PDA

View Full Version : Goed ruilvoorstel? Squier - Fender



Kriske
4 mei 2009, 23:55
Hallo,

Ik heb een Squier Classic Vibe 50's Telecaster te ruil aangeboden omdat ik toch liever een Strat wil.
Nu stelt iemand me voor om te ruilen met een Fender Stratocaster Highway SSH.
Serienummer Z4 + 6cijfers.

In eerste instantie lijkt me dit een mooie deal in mijn voordeel. Maar anderzijds kan ik me herinneren dat er veel negatiefs wordt geschreven over de Highway Stratocasters.

Wat is jullie advies?
Iemand een idee wat het productiejaar is adhv van serial?

Zie foto's
http://i271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/0303025507_xl.jpg

http://i271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/fender_highway_1_stratocaster_hss.jpg

grayfink
4 mei 2009, 23:57
Hmm, Aziatische Squirmeuk of een Amerikaanse Fender... moeilijk, moeilijk.

Mr.Fingers
4 mei 2009, 23:58
Squier: 400€
Fender: 850€

Cijfer je voordeel maar uit. Z4 zou uit 2004 moeten komen, dus een van de eerste series (en die zijn niet slecht, heb er zelf een HSS-versie)

Kriske
5 mei 2009, 00:02
Mannen, je moet niet lachen met mijn vraag. Ik bedoel het ernstig.
Over de Squier Vibe 50's wordt lovend geschreven, en ik vind het ook een heel fijne gitaar, maar wil liever een Strat. En over die Highway's hoor ik niet veel goed.

Mr.Fingers
5 mei 2009, 00:05
Ik lach toch niet. Maar ik vind het wat te mooi om waar te zijn (een squier tegen een usa-fender), dus zie maar goed dat die fender geen verborgen gebreken heeft (of misschien heeft de andere partij voor dat je een Fender "classic '50" telecaster hebt ipv een classic vibe squier). Ik zou het zoieso doen, als die strat je niet bevalt verkoop j'm weer voor meer geld dan die squier je gekost heeft. Ik zeg net zelf dat ik een desbetreffende HW1 strat heb (ook Z4 serial), en ik ben daar wel tevreden over (stemvast, moderne stratklank, wel een beetje steriel qua timbre).

Nico2
5 mei 2009, 00:05
Als de highway niet bevalt kun je m altijd nog verkopen en een andere strat kopen die wel beter is dan die highway :)

Mr_Moustache
5 mei 2009, 00:10
Veel slechts over de highway heb ik niet gehoord... enkel de vraag of het het waard is om een highway te kopen in plaats van een standard. (voor het verschil in geld)

Nee, ik snap wel waarom hier een beetje om word gelachen. Het is gewoon een goede gitaar, en gezien de deal is dit een no-brainer (als er geen grote gebreken aan zijn)

Kriske
5 mei 2009, 00:30
Hoeveel gaat zo'n Highway One ongeveer tweedehands als ie in perfecte staat is?

Mr.Fingers
5 mei 2009, 00:35
Inclusief zak toch voor zo'n 600€

Kriske
5 mei 2009, 00:45
Dan moet ik de ruil zeker doen. En dan verkoop ik de gitaar misschien wel verder. Want de grote headstock vind ik lelijk en ik speel liever op een maple neck.
Zijn er details waarop ik zeker moet letten opdat het niet om een namaak-Fender gaat?
Ben namelijk zelf niet zo'n gitaarkenner.

nielsnielsniels
5 mei 2009, 03:23
Dan moet ik de ruil zeker doen. En dan verkoop ik de gitaar misschien wel verder. Want de grote headstock vind ik lelijk en ik speel liever op een maple neck.
Zijn er details waarop ik zeker moet letten opdat het niet om een namaak-Fender gaat?
Ben namelijk zelf niet zo'n gitaarkenner.

Je zou even de specs op kunnen zoeken op de Fender site, en die imprinten in je hoofd. Let bijvoorbeeld op de kleine dingetjes, is het logo niet stiekem erop geplakt, de tuners, de brug ( met Fender bestempeld ja/nee ), vraag desnoods of ie de neck even losschroeft om even een kijkje te nemen wat daar onder op staat.Verder nog kleine dingetjes, misschien 1 ply of 3 ply pickguard, pickups natuurlijk. Probeer gewoon zoveel mogelijk te vergelijken met de originele specs.

RolandT
5 mei 2009, 08:04
Is dit niet de upgrade van de eerste reeks HWY1?
Ik ben zeer tevreden over deze gitaren (eerste reeks).
Deze was mijn tweede gitaar als vervanger van mijn Squier. Ze zijn veel beter dan de Squier.
http://www.10pont.net/hw1.jpg

Mr.Fingers
5 mei 2009, 10:35
Probeer eens wat foto's los te peuteren van het heerschap waar je mee gaat ruilen, en post ze hier eens (of stuur ze naar mij via PM oid). Ik vlooi het wel voor je uit (heb ook een Z4-exemplaar hier naast me staan, dus het is gewoon kijken & vergelijken).

Kriske
6 mei 2009, 00:21
Ik heb wat foto's van de eigenaar gekregen.
Na wat over en weer mailen zou ik 50 euro bovenop mijn Squier classic Vibe 50's Telecaster moeten opleggen.
Lijkt me een heel fijne deal.

