PDA

View Full Version : Beginnende gitaristen



jantje
20 december 2001, 16:06
zijn er op deze site ook beginnende gitaristen zoals ik? Tot nu toe heb ik de indruk dat ik de enige ben hier.

jaccoos
20 december 2001, 17:06
ligt eraan waar jij de grens legt tussen beginner en niet beginner, ik speel 1,5 jaar maar beginner wil ik me niet noemen. er zijn hier ook mensen die al 10 of 20 jaar of langer spelen.

GuitarMaster
20 december 2001, 18:09
Ik speel 3 jaar

Anavrin
20 december 2001, 18:44
Ik 5,5 jaar.
Maar maak je niet druk hoor, er zijn genoeg gitaristen die 10 jaar spelen, die minder van gitaren weten dan sommige gasten die net 1 of 2 jaar spelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anavrin op 2001-12-20 17:45 ]</font>

Yorrit
20 december 2001, 18:45
ik spel net aan een jaar. redelijke beginner dus :smile:

Pee
20 december 2001, 18:54
Ik speel al 6 jaar, waarvan 4 klassieke liedjes.

Skidrow
20 december 2001, 19:28
dan speel ik het minst lang!!! met mijn 3 weekjes! :wink:

en k kan al 2 liedjes spelen van Rancid!!! de rest is nog te moeilijk! :wink:

weten jullie trouwens nog wat makkelijke nummers???

groetjes Lotje!

Dila
20 december 2001, 19:46
smells like teen spirit

Sicarius
20 december 2001, 21:03
Come as you are is ook makkelijk.

ik speel nu 1,5 maand.

ekkerman
20 december 2001, 21:52
de achternaam is toch niet toevallig smit , jantje ???

Sandman
20 december 2001, 22:06
Ik speel 11 jaar gitaar en ik ben de afgelopen 2 maanden meer wijzer geworden dan in die 11 jaar. (aangesloten bij dit forum en de usergroup van de digitech rp serie)

Outshine
20 december 2001, 23:53
Ik speel ook pas 1,5 jaar

anoniem
21 december 2001, 13:18
7 maanden maar volgens mij kan ik het gemiddelde nummer wel spelen. In ieder geval alle akkoorden en het fingerpicken is nu mijn issue. Soleren doe ik zo nu en dan voor de lol maar ik speel nog te kort om er echt iets greats uit te kunnen halen denk ik--> of ik heb gewoon geen talent:)

puvin
21 december 2001, 15:27
ik speel slechts vier maand

Stratopeek
21 december 2001, 17:26
ik speel 8 jaar, van dit forum leer je veel!!!

Gman
22 december 2001, 18:01
Op 2001-12-20 20:52, schreef ekkerman:
de achternaam is toch niet toevallig smit , jantje ???


:smile: :-\ hahahaha

En kom jij misschien ook uit palingdorp?

Jantje, mocht dit gewoon niet zo zijn dan zitten we je te dollen hoor. :smile:

Gerard.

Gman
22 december 2001, 18:06
Maare, ik speel niet. Ik maak muziek. Hoewel,... daar zijn de meningen ook weer vaak over verdeeld. haha

Maar ik maak nu zo'n 40 jaar muziek. Dus ik behoor denk ik wel tot de ouwe rotten. Maar ik ken nog steeds nie spelen. Ik speel wel eens wat op mijn fluit. En ik timmer soms aan de weg. :smile: :smile: :smile:

Gerard.

jantje
22 december 2001, 21:46
Op 2001-12-20 20:52, schreef ekkerman:
de achternaam is toch niet toevallig smit , jantje ???


