PDA

View Full Version : Jack & Danny JD-LS3 - Ervaringen?



erispre
5 mei 2009, 20:45
Hallo mensen,

Ik ben op zoek naar mijn allereerste gitaar. Van familie heb ik vernomen dat de J&D YC-LS3 een goed model zou zijn, maar deze is helaas uit productie genomen. Nu kwam ik bij MusicStore de J&D JD-LS3 tegen. Volgens mij - verbeter me als ik het fout heb - lijkt hij aardig op de YC-LS3, afgezien van de afwerking.

Heeft iemand ervaringen die hij/zij met mij kan delen over deze gitaar? Of heb je misschien nog een betere tip?

Groeten!

Edit:
Ik kwam ook nog de Les Paul Special II White tegen. Goede gitaar?
Verder wou ik als versterker de Roland Cube 15X nemen.

Link: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Jack-Danny-JD-LS3-Black-Paula-Shape-Set-Neck-2xHB/art-GIT0000944-001#

Ook de J&D LS5 BK leek mij wel wat, maar ligt helaas in een hogere prijsklasse. Is dit een betere keus?

Link: http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Jack-Danny-LS5-BK-Black/art-GIT0007397-002

macwilliams
5 mei 2009, 21:47
Een echte klassieker voor de kleinere portemonnee
Hoef je niet persé de grote naam, maar ben je wel op zoek naar die echte sound? Deze nabouw wordt geprezen om de goede klank, en is nog betaalbaar ook.

Features:

* Body uit hoogwaardig elzen- of mahoniehout
* Ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain
* Palissander fretboard
* 22 buitengewoon comfortabel bepeelbare frets
* Bindings om de body en het fretboard
* Gesloten Die-Cast-mechanieken
* Chroom hardware
* 2x Humbucker
* 2x volume /2x tone/ 3-positie schakelaar
* Tune-O-Matic Bridge
* Stop Tailpiece
* Vintage pickguard


Ze weten nog niet eens waar ze van gemaakt zijn en dan durven te beweren dat ze de echte sound hebben.
Welke echte sound? De stagg sound?
Het geluid van een natte scheet?


Maar ach, voor het geld is het vast een prima ding, geloof echter niet alles wat ze je proberen aan te kletsen.:ok:

bagheera
5 mei 2009, 21:50
Ze weten nog niet eens waar ze van gemaakt zijn en dan durven te beweren dat ze de echte sound hebben.
Welke echte sound? De stagg sound?
Het geluid van een natte scheet?


Maar ach, voor het geld is het vast een prima ding, geloof echter niet alles wat ze je proberen aan te kletsen.:ok:

Zo hard !!!:seriousf:
Maar neen serieus nu.

Ik heb al op een paar J&D gitaartjes gespeeld voor de leut in Keulen en ik moet zeggen die zijn echt niet slecht hoor.
Veel beter dan stagg vlotte hals, vol geluid en de pinch harmonics kwamen er ook vlot uit.
Je zou het slechter kunnen treffen.

macwilliams
5 mei 2009, 21:57
Jahaa maar ik meen het wel. Sorry maar als ik hier naar de winkel ga en vraag waar is deze gitaar van gemaakt en ze kunnen mij niet vertellen waarvan dan ben ik er wel klaar mee en ga ik gauw opzoek naar een andere winkel waar de prozac wel aanslaat. Voordat je het weet kom je met een "vintage" thuis net iets duurder maar net zo goed als....

geert1976
5 mei 2009, 21:59
Bah chineese prut, leuk voor de vuurkorf van de zomer.

Mijn advies, ga op zoek naar een 2e hands Epiphone uit Korea of een goede Japanse kopie, zijn her en der wel op de kop te tikken voor rond de E 300,00, en geven meer plezier dan deze rommel.

dat ze niet eens weten welke houtsoorten er zijn verwerkt zegt mij al genoeg.

bagheera
5 mei 2009, 22:22
of elzen of mahonie staat in de beschrijving van music store best grappig eigenlijk.
ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain
ook weer een beetje gis werk :seriousf:
das toch lachen.

Weetje waarom ik nu wel voor een epiphone zou gaan 2de hands bv.
Omdat je daar nog geld voor krijgt als je iets beters wil kopen wanneer je ook beter speelt.

arcane
5 mei 2009, 22:26
Nou, iemand moet ook iets positiefs kunnen zeggen hierover.
Ik heb zelf een ls-1. Daar heb ik 139 euro voor betaald, en nee dat was niet mijn eerste gitaar. Ik zocht toen een backup gitaar voor erbij. De brug pickup heb ik vervangen door een GFS powerrails.
De als backup- bedoelde gitaar is tegenwoordig mijn hoofdgitaar geworden (iig onder de humbucker-gitaren).