Is dit een echt Highway One ?
http://i271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/IMAG0210Large.jpg
http://i271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/IMAG0206Custom.jpg
http://i271.photobucket.com/albums/jj123/Kris78/IMAG0204Custom.jpg

Mr.Fingers
6 mei 2009, 13:58
Ja hoor, een echte, heb krak dezelfde in een rood-zwarte kleurstelling.

Luke-wannabe
6 mei 2009, 13:59
Wat een gek! DOEN

Ukeloeder
6 mei 2009, 14:52
[nekhaar overeind-modus aan:]Het ding is hagelnieuw hè?! Nog sticker op de achterzijde, ook het ampje wat er naast staat ziet er fonkelnieuw uit...


is ie wel helemaal eerlijk aan die spullen gekomen? staat bijvoorbeeld die amp niet ook op MP oid? (met een gezonde dosis paranoia blijf je ze altijd één stap voor) [paranoïde-modus uit]

Kriske
6 mei 2009, 14:56
Ja, hij is in perfecte staat en +/- 4 jaar oud.
De man heeft spijt van z'n Strat en wil o zo graag een SQuier Classic Vibe 50's tele die ik heb.
Vandaar zijn vraag om te ruilen. Vrijdag ga ik erom.

Riky
6 mei 2009, 16:10
Dat is echt een top deal!

Hij een grappige tele en jij een mooie strat!

humbucker is ook ideaal op een strat. Kun je en mooie clean strat neck geluid en flink scheuren met je humbucker!

Les Strat
6 mei 2009, 19:24
niet zo'n mooie body aan de linkerkant:S maar verder een topdeal:D

Bolder
6 mei 2009, 19:29
Zeker doen! ik heb zelf ook een Highway strat, al 3 jaar helemaal weg van!

Riky
6 mei 2009, 19:48
niet zo'n mooie body aan de linkerkant:S maar verder een topdeal:D

dat komt door de flits denk ik. Bij daglicht zie je verschil niet/amper.

Billy Turf
6 mei 2009, 21:28
doe maar snel anders ben ik je dadelijk voor!!!

:cooler:

sjaak1990
6 mei 2009, 21:38
Jezus 3 of 4 piece? waren ze wel erg zuinig zeg pfff

Wel goede deal

budje
6 mei 2009, 21:42
mooi apparaat, doen! (als je m lekker vind spelen natuurlijk)

Dutch66
6 mei 2009, 21:50
Eikenhouten meubelen op de achtegrond, doen man !!

chantilly
6 mei 2009, 22:17
je kunt hem toch altijd nog verkopen? :P

Liquid_Metal
6 mei 2009, 22:58
Ik speel er zelf nauwelijks meer op want hij past niet meer bij m'n stijl, maar ik heb een jaar of 2 intensief op een Fender Highway gespeeld. En hij speelde wat mij betreft erg goed. Mijn versie was overigens wel met 3 single coils, dus een ander model. Desalniettemin vergelijkbaar. Ik zou dus ruilen.

Kriske
10 mei 2009, 00:00
Ik heb hem geruild en het is een fijne gitaar. Maar m'n keuze gaat toch uit naar een Strat met maple hals en 3 sc ipv humbucker.
Dus hij staat te koop of te ruil op gitaarmarkt.

Riky
10 mei 2009, 03:43
nu weet ik het zeker. Ik ga een van mn gitaren ook te koop zetten. Komt veel te veel GAS voorbij de laatste tijd. Vind dit ook echt een toffe gitaar. Had hem zelf dus gehouden:p Maar goed...

is het niet wat je verwachte?
Of is het wel wat je verwachtte en ben je puur voor de winst gegaan?

Kriske
10 mei 2009, 04:29
Ik heb sowieso een voorkeur voor een maple toets. Ze hoeft dus zeker niet meteen de deur uit, want het is een fijne gitaar (speelt vlot en klinkt zeer goed). Maar als ik er een leuke prijs voor krijg of een fijn ruilvoorstel, gaat ze weg.

dml
10 mei 2009, 09:06
Ik kan me de ruil wel voorstellen. Men staart zich al snel blind op "made in USA". De kwaliteit van een Squier Classic Vibe is gewoon goed, een Highway is € 400,- duurder maar of de zogenaamde kwaliteitsverbetering t.o.v. een Classic Vibe ook € 400,- waard is, betwijfel ik.

En Strat's zijn natuurlijk voor heaumeaux.

Ibanez666
10 mei 2009, 09:21
Ik kan me de ruil wel voorstellen. Men staart zich al snel blind op "made in USA". De kwaliteit van een Squier Classic Vibe is gewoon goed, een Highway is € 400,- duurder maar of de zogenaamde kwaliteitsverbetering t.o.v. een Classic Vibe ook € 400,- waard is, betwijfel ik.

En Strat's zijn natuurlijk voor heaumeaux.

Maar het prijsverschil blijft, dus bij eventuele doorverkoop word je er wel beter van.

dml
10 mei 2009, 11:14
Maar je koopt een gitaar over het algemeen niet voor de doorverkoop.
Als, als, als, als de Classic Vibe op hetzelfde niveau als de JV's komt te staan, dan is een Classic Vibe voor de toekomst zelfs een betere investering. Maar nogmaals, als.