ALS WE GAAN BELEDIGEN WEET IK ER OOK NOG WEL EEN PAAR!

jantje
22 december 2001, 21:48
Ik speel nog net geen jaar. maar doordat ik daarvoor al 6 en een half jaar saxofoon gespeelt heb (en nog speel) en ook nog basis theorie gehad heb 2 jaar lang, vorder ik toch wel redelijk snel met mn gitaar.

hansies
23 december 2001, 00:13
Ik speel al 35 jaar en leer nog heel veel van anderen, succes toch

Casey
23 december 2001, 00:26
Ik speel nu 6 maanden , oefen meestal een paar uur per dag en speel elke zondag 3 uur in een oefenruimte met een bandje.
We zijn met 4 man drummer , basgitarist en ik spelen allemaal pas 6 maanden , de andere gitarist al 8 jaar .
Van hem kan ik gelukkig een hoop van leren .
Accoorden heb ik nu redelijk onder de knie en ik ben nu ook met de pentatonische toonladder bezig en probeer wat te soleren.
Theorie doe ik uit boeken en ik haal tabs van internet.
Ik heb pas een Boss 4 sporen recordertje gekocht wat enorm handig is om het soleren te leren.
Laat de ingebouwde drummer spelen , neem wat accoorden op en soleer op een ander spoor , je hoort gelijk wanneer je fout zit.
Gewoon lekker bezig zijn !

Ic3gl0vE
23 december 2001, 01:00
Op 2001-12-22 20:46, schreef jantje:


Op 2001-12-20 20:52, schreef ekkerman:
de achternaam is toch niet toevallig smit , jantje ???


ALS WE GAAN BELEDIGEN WEET IK ER OOK NOG WEL EEN PAAR!


rustig maar... je bent niet de enige jan smit op de wereld :wink:

GrTz Maarten

Ic3gl0vE
23 december 2001, 01:03
ik speel nu ook ong. 1˝ jaar maar ook 8 jaar keyboard gaat wel goed allemaal :smile: ik wil alleen nog een band...

jantje
23 december 2001, 14:15
Ik ga volgendeweek vrijdag vooor t eerst oefenen met mn bandje. He enige jammere is dat ik in dat bandje geen gitaar speel maar saxofoon, maar ik neem mn gitaar gewoon mee naar de oefenruimte!!!!!! REKENMAAR!!!!!!

BTW achternaam is Kivits NIET SMIT

ekkerman
23 december 2001, 14:56
gelukkig maar meneer kivits al hoewel ik zou best de bankrekening van jantje smit willen hebben alleen niet zijn op hande zijnde jeugd puistjes want die tijd heb ik god zij dank achter mij.....
ik zelf speel al zo'n jaar of 20 en wordt ( gelukkig maar ) steeds beter ik heb veel in bands gespeeld waar ik vaak ook nog de liedjes schreef en arrangeerde dus op zich heb ik er aardig kijk op zeg ik zonder enige kapsones want daar heb ik een hekel aan ...
nu speel ik in een bruilofts en partijen duo/trio met ontzettend veel plezier en daar leer ik nog elke keer van .
met name van het entertainen en en zaal bespelen daar ben je nooit in uitgeleerd.
dus ik zou tegen iedereen willen zeggen ; ook al denk je niet goed genoeg te zijn , ga in een bandje spelen want je leert nooit ergens meer dan in de praktijk ;gaat heen en vermedigvuldigt U !!

KoRnFreaK
24 december 2001, 13:19
k speel nu 7 maand
btw, makkelijke liedjes eh..., probeer between angels and insects van papa roach eens... :smile:

Nesker
24 december 2001, 13:34
Ik Speel Nu 2 Jaar en kan alles spelen van nirvana tot guns n' roses en van pearl jam tot u2

ekkerman
25 december 2001, 13:33
Op 2001-12-24 12:34, schreef Nesker:
Ik Speel Nu 2 Jaar en kan alles spelen van nirvana tot guns n' roses en van pearl jam tot u2

dan wil ik jou wel eens het likkie van sweet child o'mine foutloos in de groove horen spelen ...!!!!

lupoloco
25 december 2001, 16:24
Ik speel nu al zeven jaar gitaar, zeven jaar accoustisch en nog maar slechts 10 maanden electrisch.

