PDA

View Full Version : Taylor Guitars



Guitarron
6 mei 2009, 16:27
Hallo, ik had een vraag. heeft iemand ervaring met Taylor Guitars, ik ben namelijk van plan om een Taylor Big Baby (BBT) te kopen of een 110. weet iemand ook waar ik die in Nederland kan kopen, in de buurt van Utrecht?

Harald
6 mei 2009, 18:34
Voor Taylors zou je bij Kees Dee in Amersfoort terecht kunnen. Big Baby en de 110 zal ergens anders ook wel kunnen lukken. Dat is wel echt de onderkant van de Taylor range. In die prijsklasse zou ik ook wat andere gitaren proberen. Wat dat betreft is Kees Dee wel een leuke zaak. Ruime sortering, helaas alleen geen aparte testruimtes. Voor akoestisch is het wel fijn als het redelijk rustig is.

Guitarron
7 mei 2009, 07:28
Ok, bedankt.

heb jij misschien ook andere aanraders in een klasse van ongeveer 350-550 euro, of heb ik dan een 'slechte' gitaar?

Muzieknono
7 mei 2009, 07:32
Ik ben het met Harald eens, probeer ook zeker eens wat andere merken en wie weet wordt je "aangenaam" verrast.
Mijn lerares had gespaard voor een Taylor en toen de dag daar was heeft ze hem niet gekocht vanwege niets toevoegend ten opzichte van haar huidige gitaar, een yamaha CPX 700.
Ik bedoel maar, staar je niet blind op een merk of een type, maar speel op van alles en nog wat zodat je de voor jouw beste gitaar er uit haalt.
Mvgr. Dirk Jan :B

Ruudj
7 mei 2009, 08:05
In de prijsklasse 350-500 heb je zéker wel prima gitaren. Probeer Tanglewood bv. eens ; veel gitaar voor je euro's . Maar ook LAG, Seagull, Samick om er een paar te noemen zijn het uitproberen waard.

Riste
7 mei 2009, 08:45
Ook de Yamaha LL6 is de moeite van het proberen waard.

LaurentB
7 mei 2009, 09:09
Blueridge heeft ook goede spullen n die range.

dadgad
7 mei 2009, 09:28
Ook de Yamaha LL6 is de moeite van het proberen waard.

Hallo,

Als het in de buurt van Utrecht moet zijn, ga dan ook eens
kijken bij Dirk Witte op de Oude Gracht - die hadden de
laatste keer dat ik er was die LL6 hangen, en ook de
(duurdere, en betere) LL16. Verder ook wel ander leuk spul
om even naar te kijken.

Greetz,

Han.

dadgad
7 mei 2009, 13:31
Hallo,

Vergiste me trouwens - DW in Utrecht heeft de LS6 en LS16
hangen, dus de kleinere modellen. Ook niet slecht trouwens.
Ze hadden een paar grotere hangen, maar ik weet niet meer
welke types - zal zaterdag even kijken.

Greetz,

Han.

Guitarron
7 mei 2009, 17:04
Ok, bedankt

nou heb ik vandaag bij feedback gekeken. ze hadden daar 2 modellen, de Taylor 100 en de Yamaha LL16 staan die me erg aanspreken.
weet iemand welke 'beter' is of wat nou het juiste verschil is? want bij het ene liedje klonk de Yamaha mooier, en bij het andere de Taylor, dus hoe weet ik nou welke het moet worden?

Muzieknono
7 mei 2009, 18:12
Wat speelt het lekkerst, ligt het fijnst in de hand.
Mvgr. Dirk Jan :B

Niels-v
7 mei 2009, 19:21
In die klasse zijn er een boel gitaren die lekker spelen en goed klinken.

Ik heb zelf al een tijdje een 110 en ben er ontzettend tevreden over. Heb toen ook veel gitaren bespeeld voor ongeveer hetzelfde geld. Nieuw kost de 110 geloof ik iets van 600 euro, en voor dat geld heb je veel mooie gitaren.
Wat mij opviel aan de Taylor was het heldere geluid, zeker in combinatie met elixer snaren. Wat tegen kan vallen is dat je voor dat geld bij andere merken een massieve gitaar hebt, terwijl de Taylor alleen een massief bovenblad heeft. Verder is het een relatief sobere gitaar, zonder echte leuke 'features' of inleg. Het geluid is daarentegen wel dik in orde, en het speelt echt goed.

Er zijn genoeg alternatieven zoals al eerdergenoemde zoals Blueridge, Yamaha en dergelijke. Wat ik persoonlijk ook mooie gitaren vind zijn de Washburns, specifiek de Jumbo modellen. Deze klinken ook ontzettend goed.

Ik zou de Taylor in ieder geval aanraden, maar ik zou zeker naar andere modellen van andere merken kijken. Een gitaar is een kwestie van smaak, en ook de klank moet je maar bevallen. Speel op veel gitaren en probeer deze te vergelijken. Uiteindelijk maak je toch wel de juiste keuze !

Succes :D