PDA

View Full Version : GT6B over p.a.



Kaboemba
2 mei 2009, 21:53
Heb onlangs een p.a. kunnen kopen met als doel de hele band er over te gooien. P.a. heeft actieve sub en 4 satellieten met een digitale crossover.
Vandaag is begonnen met de bas er over te gooien via de GT6B naar de crossover.
En ik moet zeggen het werkt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Het heeft niet het karakter en de dynamiek van een basversterker maar het werkt in combinatie met de GT6 schitterend, kennelijk is de GT6 daar het beste in.
De gitaristen hebben ook beide een GT6/8 dus ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt.
Nee het zal mogelijk niet helemaal klinken zoals met "echte" versterkers maar het biedt wel erg veel voordelen, makkelijker mixen, minder meuk mee.

WillemdaGuide
2 mei 2009, 22:00
Ik kan me zelfs nog voorstellen dat het met een basunit nog beter werkt dan voor gitaar, maar proberen dus, als het goed genoeg is is het inderdaad wel ontzettend makkelijk!

Kaboemba
2 mei 2009, 22:06
He meteen een reactie van een stadsgenoot :rockon:

Wat meteen opviel was dat de mogelijkheden/klanken van de Gt6 veel beter uitkomen dan over een basversterker.
Bij gebruik over een basversterker vond ik de GT6 erg tegenvallen, sterker nog hij staat op het moment zelfs te koop (advertentie maar snel weghalen),
De effecten en de invloed van de instellingen daarvan was erg klein of onbruikbaar, hier werkt het echt.

WillemdaGuide
2 mei 2009, 22:16
Deventerror!!:rockon:

Cool, maar als je die GT-6B tussen je bas en amp prikt haal je denk ik ook niet het optimale eruit, dan kun je filter compressie ed wel goed gebruiken maar qua modulatie effecten is het misschien minder. Ook wanneer je de ap sims ebruikt is het beter rechtstreeks op de poweramp van je basversterker in te prikken.

Voor de gitaar vind ik rechtstreeks inprikken vaak minder, zeker bij distortions. Aangezien je bas waarschijnlijk meestal clean zal blijven werkt dat inderdaad vast perfect rechtstreeks op een p.a.