PDA

View Full Version : Epiphone EJ-200



Rbe3
2 mei 2009, 21:08
Hallo! Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een betaalbare akoestische gitaar, ik speel voornamelijk elektrisch maar wou nu ook een akoestisch gitaartje. Ik wil hem vooral meenemen, naar feestjes en om buiten wat mee te kunnen spelen, vandaar dat ik liever geen al te dure gitaar koop.

Nu was men oog gevallen voor een Epiphone EJ-200 (290€), die er naar mijn mening echt supermooi uitzag. Ik heb hem al getest maar ik heb heel weinig ervaring met akoestische en heb nog maar op een paar verschillende gespeeld maar naar mijn mening klonk deze wel goed. Wat zijn jullie ervaringen met de Epiphone EJ-200?

Volgens de verkoper had deze een massief bovenblad, maar sommige op het internet zeggen van niet?

Alvast bedankt!

zoon van Piet
2 mei 2009, 21:26
gitaartje

tje? De EJ 200 is een mooi ding, maar wel een van de grootste akoestische bakken die je kopen kunt. daar kan zeker 20 kilo aardappelen in!

PT1989
2 mei 2009, 21:52
Ik zou voor de EJ-300s gaan!

bagheera
2 mei 2009, 22:29
WOW kost die maar 290 euro vet ding daar kan je zeker mee uitpakken aan het kampvuur :ok:

EDIT: die EJ - 300s vind ik niet op de epiphone web site maar ik heb hem gegoogled en die ziet er ook wel leuk uit maar ik zou hem niet in sunburst nemen

LaurentB
2 mei 2009, 22:40
Hmm, verwarrend, over dat bovenblad. Even gegoogled en meestal zie ik de term 'select spruce top' staan bij dit model. Als er niet expliciet 'solid' staat, maar een of andere vage term die moet suggereren dat het hoogkwalitatief is, is het gelamineerd. Maar op één site staat er ook weer 'solid'. Ik zou even uitgaan van gelamineerd.

Op de Epiphone site zelf staat ook 'select spruce', namelijk.
Als ik daar dan bij een ander model kijk staat er wél expliciet 'solid spruce', dus die verkoper kletst.