PDA

View Full Version : tonesuck kabels



jaspie
6 mei 2009, 17:00
Hallo,

Ik een pedalboard met daarop 5 truebypass pedalen die aan elkaar gelinkt zijn met 4 van deze kabels http://www.thomann.de/nl/cordial_cfi_03_rr.htm

daarnaast gebruik ik 2 kabels van het merk samson ( aka goedkoopie). 1 van 3 en 1 van 6 meter. Nou merkte ik aanzienelijke tonesuck met al deze spullen en ik wil sowiso de samson kabels vervangen voor iets als spectraflex. Nou vraag ik mij alleen ook af of ik daarnaast nog betere patchkabels zou moeten kopen, en of er nog andere dingen zijn om tonesuck tegen te gaan.

Mvg

Jasper

Aca Ilic
6 mei 2009, 17:13
zelf maken.
Koop x aantal meters van Tasker of Klotz, goede jackplugs gebruiken ( Neutrik bijv. of andere betere merken) knippen, solderen en voila....

the sure thing
6 mei 2009, 18:09
Als je ALLEEN maar true bypass pedalen hebt: gooi dan ook een buffer ergens in de keten.

Comfortably Daniel
6 mei 2009, 23:00
Als je ALLEEN maar true bypass pedalen hebt: gooi dan ook een buffer ergens in de keten.

+ 1000000

Alleen true bypass is ook niet goed ;)

jaspie
6 mei 2009, 23:44
ok bedankt voor de tips. Elk pedaal zonder TB kan toch fungeren als een buffer?

the sure thing
7 mei 2009, 08:56
Ha Jaspie: True Bypass en een buffer zijn 2 losse onderwerpen die indirect maken hebben. Lees dit forum nog eens door, er zijn zelfs topics met "buffer" in de titel. Er is genoeg zinnigs hierover te vinden!

j3r03n
7 mei 2009, 11:20
Elk pedaal zonder TB kan toch fungeren als een buffer?

Zoals the sure thing zei moet je true bypass en buffers onafhankelijk van elkaar zien, maar de meeste niet-TB-pedalen hebben wel een buffer. Die zijn niet allemaal even goed. Ik weet niet welke gebufferde pedalen goed zijn te gebruiken vooraan in je keten (met alleen TB erna) maar ik heb vaker horen zeggen dat de Korg DT-10 wel een oké buffer heeft.

jaspie
7 mei 2009, 12:37
Ja ik vroeg dat aangezien ik op mijn board een hardwire dl-8 heb die switchbaar is van TB naar non TB( zodat de delay langzaam wegzakt als je hem uittrapt), maar of hij een buffer heeft, geen idee.

iig bedankt voor de nuttige reacties

the sure thing
7 mei 2009, 14:08
Ben ff naar de site van Digitech geweest: ze gebruiken "true bypass" en "hard bypass" door elkaar. Ze zijn niet 100% duidelijk over dit onderwerp. Ik zou ook niet zo kunnen zeggen of er wel of geen buffer in zit. Ik gok op niet!

Het feit dat een pedaal bij uitschakelen langzaam de delay uit laat sterven, heeft niet alles met een buffer te maken.

jaspie
10 mei 2009, 19:59
ok ik heb even rondgekeken. Is die zelfbouw buffer van newtone wat??

Guinness
14 mei 2009, 21:37
Haal de spanning van je pedaal zet 'm uit -> geluid? Zo ja TB. Zo, nee geen TB. Carl Martin heeft goede TB en ook Tech 21. Dunlop wah heeft er een die je er beter meteen uit kunt slopen....

Farether
14 mei 2009, 21:45
ok ik heb even rondgekeken. Is die zelfbouw buffer van newtone wat??

Die kost niet veel en ik heb er wel goede dingen over gehoord,
dus is het proberen waard lijkt me