PDA

View Full Version : harrie beton speelt forgotten 2 van satriani - take 2



harrie-beton
6 mei 2009, 15:30
Sommige kenden de vorige take. Deze is weg. Voor een mod in de recording rubriek was het een slechte opname. Ook kreeg ik kritiek op de bends, dit is een betere opname en ben benieuwd naar de reacties.

http://www.besidesdata.nl/harrie-beton/

Hij speelt direct zonder downloaden. Audio en video. Gezien mijn onderschrift gewoon op mijn eigen site.

hugo123
6 mei 2009, 21:40
Ik vind het wel lekker! lekker sound, mooi spel!

meul
7 mei 2009, 14:57
Herr Beton,

ik ken de vorige take niet, ook het origineel van sat niet. en weet ook niet precies wat je graag wilt laten horen en/of zien met deze opname?

De opname klinkt middelmatig over mijn samson monitoren, Je staat een beetje vals en persoonlijk vind ik je spel wat houterig, niet eens zozeer dat je bends niet goed zijn het zit hem voor mij meer in de verbindingen die je maakt.
de sound vind ik (persoonlijk) niet zo mooi, te hoekig ofzo. harmonisch, solistisch, gebeurd er voor mij net iets te weinig om zo lang de aandacht vast te houden.

het einde vind ik wel tof, met dat aparaatje en de zingende noten.

bagheera
7 mei 2009, 15:08
Herr Beton,

ik ken de vorige take niet, ook het origineel van sat niet. en weet ook niet precies wat je graag wilt laten horen en/of zien met deze opname?

De opname klinkt middelmatig over mijn samson monitoren, Je staat een beetje vals en persoonlijk vind ik je spel wat houterig, niet eens zozeer dat je bends niet goed zijn het zit hem voor mij meer in de verbindingen die je maakt.
de sound vind ik (persoonlijk) niet zo mooi, te hoekig ofzo. harmonisch, solistisch, gebeurd er voor mij net iets te weinig om zo lang de aandacht vast te houden.

het einde vind ik wel tof, met dat aparaatje en de zingende noten.

Harde kritiek,
laat dan maar eens zien wat jij ervan af brengt.
Ik vind dit goed, en het is mijn genre niet eens.

Ik wacht vol ongeduld op een filmpje van jou, want jij moet wel ERG goed zijn.

meul
7 mei 2009, 17:15
Harde kritiek,
laat dan maar eens zien wat jij ervan af brengt.
Ik vind dit goed, en het is mijn genre niet eens.

Ik wacht vol ongeduld op een filmpje van jou, want jij moet wel ERG goed zijn.


heej joh, doe is ff een beetje relaxt. moet ik perse zelf heel ERG goed zijn om een mening te mogen geven?

Han S
7 mei 2009, 17:33
Harde kritiek,
laat dan maar eens zien wat jij ervan af brengt.
Ik vind dit goed, en het is mijn genre niet eens.

Ik wacht vol ongeduld op een filmpje van jou, want jij moet wel ERG goed zijn.

Ik zou je willen aanraden om eens naar de clips van Meul te gaan luisteren die hier in dit subforum ergens rondhopsen. Maar ook zonder die uitstekende producten van hem heeft Meul volledig recht van spreken. Harrie Beton is een grote jongen en zit precies op dit soort kritieken te wachten, daar kan hij wat mee.

Persoonlijk vind ik het erg goed, maar ik kan me in de kritiek van Meul goed vinden en Harrie vindt dat helemaal niet erg.

@ Jan: dat apparaatje is een Ebow, een electronische strijkstok, moet je ook eens proberen.

bagheera
7 mei 2009, 17:40
heej joh, doe is ff een beetje relaxt. moet ik perse zelf heel ERG goed zijn om een mening te mogen geven?

hey het kwam er feller uit als bedoeld :hippie:

off topic
En ja je speelt idd wel geweldig goed, ik heb een paar dingetjes gevonden van jou, donkere muziek wel maar zit super in elkaar.

Gert-Jan
7 mei 2009, 22:25
hey het kwam er feller uit als bedoeld :hippie:

off topic
En ja je speelt idd wel geweldig goed, ik heb een paar dingetjes gevonden van jou, donkere muziek wel maar zit super in elkaar.

Wanneer je de meesterwerken van Meul met 'dingetjes' afdoet dan heb je volgens mij net zoveel verstand van muziek als een koe van Nordick Walking.....maar goed....ik dacht ik meld het ff

Divine
7 mei 2009, 22:48
Hey Harrie-beton,

Wat ik mis in jou spel is 'pit'. Het komt niet erg 'gemeend' over en dat komt voornamelijk door de manier waarop je de noten benadert. Let vooral op je vibrato, die is erg ongecontroleerd. Daarnaast beweeg je je hand vrij intensief, maar komt er nauwelijks vibrato uit. Ook mis ik dynamiek.

Divine

Rude Perception
7 mei 2009, 23:03
Het begin hoorde ik toen ik meul's kritiek las. Toen was ik het met hem eens. Ik heb het gevoel alsof je pas onderweg los komt. Vanaf dat akkoord wordt het een heel stuk beter en hoor ik het houterige totaal niet meer eigenlijk.

Wat betreft compositie, ik weet niet in hoeverre je improviseert, maar het zijn hele leuke stukjes, maar ik mis soms een beetje verhaal. De explosies na het opbouwen komen niet echt ofzo. Als ik op een 'hoger spanningsniveau' wordt gebracht, ontlaat die spanning niet.

Dit is een beetje gemierenneuk. JE doet vooral veel mooie dingen. Zie bovenstaande als tip voor wanneer je het nog verder uit wil werken. Als improvisatie is het zeer puik werk!

harrie-beton
8 mei 2009, 11:45
Dank voor de reacties. Het is juist de bedoeling dat andere gitaristen hier op "schieten". Ik ken Meul zijn werk en ik snap wat hij bedoeld. Het spel is inderdaad houterig en de overgangen kunnen beter.
De basismelodie is net als bij Joe ongeveer, middenstuk improvisatie met stukken van het origineel er doorheen. Ik maak zelden filmpjes van mijn solospel dus het is nog wennen ook denk ik.

hole
8 mei 2009, 13:06
Hey.

De backing-track is ruk, maar daar kun jij ook niets aan doen.

Het begin klinkt wat onwennig (is hier al gezegd), vooral de vibrato's lijken wat geforceerd.

Halverwege lijkt je los te komen (is ook al gezegd) en klinkt het stukken beter.
Ik vond het leuk om naar te luisteren. Inmiddels al voor de 3de keer.

Volgens mij zitten wij een beetje op het zelfde niveau qua (solo)spel, en ik heb er respect voor dat je hier durft te posten, ook met de kleine foutjes die er nog in zitten. Ik ben daar te onzeker voor...maar misschien moet ik het toch maar eens doen, kan er alleen maar van leren.

meul
8 mei 2009, 13:09
Hey Harrie,

satriani is ook niet de makkelijkste gitarist om na te spelen omdat niet alleen de opbouw en de noten keus voorbedacht is, ook de versieringen in zijn spel maken hem sterk. hij zit erg in details, het lijkt me ook best lastig met zo'n camera op je gericht soepel te blijven spelen.

DTmaster
8 mei 2009, 14:24
niet slecht man Satriani is the master!!