PDA

View Full Version : Lak laat voor de 2e x los, wat nu?



}{Metalmaster}{
4 mei 2009, 19:50
Heuj,

Ik begin er steeds meer geirriteerd van te raken...Ben een gitaar aant opknappen zoals sommigen van jullie weten, en ben ik nu de opgevulde happen aan het lakken.
Een week geleden was op een ander plekje de lak afgebrokkelt bij het polijsten en schuren.. nu was ik zo ongeduldig om niet lang genoeg laten uit te harden.. stom dus.. nja, het andere plekje hadk dus toen maar niet gepolijst. Nu heb ik vandaag het andere plekje wat bijgeschuurd (na een week+een dag). Ik ging het nat schuren met 1200 grid, heel fijn dus. Nu bij het schuren zag ik een randje ontstaan, nu ging ik zagjes verder schuren en nam ik zo een lapje lak mee. Wat nu? Ik zit nu zelf te denken van, weer anderhalve week wachten, en dan polijsten. Maar wat als het dan alsnog afbrokkelt? Moet ik dan maar een lakstiftje van de halfords gebruiken, of simpelweg blanke nagellak (aangezien daar cellulose in zit, vertelde Fred me). Ik ben er een beetje mee aan. Het is btw een Epiphone Les Paul dus is het gedaan met 2componentenlak.

Hopelijk hebben jullie goede raad voor me.

Greetz Wieger

fred dons
4 mei 2009, 20:07
Hi wieger
omdat de epi een poly coating heeft zal iedere spotrepair met lak zich niet hechten ( de lak zou in de bestaande lak moeten smelten om een permanente bonding te krijgen en dat gebeurt gewoon niet met poly, ook niet (of zelfs juist niet) met nagellak)
het enige wat je daar voor spotrepair kunt gebruiken is superlijm (of epoxy), gewoon de bestaande gaten opvullen met een dun laagje zwarte verf en na het drogen dunne laagjes superlijm aan brengen, dat wordt net zo hard als de poly en is later goed te schuren en te polijsten. neem wel de tijd ervoor en laat ieder laagje rustig drogen (en breng niet te veel in een keer op)
omdat je er best wel even zoet mee bent heb ik een hekel aan dit soort dingen gekregen maar eenmaal gedaan kun je een perfecte (als in onzichtbare) reparatie krijgen

Yoshida
5 mei 2009, 08:22
Dude, respect voor het opknappen van een Epi LP!! Ik hoop ooit de gelukkige bezitter te zijn van zo'n gitaar (wel sunburst, ben n houtfetisjist). Balen van die lak echter.

Worden spotrepairs op die manier wel weer mooi? Mooier dan volledig afschuren en weer lakken denk ik... anyway welk topic heb je over dit project? Kan niet wachten om fotos te zien!!

Fred, je hebt weer bevestigd dat jij de lakpaus bent! :ok: