PDA

View Full Version : Epiphone EJ-200



Rbe3
2 mei 2009, 21:08
Hallo! Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een betaalbare akoestische gitaar, ik speel voornamelijk elektrisch maar wou nu ook een akoestisch gitaartje. Ik wil hem vooral meenemen, naar feestjes en om buiten wat mee te kunnen spelen, vandaar dat ik liever geen al te dure gitaar koop.

Nu was men oog gevallen voor een Epiphone EJ-200 (290€), die er naar mijn mening echt supermooi uitzag. Ik heb hem al getest maar ik heb heel weinig ervaring met akoestische en heb nog maar op een paar verschillende gespeeld maar naar mijn mening klonk deze wel goed. Wat zijn jullie ervaringen met de Epiphone EJ-200?

Volgens de verkoper had deze een massief bovenblad, maar sommige op het internet zeggen van niet?

Alvast bedankt!

zoon van Piet
2 mei 2009, 21:26
gitaartje

tje? De EJ 200 is een mooi ding, maar wel een van de grootste akoestische bakken die je kopen kunt. daar kan zeker 20 kilo aardappelen in!

PT1989
2 mei 2009, 21:52
Ik zou voor de EJ-300s gaan!

bagheera
2 mei 2009, 22:29
WOW kost die maar 290 euro vet ding daar kan je zeker mee uitpakken aan het kampvuur :ok:

EDIT: die EJ - 300s vind ik niet op de epiphone web site maar ik heb hem gegoogled en die ziet er ook wel leuk uit maar ik zou hem niet in sunburst nemen

LaurentB
2 mei 2009, 22:40
Hmm, verwarrend, over dat bovenblad. Even gegoogled en meestal zie ik de term 'select spruce top' staan bij dit model. Als er niet expliciet 'solid' staat, maar een of andere vage term die moet suggereren dat het hoogkwalitatief is, is het gelamineerd. Maar op één site staat er ook weer 'solid'. Ik zou even uitgaan van gelamineerd.

Op de Epiphone site zelf staat ook 'select spruce', namelijk.
Als ik daar dan bij een ander model kijk staat er wél expliciet 'solid spruce', dus die verkoper kletst.

Probeer hem vooral ook eens uit in vergelijking met andere gitaren. Ook al heb je niet zoveel ervaring met akoestisch, je zult toch oren aan je hoofd hebben? Iets van verschil kun je altijd wel horen.

psluijter
3 mei 2009, 10:35
Volgens mij is het bovenblad van de EJ serie gelamineerd (select spruce).
Zelf heb ik een Epi AJ-200SCE. (acoustisch/electrisch).
Deze heeft wel een massief bovenblad (solid spruce) en kost 295 (bij Tonika Groningen).
De bouwkwaliteit is goed en ook het geluid. Ze worden gemaakt in China. ("handcrafted" zelfs; maar daar stel ik me niet al teveel bij voor).

episua
3 mei 2009, 11:11
Ik heb ook zo'n EJ200 met cutaway en elektronica.
Het bovenblad is inderdaad gelamineerd.
Ik ben ook voor het uiterlijk gevallen en het feit dat eigenlijk behoorlijk goed klinkt. Maar er is beter spul met solid top te krijgen dan deze ej200. Maar goed het oog wil ook wat.
Bovendien klinkt de E-sonic electronica te gek met een nanomag èn nanoflex pickupsysteem.

LaurentB
3 mei 2009, 14:12
Als de topic starter trouwens zegt er ook buiten mee te willen spelen is een gelamineerd bovenblad misschien zo gek nog niet, is wel minder kwetsbaar voor barsten en zo.

Rbe3
3 mei 2009, 14:22
Bedankt voor de hulp allemaal. Enja, over dat bovenblad... Nu zag ik vandaag weer een review en die zei dat zijn wel een massief bovenblad heeft, een Ej-200 uit 2008... Ik snap er niets meer van :)

Als de topic starter trouwens zegt er ook buiten mee te willen spelen is een gelamineerd bovenblad misschien zo gek nog niet, is wel minder kwetsbaar voor barsten en zo.
Idd, toch nog een voordeel :)

Rbe3
4 mei 2009, 19:04
Ik ben het vandaag in de winkel gaan vragen, en het is dus GEEN massief bovenblad, maar toch klinkt hij echt super goed, en heb ik hem gekocht :) ik zal eens wat fototjes ervan posten een van deze

bagheera
4 mei 2009, 19:21
Ik ben het vandaag in de winkel gaan vragen, en het is dus GEEN massief bovenblad, maar toch klinkt hij echt super goed, en heb ik hem gekocht :) ik zal eens wat fototjes ervan posten een van deze

Proficiat man, goed voor jou.
En nu spelen op dat ding :blast:

LaurentB
4 mei 2009, 19:28
Ah, gefeliciteerd! En goed dat je je oren het werk liet doen.

GEMIDDELD klinkt massief beter, maar niet noodzakelijkerwijze altijd, in de middenklasse.

Rbe3
4 mei 2009, 20:17
verdorie... Merk ik net dat er maar een heel raar geluid uit komt de 13fret kleine E snaar... Een dode fret denk ik... Wat stom ook van me om niet alle fretten uit te testen, kunnen ze zoiets goed repareren?

Nu baal ik echt wel, net een nieuw gitaartje en er is iets mis mee...

LaurentB
4 mei 2009, 21:31
verdorie... Merk ik net dat er maar een heel raar geluid uit komt de 13fret kleine E snaar... Een dode fret denk ik... Wat stom ook van me om niet alle fretten uit te testen, kunnen ze zoiets goed repareren?

Nu baal ik echt wel, net een nieuw gitaartje en er is iets mis mee...

Loopt-ie misschien tegen een ander fretje aan? Of dempt-ie te snel uit? Misschien nog even af laten stellen in de winkel, in het eerste geval.

Rbe3
4 mei 2009, 21:55
Ik zie niet echt een fout... Waarschijnlijk een fretje wat te hoog ligt ofzo?

GunMetalBlue
5 mei 2009, 02:25
Normaal kunnen ze dat wel voor je maken in de winkel.

Ik heb echt de voorkeur om naar een luthier zelf toe te stappen ipv een winkel, de luthiers die ik ken zijn doorgaans eerlijker en goedkoper!