PDA

View Full Version : Treblebooster op transistoramp



hugo123
3 mei 2009, 23:33
Ik wil graag een trebleboost als een leadboost gebruiken zodat mijn geluid beter door de mix heen prikt. Kan een trebleboost dit doen, of toch beter een eq?

Mitch
4 mei 2009, 10:44
Op een transistoramp zou ik absoluut voor een EQ kiezen. Trebleboost kan op sommige buizenamps al te pinnig klinken maar op een transistoramp zou ik het niet eens willen uitproberen. Een EQ is veel flexibeler.

Stratman70
23 mei 2009, 18:16
Ik heb een treblebooster voor mijn POD 2.0 staan, klinkt geweldig. Kijk ff op sounds voor geluid.

Il_Falco
23 mei 2009, 19:25
ikzelf zou ook voor de eq opteren. daar heb je veel meer flexibiliteit mee dan een treblebooster.

- je kan de bas ook boosten, de mids, de highs....
- je kan er ook mee werken als cutter. je leadsound instellen als je eq uitstaat en dan je rhytmesound instellen met de eq maar de level laag.

Om door de mix te prikken heeft de ene amp meer hoog nodig, de ander meer mid,... Dit kan je dus tegen gaan door voor een eq te kiezen :)

grts

EuroCinema
24 mei 2009, 16:54
Een treblebooster is meer een pedaal dat een fraaie scheur uit een buizenamp haalt (en dan met name in het hoog) dan een EQ die de treble-frequenties boost.
Je kunt je trouwens afvragen of meer treble je beter door de mix laat prikken. Als er in het hoog bijvoorbeeld al veel heftige bekkenslagen van de drummer zitten, als je met koperblazers speelt of met een beetje felle keyboardsounds, dan zou ik eerder proberen de middenfreqenties op te zoeken. Een EQ is dan inderdaad heel handig. En vergeet niet om eens flink te experimenteren met de EQ's op je amp en je toonknop voordat je een pedaaltje aanschaft...

robert-gitarist
24 mei 2009, 17:32
Precies, ga eest eens een beetje spelen met de knoppen van je versterker.
Hoeveel Treble en Mid's heb je er nu in zitten? Vooral mid's worden nog wel eens te ver terug gedraaid.