Noctiis
25 december 2001, 16:32
ik speel 7 jaar, waarvan 5 electrisch.
En nog steeds kan ik er geen reet van haha :smile:

gershwin5150
25 december 2001, 16:51
nou als je na 2 jaar al zo goed bent, wil ik niet eens weten hoe je speelt als je net zo lang als ik speel (7 jaar).

Lijkt me een klein beetje een sterk verhaal, maar goed, wie weet lopen er van dat soort talenten rond in Nederland;) Ik ken ze iig niet!

anoniem
25 december 2001, 19:18
Op 2001-12-24 12:34, schreef Nesker:
Ik Speel Nu 2 Jaar en kan alles spelen van nirvana tot guns n' roses en van pearl jam tot u2


Jaja, en je bent ook nog vast maar een jaar of 7 oud. Goed werk, zeg!!!

sickpunk
26 december 2001, 11:16
k speel een maandjuh of 8 en toen k 9 was heb k een half jaar les gehad(ben in de tussen tijd gestopt, domste wat k ooit heb gedaan) en kan redelijk wat spelen alleen het tokkelen ben k verleerd dus ga weer op les maar als je veel speelt leer f*cking veel en van andere uiteraard

ekkerman
27 december 2001, 15:43
ik denk dat ik samenvattend kan stellen dat wij allemaal denken dat onze goede vriend nesker uit zijn nesk eeeeh, nek lult !!

Dila
27 december 2001, 16:45
Op 2001-12-24 12:34, schreef Nesker:
Ik Speel Nu 2 Jaar en kan alles spelen van nirvana tot guns n' roses en van pearl jam tot u2


ik speel 4 jaar en kan écht niet zomaar slash-solo's en the edge loopjes!! nirvana en pearl jam is misschien geen probleem, maar die andere twee steek je maar in je reet!!

Kitaarhiero
27 december 2001, 20:00
the Edge lukt me hier en daar wel (1,25 jaar speel ik), maar Slash solo's heb ik nog niet onder de knie... Het gaat mij ook niet zozeer om snel. ik stop wel eens een rijtje Classical arpeggio's (Randy rhoads stuff) in m'n solo's maar echt veel sneller gaat het niet... het snelste wat ik doe is misschien de intro van M&amp;M's, van Blink 182. maar ik probeer meer Melodie dan snelheid in m'n solo's te stoppen.

ekkerman
30 december 2001, 15:58
ik speel 4 jaar en kan écht niet zomaar slash-solo's en the edge loopjes!! nirvana en pearl jam is misschien geen probleem, maar die andere twee steek je maar in je reet!!

--------------------------------------------------------------------------------
dila toch ...!!!

jip GIBSON MASTER
3 januari 2002, 12:53
ik speel 2 maand en kan al heel wat

anoniem
3 januari 2002, 13:22
Op 2001-12-27 15:45, schreef Dila:
ik speel 4 jaar en kan écht niet zomaar slash-solo's en the edge loopjes!! nirvana en pearl jam is misschien geen probleem, maar die andere twee steek je maar in je reet!!


Nou ik denk niet dat jij alles van pearl jam kan hoor na 4 jaar, als je dat wel kan wil ik de solo van alive is horen, zo makkelijk is ie niet hoor. Want Pearl Jam is muziektechnisch niet echt met nirvana te vergelijken..

PeArLjAm
3 januari 2002, 13:23
Sorry dat was ik hierboven ( hoe kan t ook anders :grin:), k was mn username vergeten in te voeren.

gangsta
3 januari 2002, 14:41
ik speel nu 3 jaar en probeer zo'n boek van SRV te spelen, maar ik ben al een tijdje bezig met texas flood.

