PDA

View Full Version : klein membraan condensator +/- 100e



Aragorn
3 mei 2009, 22:00
Hai,

Situatie: singer-songwriter stuff, 1 gitaar, 1 stem, misschien in de toekomst wat andere instrumenten toevoegen, maar het blijft allemaal minimalistisch. Genre: folk, americana. Denk: ryan adams, josh ritter, damien rice, james taylor in the early days.
Gear: taylor 210 (binnen 1 jaar ook een Gibson J-45), tascam US-122L, studio projects B1

Probleem: ik neem graag zang en gitaar in 1 take op, nu merk ik dat ik moet gaan beslissen wat ik prioriteit geeft (recording-wise), vandaar de gedacht een 2de mic aan te schaffen. Nu ken ik het idee (van Han S) om een SP B3 toe te voegen in figure 8, maar ik wete niet of dat wel zo goed tot zijn recht komt in de slaapkamer situatie, daar de kamer niet echt uitmunted klinkt, en ik nu neig naar wat meer "close-micing". Zeg gerust als ik wat denk fouten maak. Vandaar de zoektocht naar een SDC. In deze prijsklasse (+/- 100 e) valt de o.a. de MXL 603/991, AKG Perception 150.

Is dit wat? Hebben jullie tips voor andere microfoons? Kortom; i need help.

Bijvoorbaat dank,

bert k
3 mei 2009, 23:14
Mijn suggestie: Koop nog zo'n B1, prima geschikt voor zowel zang als gitaar, en met twee identieke mics kan je ook nog eens prima stereo-opnamen maken.