van preset naar een andere preset, heeft hij een storende vertraging tenzij je niet van ampmodel wisselt. De effecten klinken wel vrij goed vind ik, maar ik heb nog nooit andere effecten gebruikt. Eigenlijk gebruik ik bijna geen effecten, ik gebruik hem vooral voor een vette scheur en een clean met wat chorus. De taptoets lijkt handig voor je delay af te stellen, maar hij is het helemaal niet, stel je voor dat je delay juist iets langer of korter moet dan moet je al veel geluk hebben om dit te kunnen bereiken, het is echt gokwerk.

Bij hoge volumes begint hij iets minder duidelijk te klinken (kan ook aan m'n valvestate liggen). Ik heb hem nooit rechtstreeks aan een pa aangesloten maar wel op m'n hifi installatie (hij heeft 2 uitgangen, ik gebruik 1 voor amp en 1 voor hifi om cassetjes op te nemen.) Die klank is wel een pak anders dan door de amp maar valt wel goed mee

Kort samengevat: het is heeeeel leuk speelgoed, je hebt er echt heeeeel veel mogelijkheden mee. Het hangt ervan af waarvoor je hem wil gebruiken, ik heb er enkele keren mee opgetreden, en dat gaat dus zonder problemen, maar op hoge volumes met distortion biedt hij gemakkelijk nogal veel feedback (hangt ook af van je elementen want met m'n dinky met duncan designed heeft hij het bijna niet, maar met de jagstang en de goedkopere dinky wel). Ik gebruik hem nu alleen thuis (heb ook geen groep meer) en daarvoor is hij echt ideaal, goede sound enzo. Hij is zeker het geld waard, maar hij is beperkt.

De andere gitarist van m'n groep gebruikte ook een valvestate 8080 met een boss me 30 (of zoiets) en dat was duidelijk mindere kwaliteit van sound, maar die boodt wel meer mogelijkheden met effecten. We kwamen allebei goed door de mix heen, maar dat kon ook niet anders want de bassist had een park 50 watter en het drumstel een goedkoop merk dat op instorten stond.

Ik speel er metal/ hardcore mee en soms wat sfeervolle cleane chorus stukjes.
Wat de reverb betreft, ik geef hem overal gewoon een klein beetje, soms wat meer met clean. Er zijn (als ik mij niet vergis) 9 reverbtypes, maar ik vind dit geen belangrijk effect, ik denk dat je als reverbliefhebber wel j e goesting zal vinden. In vergelijking met de distortion van m'n 8080 zelf is hij echt heeeeeeel vet!!! zeker met de cabinetsimulaties, die geven echt een breder, voller geluid.

Ik denk niet dat het mogelijk is om andere effecten te combineren. Hij heeft wel een by pass functie, maar ik heb eens geprobeerd de v-amp te bypassen (eigenlijk geld die by pass alleen voor de versterker modellen, je kan dan nog wel effecten en cabinetmodellen toevoegen) om dan over de distortion van m'n 8080 te spelen met een speakercabinet erbij (misschien dient by pass hier niet voor maar ik wou het wel eens proberen) en er was echt heel veel ruis!!

Dat is zowat alles dat ik kan vertellen voor het moment, ik hoop dat je er iets aan hebt

groeten

adri

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: A3 op 2003-03-25 14:00 ]</font>

IJzerbroot
25 maart 2003, 22:19
Ik heb pas een v-amp2 gekocht en ik ben zeer tevreden, zeker gezien de prijs. Goeie koop, ideaal om lekker te klungelen.