Ibanez
3 januari 2002, 16:24
Ik speel rond de drie jaar, ook niet echt lang dus. Maar die nesker is misschien zo'n mannetje die zegt dat hij als hij twee akkoorden van een nummer kent, het hele nummer kent, want hij kan die nummers nooit goed spelen in zo'n korte tijd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2002-01-03 15:25 ]</font>

jaccoos
3 januari 2002, 17:01
Nu vraag ik me af, er zijn hier mensen die niet superlang spelen en toch al heel goed zijn. Hebben die dan 4x in de week les? Ik heb nooit les gehad en om de reden dat als ik les krijg ik dingen moet instuderen. Als ik dingen moet dan heb ik er geen zin meer in en raak ik de lol van het spelen kwijt.
Zijn er dan nog meer menschen die nooit les hebben gehad.

Oja, en als je afvraagt hoe ik dan kan spelen. Een 30 jaar oude gitaar van m'n moeder en het onder de knie krijgen van een E akkoord, daar is het mee begonnen.

InFeRnO
4 januari 2002, 15:15
4 maand zelf oefeningen wat resulteerd in alleen powerchords :smile:

anoniem
4 januari 2002, 15:35
Ik heb zelf 13 jaar gitaarles gegeven en kan je vertellen dat je van gitaarles weinig wijzer wordt!

Gewoon zelf aan de slag gaan en je oren in werking stellen, zo heb ik het zelf ook geleerd.
Toen ik 16 was en de gebroken accoorden shit van Yngwie wilde leren spelen moest ik dat zelf uitvinden er waren toen nog geen tabs en dergelijke!

Dus.....beginnende gitaristen neem van mij aan dat je gewoon zelf aan de slag moet gaan met het uitvogelen van riffs en leren spelen op je gehoor en uit je hart, da's waar het om draait!

PunKRules
4 januari 2002, 15:38
hey skidrow welke liedjes van rancid?ik speel ook nog niet zolang kan ik ze misschien ook ff leren en hoef ik zelf dus niet naar makkelijk liedje te zoeken van rancid

PunKRules
4 januari 2002, 15:51
skidrow je vroeg of iemand nog wa makkelijke liedjes had, nou ik heb net een tab van adam's song van blink182 van internet gehaald en het 1 en ander geprobeer ik vind hem eigeluk best makkelijk!misschien is die ook wat voor ju.mzzl tijmen

Tecker
7 januari 2002, 13:31
hi everybody,
xpeel zelf jaartje of 1,5 a 2. niet echt geweldig ofzo, maar word steeds beter. Gewoon veel oefenen en luisteren naar/ meespelen met andere gitaristen.
Suc6 iedereen!

anoniem
7 januari 2002, 22:34
Ik speel 23 jaar.
Begon met "Smoke on the water".
En nog helemaal verkeerd ook!

Supermarco
8 januari 2002, 09:54
Ik speel vanaf mijn achtste, dat is nu dus 18 jaar, maar heb de laatste 3 maanden (omdat ik weer op les ben gegaan!) een hoop bijgeleerd dan "thuiswerk"!

Pee
11 januari 2002, 18:29
het is een nacht van guus meeuwis. maar daar is al een topic over denk ik...

ekkerman
13 januari 2002, 16:55
wat is er leuker dan liedjes en solootjes uit vogelen met je trouwe kameraad in je hand ( ik bedoel dan wel een gitaar heh jongens!) en dan proberen zo dicht mogelijk bij het origineel te komen als je kunt.
probeer eenvoudige dingen als de beatles en de stomes en je zal zien dat die niet zo vreselijk moeilijk zijn maar je moet er zeker in het begin wel wat tijd in steken.
later heb ik een jazz chords manuel book uit de bieb geleend en ben ik wat betere akkoorden gaan proberen en dan lukte en op die manier ga je ook weer anders naar muziek luisteren en als je dan en stapje hoger gaat ( na een paar jaar dus !!) dan kun je ook moeilijkere liedjes uitzoeken zoals b.v. looking out for number one ban bachman turner overdrive en ook dim akkoorden en negen en elf akkoorden en majeur zevens en ga zo maar door eigenlijk het kost tijd ,zweet enige creativiteit en veel liefde voor muziek.