Ik ben er uitermate tevreden mee.

kenx
6 mei 2009, 07:46
J & D is waar voor z'n geld, en ik durf ervoor te wedden, dat al die zeggen dat ze brol zijn, er nog nooit hebben op gespeeld...

erispre
6 mei 2009, 11:11
Ik heb al gehoord dat er af en toe nogal wat scheelt aan de afwerking. Echter, er zit een 30 dagen inruilgarantie op, dus eventuele fabrieksfouten kunnen wel worden verholpen.

Verder nog opmerkingen?

espike
6 mei 2009, 11:54
Omdat t je allereerste gitaar is, let even op een aantal dingen
Als je van de elementen over de hals heen kijkt alsof t een jacht geweer is zeg maar, dan zou de hals recht moeten zijn.
Probeer ook even van onder naar boven alle noten aan te slaan, als ie ergens op 'rammelt' zijn de frets niet goed afgesteld, wat na een tijdje spelen ongeloofelijk irritant wordt.
Volume en tone potmeters mogen nog niet kraken.
En meest belangrijk: het ding moet solide en lekker aanvoelen.
Sla ook eens even stevig een accoord aan, dit mag best zonder volume, maar er mag gewoon niks gaan rammelen

Verder : veel plezier met je nieuwe aanwinst/hobby.

Chocola
7 mei 2009, 00:27
Ik weet hoe negatief mensen zijn over J&D, maar ik heb er vol lof over. Okee, tweedehands is beter (soms/vaak) maar als je voor nieuw gaar en je budget ligt rond de 200 euro dan is J&D echt een mega goede oplossing. Van alle nieuwe gitaren heb ik geen beter merk gezien.

Ik heb de LC3 en de LC1 gehad, ik durf ze best te vergelijken met een Epiphone Les Paul uit China ;), maar dan zijn ze 300 euro goedkoper ;). Ik heb overigens ook de Y4FF gehad :), zeer goede kopie en zeer zeker waar voor je geld :). Minst goede zijn helaas de elementen vaak, maar absoluut niet slechter dan standaard Epi elementjes (die van J&D zijn van Wilkinson over het algemeen).

guitarkid
7 mei 2009, 08:22
Ze weten nog niet eens waar ze van gemaakt zijn en dan durven te beweren dat ze de echte sound hebben.
Welke echte sound? De stagg sound?
Het geluid van een natte scheet?


Maar ach, voor het geld is het vast een prima ding, geloof echter niet alles wat ze je proberen aan te kletsen.:ok:

Hallo MacWilliams.

Misschien bedoelen ze dat het beide houtsoorten (kunnen) zijn. Elzen topje, mahonie body en maple of mahonie hals. Ik weet het niet zeker hoor en er staan ook nog wel eens vertalingsfoutjes op de nederlandse site van Music Store...
Ik heb wel eens zo'n J&D in handen gehad en dat viel zeker niet tegen.
Nette afwerking, goed bespeelbaar en een verrassend volwassen geluid. Gelijmde hals en dat voor 177 euro. Als ik dan terugdenk aan mijn eerste gitaar: een "Marvin" Telecaster-kopie, gekocht in 1971 voor 275 gulden (en dat was veel geld in die tijd, jongelui...:) ) met een boomstamhals en een actie, dat wil je niet weten...... Au...!!! Maar dat heeft me wel gevormd natuurlijk en nu waardeer ik mijn heerlijk afgestelde Fenders en Gibsons des te meer. Kunst is lijden !!
Of zo als Neil Innes ooit zei: "I suffered for my music, now it's your turn"... :)

Gr. C.

PS. Jouw laatste opmerking is natuurlijk meer dan waar...!!

guitarkid
7 mei 2009, 08:32
ingelijmde hals uit esdoorn of mahonie voor een superlange sustain
ook weer een beetje gis werk :seriousf:
das toch lachen.


Hallo Bagheera.

Ik denk echter dat een groot deel van de gitaristen deze conclusie onderschrijft,
dus om dat nou af te doen als "giswerk".... :???:
Wat wel lachen is, is de adviesprijs die genoemd wordt (439 euro) en de korting die we dus krijgen... Maar ja, zo werkt het natuurlijk wel en ik kijk dan ook alleen naar de werkelijke prijs en of die in verhouding is met de geleverde kwaliteit. En ik denk dat dat wel goed zit.

Gr. C.

Chocola
7 mei 2009, 09:34
Het is inderdaad beide houtsoorten, het verschilt per oplage.

macwilliams
7 mei 2009, 10:01
Het is aanemelijk dat ze de hele oude beginnersgitaren zullen overtreffen. Tegenwoordige technieken zijn superieur aan die van 40 jaar geleden. Zeker wanneer je de kostprijs ziet in tijdswinst, aantal personen, distributie.

