PDA

View Full Version : pickup hoogte telecaster 52RI met setje 0,11 snaren?



jurgend
3 mei 2009, 22:11
Wat zijn jullie bevindingen voor een sweetspot van de elementen? Ik ben een beetje aan het prutsen en ik zie door het bos de bomen niet meer...

Welke is jullie afstand tussen de elementen en de snaren? ik heb liever een iets warmere toon.

bedankt alvast

Luke-wannabe
3 mei 2009, 22:12
Mijn ervaring is dat vrij dicht onder de snaren meer mid geeft. Dit kun je dus als warmere toon verklaren. Als je meer wilt twangen zou ik ze lager zetten. Dat heb ik zelf.

Chris Winsemius
3 mei 2009, 22:29
Imho: geen algemeen geldende "perfecte afstellingen"

Stel het gewoon op je gehoor af.

Zelf ervaar ik te dicht op de snaren als schellig/"metal"/minder sustain bij SCs en te ver v/d snaren als minder punchy/etc.

Spitfire
4 mei 2009, 11:52
Wat zijn jullie bevindingen voor een sweetspot van de elementen? Ik ben een beetje aan het prutsen en ik zie door het bos de bomen niet meer...

Welke is jullie afstand tussen de elementen en de snaren? ik heb liever een iets warmere toon.

bedankt alvast

Je ziet door de bomen het bos niet meer :???:

Het zijn een paar schroefjes per PU man... Gewoon proberen ;)

jurgend
4 mei 2009, 13:28
Ja ik sanp jullie argumenten wel hoor maar ik ben al heel de dag aan het draaien en veranderen en dan bevalt het me weer niet 100% ik heb telkens te veel trebble... en ik wil hem ook niet te laag zetten.

Ibanez666
4 mei 2009, 14:04
Ja ik sanp jullie argumenten wel hoor maar ik ben al heel de dag aan het draaien en veranderen en dan bevalt het me weer niet 100% ik heb telkens te veel trebble... en ik wil hem ook niet te laag zetten.

Er zijn meer mogelijkheden om je treble aan te passen dan alleen de hoogte van de pickups ;)

Riky
4 mei 2009, 14:19
Er zijn meer mogelijkheden om je treble aan te passen dan alleen de hoogte van de pickups ;)

maar hij ziet nu al door de bomen het bos niet meer. En jij verteld ineens dat er meer mogelijkheden zijn:dontgeti:

:D

Ibanez666
4 mei 2009, 14:26
maar hij ziet nu al door de bomen het bos niet meer. En jij verteld ineens dat er meer mogelijkheden zijn:dontgeti:

:D

Oeps, what have I done? ;)

jurgend
4 mei 2009, 15:08
Ok... sorry dat ik jullie hulp ingeroepen heb hoor.
Admin, je mag dit topic sluiten.

Riky
4 mei 2009, 15:32
je kunt toch wel tegen een grapje;)

Het klopt wat ze hier zeggen over de afstand.
De sweet spot is gewoon wat jij lekker vind. Heb een strat waarbij ik vond dat op het neck element de hoge snare de fel vond klinken dus heb alleen die kant van het element omlaag gedraaid.

Als je nog steeds vind dat er teveel treble is, dan zijn of de instellingen van je amp niet lekker, zijn de elemnten niet jou ding, is de versterker niet geschikt voor jou... Je kunt ook een eq pedaaltje aan schaffen warmee j ehet nog preciezer kunt instellen. Of je koopt een soort boost pedaaltje die meer laag en mid geeft en het treble een beetje onderdrukt.