PDA

View Full Version : Squier jazz bass japan '92



Rohai
6 mei 2009, 10:26
Hallo mensen, mijn vraag luidt: kan iemand mij vertellen of een Squier Jazz bass Japan '92 een verstandige aankoop is (€ 295,- is de vraagprijs).
Het zal natuurlijk per bass-gitaar verschillen, maar hoe staan deze bassen bekend?

Een andere vraag is welke voordelen/nadelen er bestaan tussen passieve of actieve elementen.
Ik heb op marktplaats ook een Ibanez Musician gezien. Maar wat doet een actieve nou meer dan een passieve? Is dat "alleen" meer attack en precisie?
De stijl die ik speel is merendeels rock gericht (ik kan niet eens slappen, ben eigenlijk gitarist) wat raden de kenners mij aan? Passief of actief?

groet John

bass-man-kevin
30 augustus 2009, 12:36
je moet kijken naar de style van de muziek in de richting van metelica of red hot chillypeppers of iets dergelijks gaat zou ik gaan voor een active, en als je richting iron maiden of acdc of iets dergekijks gaat pasive, tenminste zo heb ik het te horen gekregen. weet niet of het klopt active is gewoon duurder omdat er een extra versterkertje in zit en pasive niet.:rockon:

Wabbie
30 augustus 2009, 13:33
Het voordeel van een goede actieve basgitaar is dat je een EQ op je bas hebt zitten waar je eventueel bas en hoog mee bij kunt draaien. In tegenstelling tot een passieve bas waar je alleen maar hoog en soms bas kunt cutten ( net zoals op een gitaar dus). Een preamp in een actieve basgitaar wil ook nog wel eens je geluid kleuren, dus dan zul je zelf moeten beoordelen of je passief of actief wilt.
Het is in principe niet zo dat je voor rock en metal per se een actieve basgitaar nodig hebt, het is gewoon een keuze die maakt.