Als ik een jd gitaar tegenkom zal ik hem eens oppakken en tegen het licht houden.

bagheera
7 mei 2009, 10:14
Hallo Bagheera.

Ik denk echter dat een groot deel van de gitaristen deze conclusie onderschrijft,
dus om dat nou af te doen als "giswerk".... :???:
Wat wel lachen is, is de adviesprijs die genoemd wordt (439 euro) en de korting die we dus krijgen... Maar ja, zo werkt het natuurlijk wel en ik kijk dan ook alleen naar de werkelijke prijs en of die in verhouding is met de geleverde kwaliteit. En ik denk dat dat wel goed zit.

Gr. C.
hey kid ,

dat een gelijmde hals meer sustain geeft daar ben ik het natuurlijk mee eens.
Ik heb het over de houtsoorten, ik vind het lachen dat 2 dezelfde gitaren uit compleet verschillende materialen gebouwd worden en dan weer dezelfde naam krijgen.
Maar hey humor is subjectief :cheerup:

ik heb de j&d gitaartjes trouwens ook omschreven als goede plankjes ( hoe ik dat recies gezegd heb weet ik niet meer )

RS-Rik
7 mei 2009, 10:24
Het blijven altijd ontzettend leuke teksten die ze dan bij een beginnersgitaar zetten:

Het topmodel uit de "Les Paul"-reeks met waardevolle mahonie body, massieve top en ingelijmde mahonie nek, in zwart. Dichterbij kun je het origineel niet komen, niet kwa kwaliteit en niet kwa design. Veel van onze klanten laten hun waardevolle Gibson-Les Paul vaak thuis om haar te sparen en gaan met de Jack&Danny LS5 op het podium. Een echt professioneel instrument.

guitarkid
7 mei 2009, 10:29
hey kid ,

dat een gelijmde hals meer sustain geeft daar ben ik het natuurlijk mee eens.
Ik heb het over de houtsoorten, ik vind het lachen dat 2 dezelfde gitaren uit compleet verschillende materialen gebouwd worden en dan weer dezelfde naam krijgen.
Maar hey humor is subjectief :cheerup:

ik heb de j&d gitaartjes trouwens ook omschreven als goede plankjes ( hoe ik dat recies gezegd heb weet ik niet meer )

Excuus, had het een beetje anders gelezen....

Gr. C.

BTW (even OT) Erps-Kwerps: Zit Paul Poelmans daar nog steeds met zijn "Room with a view"-studio..??
Ik ken hem nog uit zijn "Clouseau"-tijd en importeerde via hem echt prachtige BPM-microfoons en de eerste Octava's naar Nederland.


Het blijven altijd ontzettend leuke teksten die ze dan bij een beginnersgitaar zetten:

Het topmodel uit de "Les Paul"-reeks met waardevolle mahonie body, massieve top en ingelijmde mahonie nek, in zwart. Dichterbij kun je het origineel niet komen, niet kwa kwaliteit en niet kwa design. Veel van onze klanten laten hun waardevolle Gibson-Les Paul vaak thuis om haar te sparen en gaan met de Jack&Danny LS5 op het podium. Een echt professioneel instrument.

Staat dat echt op de site van Music Store? Want dat is wel een beetje sneu.....

bagheera
7 mei 2009, 10:29
Het blijven altijd ontzettend leuke teksten die ze dan bij een beginnersgitaar zetten:

Het topmodel uit de "Les Paul"-reeks met waardevolle mahonie body, massieve top en ingelijmde mahonie nek, in zwart. Dichterbij kun je het origineel niet komen, niet kwa kwaliteit en niet kwa design. Veel van onze klanten laten hun waardevolle Gibson-Les Paul vaak thuis om haar te sparen en gaan met de Jack&Danny LS5 op het podium. Een echt professioneel instrument.

dat vind ik nou grappig :seriousf:

guitarkid
7 mei 2009, 10:42
dat vind ik nou grappig :seriousf:

Hey Bagheera, ik eigenlijk ook wel, hoor... :) Maar ook wel sneu.
En hoewel humor subjectief is :soinnocent:, zijn we het wel eens..!!!

Gr. C.

falarion
6 juni 2009, 10:23
Het blijven altijd ontzettend leuke teksten die ze dan bij een beginnersgitaar zetten:

Het topmodel uit de "Les Paul"-reeks met waardevolle mahonie body, massieve top en ingelijmde mahonie nek, in zwart. Dichterbij kun je het origineel niet komen, niet kwa kwaliteit en niet kwa design. Veel van onze klanten laten hun waardevolle Gibson-Les Paul vaak thuis om haar te sparen en gaan met de Jack&Danny LS5 op het podium. Een echt professioneel instrument.

