PDA

View Full Version : Bedradingsschema



snix
3 mei 2009, 19:06
Hallo mensen.
Kan iemand me helpen aan een bedradingsschema voor de volgende configuratie:
Twee 4-conductor DiMarzio humbuckers --> blend/balance pot --> mastervolume push-pull pot (fase-schakeling) --> output.
Wat ik eigenlijk wil is niet meer dan twee draaiknoppen op mijn gitaar met de bovengenoemde mogelijkheden. Ik kan niks vinden en begin u te twijfelen of het uberhaupt wel kan...
Weet iemand hoe of heeft er iemand andere ideeen misschien? Sta overal open voor.
Alvast bedankt!

Kakihara
3 mei 2009, 19:39
Wellicht kan je hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112512&highlight=blend&page=2) iets mee.
Mr. Fingers heeft dat ooit eens voor mij uitgevogeld (waarvoor nog steeds dank!).

snix
3 mei 2009, 21:52
Hee super! Gebruik alleen geen tone-pot en de mastervolume is een push-pull. Maar dat kan ik hiermee wel aanpassen voor mezelf. Thanks!!

Renin
3 mei 2009, 22:08
Om even door te gaan op dit onderwerp:

Ik heb een highway1 strat (upgrade). De config is origineel sss. Ik heb nu een lil'59 in de brug. Netjes zoals seymour duncan schrijft bij installeren op een Fender heb ik de groene draad gesoldeerd als hot, en de zwarte als aarde. Dit betekent volgens mij dat de + en de - zijn omgedraaid. Klopt dit??

Probleem 1:

Het schema van seymour duncan is anders als Fender, met name de condensators en de 5-standen schakelaar. Welke moet ik aanhouden?

Probleem 2:

Neck pick up doet het niet. Als ik het punt aanraak met een metalen schroevedraaier waar hij gesoldeerd is op de 5-standen schakelaar hoor ik gebrom. Ik heb geen meter om de stroom/weerstand te meten.

Ik zou graag advies willen over wat te doen en info over de verschillen tussen de schema's. Wat zijn tips bij combineren van elementen van SD en Fender?

BVD