PDA

View Full Version : Nuttigs te vertellen over Dillion gitaren?



Ukeloeder
4 mei 2009, 15:10
Wie heeft ervaring met Dillion gitaren? Ik doel op de MIK, kan iemand er iets zinnigs over zeggen. De copies die men maakt zien er relatief goed uit, prijzen zitten in het low-mid segment. Ik ken niemand die er een heeft of heeft gehad (buiten de GN'er die zijn Mosrite copy in de trein liet liggen... :( in een thread van enkele jaren terug). Wie vertelt er wat?

DaveItUp
4 mei 2009, 16:06
Was volgens mij vorig jaar. Dat was ik hehe.

Ja wat kan ik zeggen. De mijne was netjes afgewerkt, goed afgesteld en speelt perfect voor mij. Hals kan iets slanker, maar is voor de rest gewoon snel. Element(p90) zou misschien beter kunnen, maar ik trek m wel.

Had er niets van verwacht en is nu al tijden m'n gig gitaar en op 't moment zelfs m'n enige gitaar(helaas dat dan weer wel haha) :)

Ukeloeder
4 mei 2009, 16:21
Oke! Je hebt 'm terug dus? Of vervangen? Ik heb nog heel even gedacht om je een PM te sturen, maar was bang dat het te pijnlijk zou zijn...:grouphug: Had niet meegekregen dat ie alweer thuis bij het baasje was.

Kun je me wat vertellen hoe Dillion zich verhoudt tot andere copy merken? Ik heb het dan niet specifiek over die Mosrite (hoewel het me daar in essentie wel om gaat). Ken je andere modellen van Dillion? Anything...

universe777
4 mei 2009, 16:35
Mmmmm ook die Les Paul zien staan op marktplaats?;)

DaveItUp
4 mei 2009, 16:50
Daar heb ik geen ervaring mee, echter de meeste reviews zijn erg positief. Ik denk dat ze qua kwaliteit een stap boven bijv. epiphone zitten, althans da's 't idee wat ik erbij krijg. Het is geen top of the line ofzo, maar gewoon een goedkope middenklasser die het heel aardig doet voor 't geld.

Ukeloeder
4 mei 2009, 16:52
Mmmmm ook die Les Paul zien staan op marktplaats?;)

Op Ebay.com zag ik een lefty Goldtop door Dillion die m'n belangstelling had. Toen ik op Dillion googelde zg ik dat ze ook Mosrite clones maken, LH zelfs! Toen begon oud gas de kop op te steken.
(maar ik ga nu tegen beter weten in ook even op MP kijken)
[edit:een ES335 was ook leuk geweest, jammer genoeg geen lefty]

De Beer
4 mei 2009, 17:03
Mooi spul hebben ze(wat ik zo kan zien)

Bernd Veenema
4 mei 2009, 18:37
Ik heb begrepen dat er veel valse Dillion-kopieen op de markt zijn gebracht. Check deze (http://reviews.ebay.com/Fake-Dillion-Guitars_W0QQugidZ10000000005811171) link.