Ik vind t niet zo gek dat ze dit zeggen :P ik heb gisteren een LS5 bij musicstore gekocht als backup voor mn fender fat strat en eerlijk gezegd vind ik het ding minstens even goed klinken als een epiphone custom (als je het er niet mee eens bent ga je er maar een keer op spelen) de kwaliteit is verder ook perfect, het is gewoon super waar voor je geld. ik snap wel dat mensen onzeker zijn over de gebruikte materialen enzo, ik bedoel, ik zou die gitaar niet zomaar op internet hebben gekocht, maar dit is toch wel echt een mooie gitaar

macwilliams
7 juni 2009, 02:29
Zo mooie binnenkomer. ben je lid vanaf november 2008 en dan is dit meer dan een half jaar later je allereerste post ooit. Om te vertellen dat een J& D minstens zo goed is als een als een €piphone custom. Nou sorry dat gaat er bij mij dus echt niet in hoor.Nog heel even dan zijn ze net zo goed als.....??

Begrijp me goed ze zullen voor het geld vast hele leuke gitaren zijn en voor jou net zo goed zijn als wat dan ook.

golanhall
8 juni 2009, 10:08
Ik heb zelf ooit een LS-2 gekocht, klinkt zeker niet mis en zeker geen slechte afwerking mits enkele schoonheidsfoutjes, hangt dus van gitaar tot gitaar af.
Ik merk wel dat ik nogal snel fretwear had voor relatief weinig spelen. Hoogwaardige kwalitatieve onderdelen moet je dus niet verwachten.

Mooie beginners gitaar en voor een beetje handy man kan dit een ideale pimp gitaar zijn. Ik ga zelf het stof eens van deze gitaar halen en het weer een player maken :cooler:

macwilliams
8 juni 2009, 12:50
En daar maak je dan foto's van en post die in dit topic???

Squier4ever
8 juni 2009, 12:55
Ik heb een LS-1 en dat is echt wel een leuk gitaartje hoor, heb ik hier al vaker verteld. Zitten momenteel de epiphone elementen uit mijn Dot in, nadat ik daar een SD Pearly Gates en GFS Fat PAF in heb gezet (die eerst in mijn LS-1 zaten). Prima gitäärtje, alleen de hardware is idd niet geweldig.

Chocola
8 juni 2009, 13:09
Die serie is echt briljant voor het geld... Ik zeg het vaker, maar nu nog maar eens een keer :p. ken genoeg mensen die hem als backup hebben voor een Gibson.

marter544
8 juni 2009, 15:40
Alleen vanwege de headstock en de net niet vorm zou ik zoiets al niet kopen.. Als ik iets lelijk vind zijn het kopieën die het net niet zijn.

rijsberman
8 juni 2009, 16:01
Alleen vanwege de headstock en de net niet vorm zou ik zoiets al niet kopen.. Als ik iets lelijk vind zijn het kopieën die het net niet zijn.

Wat is er mis met de headstock? Deze is toch zeker niet lelijker dan een neppiphone headstock?

Squier4ever
8 juni 2009, 16:11
Alleen vanwege de headstock en de net niet vorm zou ik zoiets al niet kopen.. Als ik iets lelijk vind zijn het kopieën die het net niet zijn.

Ik heb nog een oude serie met correcte open-book headstock. Overigens vind ik de headstock van mijn epi Dot ook wel te pruimen. Past best bij zo'n grote gitaar.

golanhall
8 juni 2009, 16:24
Ik heb al lelijkere headstocks gezien, hoewel ik Gibson's open boek ook wel mooier vind.

Met een houtveil kom je ook al ver ;-)

dijkholt
9 februari 2010, 22:16
Speel al jaren op een Fender Strat maar bij sommige nummers miste ik toch de vette sound van een LP.

Na lang wikken en wegen de J&D LS-5 aangeschaft bij Musicstore. Al eerder bij hen gekocht en altijd prima spul gehad. Ook deze keer liep het als een speer.
Ik speel er nu bijna dagelijks op en laat mijn Fender Strat steeds vaker staan. Ik ben daarin in niet alleen. Als een collega gitarist op mijn "speel"kamer komt en mijn Fender en J&D ziet staan, naast mijn Yamaha akoestisch, kiest ook hij voor de J&D.
Het is echt een waanzinnig lekker geluid wat uit die gitaar komt, (de LS 5 heeft overigens een mahonie body). Hij speelt erg licht en heel gemakkelijk en blijft angstvallig goed op stemming en intonatie. Een stuk zwaarder dan mijn Fender, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bij optredens vaker wissel tussen mijn drie gitaren. De J&D wordt steeds meer bespeeld en de Fender blijft steeds vaker staan.

Dus voor 230 euri heb je een prima LP kloon. (moet je wel voor LS-5 gaan)