PDA

View Full Version : Alabama



Guitarmania
5 mei 2009, 20:09
Leuk, simpel liedje: Sweet home Alabama.

Vraagje over het intro. Ik zie het nummer even in de akkoorden D - C - G.

Pakken jullie die in open string of in barre? Probleem met openstring vind ik dat je voor de riff een snaar moet overslaan over de C, terwijl met barre dat niet hoeft.

Oftewel (qua C):

1. barre: vak 3 op a-snaar, 5 op g-snaar en 5 op d-snaar;
2. open: vak 3 op a-snaar, 1 op b-snaar, 0 op g-snaar.

Bij open C sla je dus de d-snaar over, en dat vind ik lastig...

jaspie
5 mei 2009, 20:58
gewoon open akkoorden. Die stringskip is gewoon ff oefenen. Sowiso handig want dat ga je bij veel soorten muziek nodig hebben.

XTZ
5 mei 2009, 21:32
Bij die C moet je op de B snaar ook vakje 3 pakken. Bij de D en de G heb je die ook ingedrukt, dus dat is dan allemaal maar makkelijker :ok:



Je krijgt dan een Cadd9:

-
3
0
2
3
-

rainier
8 mei 2009, 00:14
moeilijk nummer om de riffjes tussendoor te spelen (vond ik tenminste wel altijd). ben benieuwd wat je er van gaat maken. mischien eens mp3tje uploaden?

succes in elk geval!

aaronstonebeat
8 mei 2009, 02:37
Al eens geprobeerd de bassen met het plectrum te spelen en de 2 dunnere snaren te tokkelen met de ringvinger en middelvinger? Het kost wat oefening maar het wordt er heel veel makkelijker door en mogelijk klinkt het met nog meer 'snap' of 'twang'.

tidalwave_sideburns
8 mei 2009, 06:55
@Aaronstonebeat, +1! Met je vingers en pick tegelijk heb je opeens zo veel meer mogelijkheden. Oppassen dat je die snaren niet gaat vegen met je vingers, zoals ik het in het begin deed. Echt plukken met die vingers.

Succes ermee

Guitarmania
8 mei 2009, 20:18
tnx guys, ik ga het open string oefenen.