PDA

View Full Version : G Lab MIDI 2 X LOOP M2L



Henri H
3 mei 2009, 01:52
Heeft iemand ervaring met dit (http://www.glab.com.pl/midi_2xloop_en) apparaat?
Ik heb hem pas geleden gekocht maar begrijp dat ie behoorlijk beperkt is in het gebruik. :(
Ik had gehoopt hem te kunnen gebruiken in m'n pedal board maar het lijkt erop dat het - in mijn geval - een miskoop is geweest.

In combinatie met m'n Engl Z12 zal het waarschijnlijk niet gaan werken zoals ik wil.

Ik gebruik patch nummer 90 t/m 99 van de ENGL en m'n Replifex, maar alleen op 91 t/m 94 worden de loops via Program Changes aan/uit geschakeld.
Als ik b.v. patch 92 aan heb staan en ik ga naar patch 90, dan worden de loops niet uitgeschakeld maar blijven gewoon aanstaan omdat de looper niet reageert op de ENGL in dat geval.
Ik was ervan uitgegaan dat het te programmeren zou zijn wanneer ik welke loops aan of uit wil hebben. :???:

Heeft iemand advies/ervaring hiermee?

WillemdaGuide
3 mei 2009, 08:48
Hoi Henri,
Reageert die G lab op pc of op beide? Je zult sowieso je engl switcher moeten programmeren opdat die beide goed aanstuurt.
Nou weet ik niet wat die engl allemaal tegelijk kan, maar als je G-lab oop op PC's kan moet je midiwsitchr toch eigenlijk wel 2x pc kunnen zenden.

piezo
3 mei 2009, 10:11
De pdf handleiding van dit ding op hun site blijkt niet te deugen, want alle illustraties en hele lappen tekst ontbreken gewoon.
Die van de 4-loops versie is wel compleet en laat zien dat alleen program changes die beginnen of eindigen met een bepaald cijfer (1-4) de loops kunnen schakelen. Weg alle flexibiliteit die je met MIDI zou moeten hebben. Kortom, kutding.

Ik vind het overigens net zo onbegrijpelijk dat de ENGL controllers alleen via MIDI-kanaal 1- 8 werken.

bluegate
3 mei 2009, 10:38
Beperking hoeft geen probleem te zijn.
Indien je een goede midicontroller hebt kun je meestal meerdere PC's uitsturen.
Of verdiep je even in de midi mapping functie van de Replifex.

Henri H
3 mei 2009, 12:14
Hoi Henri,
Reageert die G lab op pc of op beide? Je zult sowieso je engl switcher moeten programmeren opdat die beide goed aanstuurt.
Nou weet ik niet wat die engl allemaal tegelijk kan, maar als je G-lab oop op PC's kan moet je midiwsitchr toch eigenlijk wel 2x pc kunnen zenden.De G-Lab kan zowel PC's als CC's maar alleen de eerste 4 patches.
De ENGL valt niet veel aan te programmeren. alleen instellen welk kanaal en welke bank en het enige wat de ENGL doet volgens mij, is PC's versturen.


De pdf handleiding van dit ding op hun site blijkt niet te deugen, want alle illustraties en hele lappen tekst ontbreken gewoon.
Die van de 4-loops versie is wel compleet en laat zien dat alleen program changes die beginnen of eindigen met een bepaald cijfer (1-4) de loops kunnen schakelen. Weg alle flexibiliteit die je met MIDI zou moeten hebben. Kortom, kutding.

Ik vind het overigens net zo onbegrijpelijk dat de ENGL controllers alleen via MIDI-kanaal 1- 8 werken.Volgens mij werken ze gewoon van 1 -16 hoor. Ik ben trouwens ook bang dat de G-Lab een miskoop/kutding is.


Beperking hoeft geen probleem te zijn.
Indien je een goede midicontroller hebt kun je meestal meerdere PC's uitsturen.
Of verdiep je even in de midi mapping functie van de Replifex.Het Midi Mapping gedeelte in de handleiding v.d. Replifex heb ik al wel 's doorgelezen maar vond het erg ingewikkeld.
Als ik dat wil gaan gebruiken dan zal ik een extra Midi kabel van de midi out v.d. Replifex naar de G-Lab M2L moeten leggen toch?
Weer een extra kabel naar m'n pedalboard. :angry:

Henri H
4 mei 2009, 14:59
Ik beschouw dit apparaat als een miskoop, iemand interesse? Nocki misschien? :D

Weet iemand of er vergelijkbare loopers in de markt zijn die je wel kunt programmeren en die op PC's (Patch Controls) reageren?