PDA

View Full Version : Gitaarpedaal kapot door bass



Jailbird
5 mei 2009, 10:33
Hey,

Ik heb een mooi distortionpedaal van MXR (de oude versie).
Nu vond mn broer het leuk om laatst zijn basgitaar in te pluggen en heeft over mijn pedaal en versterker gespeeld.
Als gevolg hiervan is het pedaaltje verrot gegaan...
Als ik er nu met mn gitaar mee speel is het distortion geluid helemaal vervormd (klinkt helemaal niet meer als distortion) en elke noot die ik aan sla, klinkt niet door (hij "fade out")

Kan ik dit nog repareren ofzo? Ik vind het namelijk erg zonde..

Dirk_Hendrik
5 mei 2009, 10:39
Ja. Dat moet te fixen zijn.

Maar dat zou de eerste keer van m'n leven zijn dat ik hoor dat een gitaarpedaal stuk gaat door het gebruik van een bas.

Welk "een mooi distortionpedaal van MXR" heb je precies?

wiegersma
5 mei 2009, 11:06
Nieuwe batterij erin?
Heb je 'm goed in de effectketen gezet?
Ligt het niet aan de versterker?

arcane
5 mei 2009, 11:13
Ik denk ook dat het probleem eerder bij je versterker zit dan in het pedaal.
Ik heb al veelvuldig gitaarpedalen gebruikt voor mijn bas, en daar is nog nooit iets kapot gegaan.
Maar om met een basgitaar over een gitaarversterker te spelen..... Dat is nou niet echt de bedoeling. De versterker zelf zal er waarschijnlijk niet zo veel last van hebben, maar de speakers zijn daar echt niet voor gemaakt.

Jailbird
5 mei 2009, 14:07
ja , na nog eve goed na te denken nadat ik dit poste kwam ik ook tot de conclusie dat het nooit door de basgitaar kan zijn:P
Ik denk eigenlijk dat het aan de batterij ligt :soinnocent: ook al heb ik deze laatst nog vervangen...
Bedankt voor de reacties, enne, ik zal voortaan wel eve langer nadenken voordat ik wat post:p

hugo123
5 mei 2009, 14:09
Doet hij het nu dan al wel weer normaal?

Ferraririk
5 mei 2009, 15:14
niet iedereen heeft reserve blokbatterijen thuis hugo

hugo123
5 mei 2009, 18:08
Sorry;)


+10 tekens

schizo910
5 mei 2009, 19:52
ja , na nog eve goed na te denken nadat ik dit poste kwam ik ook tot de conclusie dat het nooit door de basgitaar kan zijn:P
Ik denk eigenlijk dat het aan de batterij ligt :soinnocent: ook al heb ik deze laatst nog vervangen...
Bedankt voor de reacties, enne, ik zal voortaan wel eve langer nadenken
voordat ik wat post:p


Haal je wel de snoeren eruit als je niet speelt?

Liquid_Metal
6 mei 2009, 08:51
Lijkt me indd sterk dat n basgitaar het stukmaakt. principe is gewoon hetzelfde. kabels eruit halen scheelt wel bij het besparen van de batterij :). Heb je niet toevallig een adapter liggen? Bij sommige pedalen klinkt dat nog een stuk lekkerder ook.