Kitaarhiero
13 januari 2002, 23:20
De bieb is een bron aan goeie tabboeken... als je toch lid bent van de bieb (ook handig voor school natuurlijk) kun je natuurlijk heel goed eens een Tabboek lenen.. mijn kennis van RHCP, Nirvana, green day en John lee hooker nummers komt rechtstreeks uit de bieb.

ekkerman
14 januari 2002, 09:54
wat is dat toch met die tabs ???
dat is toch voor in de wasmachine??
nee, even serieus, toen ik pas begon met spelen zocht ik de tekst van een liedje uit en dan de akkoorden die ik boven het woord plaatste waar het gespeeld werd .dit is ook nog eens goed voor je engels en ritmisch inzicht op het gebied van invallen en opmaten enzo.
en trouwens ik zie heel veel titels van liedjes ( nirvana , blink 182 etc etc) langskomen dat ik denk ;als je daar nou nog een tab voor nodig hebt dat zoek je toch zo even uit...!!!

Kitaarhiero
14 januari 2002, 11:51
Ja idd, maar tabs besparen wat tijd... en die muziekboeken zeker met het proberen te verstaan van de teksten (mocht je CD geen lyricsheet hebben.. of gedownload zijn).

ekkerman
15 januari 2002, 10:08
voor mij zijn die tabs abacadabra....
ik doe ut met de reeds jaren voledig in bedrijf zijnde oortjes en ten volle tevredenheid moet ik je zeggen....

TheAlbaniac
15 januari 2002, 16:28
Ik ben net een paar weken geleden begonnen. Leuk wat je allemaal kan met een electrische gitaar.
Probleem is dat ik nog steeds niet weet wat ik moet oefenen.. Niet dat ik zo goed ben, maar met een acoustische was het gewoon simpel accoordjes spelen of tokkelen. Als ik dat met de electrische gitaar doe dan kijken m'n huisgenoten me een beetje vreemd aan. Zo van dat doe je toch niet met een ELECTRISCHE gitaar.

En van die tabs op het internet snap ik niks..

Platypus
18 januari 2002, 14:29
Ik speel nu al een aantal jaartjes (stuk of 4 denk ik zo) akoestische gitaar.. geen les, maar gewoon aanklooien zal ik maar zeggen. Mijn eerste elektrische komt er binnenkort aan (na hard sparen, ik ben maar een student). Ik ben nog hard aan et "Orienteren" want ik weet er nog geen f#ck van. Dit forumpie is best handig! Ik heb nu iig een iedee van wat er speelt in het elektrische gitaar wereldje.


Binnenkort horen jullie wel wat de keuze is geworden, al intresseert dat jullie natuulijk ook nix, maar je leest het forum of je leest het niet he... :wink:

Kitaarhiero
18 januari 2002, 16:57
Op 2002-01-15 15:28, schreef TheAlbaniac:
Ik ben net een paar weken geleden begonnen. Leuk wat je allemaal kan met een electrische gitaar.
Probleem is dat ik nog steeds niet weet wat ik moet oefenen.. Niet dat ik zo goed ben, maar met een acoustische was het gewoon simpel accoordjes spelen of tokkelen. Als ik dat met de electrische gitaar doe dan kijken m'n huisgenoten me een beetje vreemd aan. Zo van dat doe je toch niet met een ELECTRISCHE gitaar.

En van die tabs op het internet snap ik niks..


misschien is de bluesspecial van de Gitarist iets voor jou, daar staan wat tips in over hoe je een solo kunt spelen (toonladders)

F00L
18 januari 2002, 17:44
Ik speel 7 jaar,
heb vier jaar les gehad, eerst klassiek, toen poppy stuff, en zit er nu over te peinzen om weer les te nemen

sebass
18 januari 2002, 20:23
Ik heb een jaar les gehad en speel nu zo ongeveer 7 jaar. Ik heb mezelf alles geleerd van gewone akkoorfen tot pinch harmonics en tappen. Het duurd wel langer voordat je alles door hebt. Maar ik speel zo'n 5 uur per dag.

xystus
21 januari 2002, 21:32
http://www.ultimateguitarpage.com

:smile: