PDA

View Full Version : RG hals op strat body??



Jasper.
5 mei 2009, 19:32
Ik zit eraan te denken om zelf een gitaartje in elkaar te zetten.
Nou heb ik een klein vraagje. Past een ibanez RG hals op een strat body?
Dan heb ik dezelfde hals als op mijn ibanez en dat vind ik wel prettig.
Ik zal zeker dat gedeelte waar de hals in gaat langer moeten frezen ofniet?? om aan de goede scale te komen.

Jasper

Gothra
5 mei 2009, 22:12
Als het goed is is de RG hals ook 25.5". Verder weet ik niet wat je allemaal moet doen om het passend te krijgen, wrss 'dat gedeelte' iets opvullen, omdat de RG hals dunner is?

Jasper.
5 mei 2009, 22:20
ja maar dan moet ik toch wel de neckjoint(??) opfrezen?? een rg neck heeft 24 frets en een strat neck 22 of 21 ofzo

Gothra
5 mei 2009, 22:49
ja maar dan moet ik toch wel de neckjoint(??) opfrezen?? een rg neck heeft 24 frets en een strat neck 22 of 21 ofzo

EDIT:
Klopt, dus dan zal je en de neckjoint moeten uitfrezen, en de pickup cavity verplaatsen. Omdat de neck pickup dan in de weg zit.

En zoals hier onder gezegd is, de gaten zullen ook verkeerd vallen..

geert1976
5 mei 2009, 22:52
Hoe zit dat dan met de boutgaten in de body, lijkt mij niet dat die van de RG hals het zelfde geboord is:???:

Jasper.
5 mei 2009, 22:53
ok maar bij mij ibanez rg is de neck net zo lang als de fingerboard. Als ik nu net zon neck regel dan moet de ruimte toch wel verlengt worden?

Jasper.
5 mei 2009, 22:58
Hoe zit dat dan met de boutgaten in de body, lijkt mij niet dat die van de RG hals het zelfde geboord is:???:

ja maar er staat een neck op marktplaats van een rg zonder de gaten. dus die kun je er zelf in boren.

geert1976
5 mei 2009, 22:59
ja maar er staat een neck op marktplaats van een rg zonder de gaten. dus die kun je er zelf in boren.

aha dat maakt het een stuk makkelijker

F*R*E*A*K
6 mei 2009, 12:00
Het kan wel, maar dan zal je behoorlijk aan het bewerken moeten slaan.

Waar bij een stratbody de neckpickup zit zit op een ibanez de 24e fret (ik ga er even vanuit dat het hier over een 24 frets hals gaat).

frekie
6 mei 2009, 12:05
Oud topic, maar vooruit. (Spam alert :cheerup:)

Ik heb een RG550 body en zoek daar een Wizard neck bij liefst met AANJ neck joint. Is moeilijk aan te komen. Wie oh wie.

Jasper.
6 mei 2009, 12:18
Het kan wel, maar dan zal je behoorlijk aan het bewerken moeten slaan.

Waar bij een stratbody de neckpickup zit zit op een ibanez de 24e fret (ik ga er even vanuit dat het hier over een 24 frets hals gaat).

ja maar wil er dan toch een soort frankenstrat replica van maken dus die eerste pickup heb je eigenlijk ook niet nodig, maar het zal wel behoorlijk lelijk staan denk ik. dus weet niet of ik hier wel mee door ga

mesaman
6 mei 2009, 12:52
breedte van de hals past niet...hoogte ook niet...wordt een drama en inderdaad lelijk omdat de hals te diep in de body richting de brug moet.en waarom wil je dat?zoek een warmoth hals met fender specs en andere headstock.denk dat dat ook leuk is en makkelijker.succes