PDA

View Full Version : Parker Fly Video Review



iwamoto
2 mei 2009, 18:42
Ja ja, machoman iwamoto komt jullie weer gelukkig maken met zijn ultieme natte droom...

kijk en geniet

http://www.vimeo.com/4443737

Randy
2 mei 2009, 19:12
Mooi geluid man!!!!

Sinner1980
2 mei 2009, 19:14
Nooit gek geweest vd looks van de gitaar maar hey...hij klinkt erg vet, eerlijk is eerlijk. Leuke review dude:rockon:

iwamoto
2 mei 2009, 19:15
het is jammer dat ik het zo moest opnemen, want het directe geluid wat uit de pod X3 komt klinkt zo veel lekkerder, en dan krijg je die oversturingen ook niet op de microfoon

Luke-wannabe
2 mei 2009, 19:21
Ja niet verkeerd. Niet my cup 'o tea, maar ok.
1 tip: ditch die cynisch-heid.

Orpheo
2 mei 2009, 19:24
geweldig clipje weer, as usual. wel jammer van die bijtonen bij de lagere snaren, tijdens t piezo-gedeelte. hhij klinkt wel heel goed, enorm veelzijdig!

Dirk_Hendrik
2 mei 2009, 19:25
Ja niet verkeerd. Niet my cup 'o tea, maar ok.
1 tip: ditch die cynisch-heid.

+1

en blow iets minder ;) (of, doe je ogen een open!!)

iwamoto
2 mei 2009, 19:25
Ja niet verkeerd. Niet my cup 'o tea, maar ok.
1 tip: ditch die cynisch-heid.

wat, dat les paul gezeik ? ah ik vind het gewoon leuk om jullie te stangen ;)

Billy Turf
2 mei 2009, 19:26
worden er ook nog mooie gitaren gereviewed? :eek::soinnocent:

Luke-wannabe
2 mei 2009, 19:27
Ja en nog meer.. Daarbij vind ik dat je met een dergelijke overdrive de gitaar niet hoort, maar eerder de overdrive en amp enzo..

Orpheo
2 mei 2009, 19:28
Ja en nog meer.. Daarbij vind ik dat je met een dergelijke overdrive de gitaar niet hoort, maar eerder de overdrive en amp enzo..

ik vind 't juist wel te gek. hoor ik hoe strak en punchy hij klinkt. een pod is leuk, maar dat ie op zo'n clipje als dit al zo lekker klinkt, is imho behoorlijk debet aan de gitaar.


en iwa, ik vond je cynisme wel te gek.

iwamoto
2 mei 2009, 19:31
wat was er dan überhaupt cynisch aan mijn video ? ja zo ben ik in real life ook hoor :p het enige opzettelijke was dat les paul / sustain gezeik, maar voor de rest is het gewoon...ja gewoon.

Luke-wannabe
2 mei 2009, 19:33
Opmerkingetjes hier en daar. Ik ga niet de video weer checken om precies aan te geven hoe of wat enzo :P
Lekker soundje hoor, daar niet van, maar met een goede clean of randje clean hoor je gewoon veel beter die gitaar.

iwamoto
2 mei 2009, 19:37
anders heb ik hier ook nog "gewoon speule" met een beetje tappen enzo..ik vind tappen echt lekker op deze gitaar

http://www.vimeo.com/4445094

Riky
2 mei 2009, 20:10
geil geluidje hoor! met name dat akoestische vind ik indrukwekkend.

YannickH
2 mei 2009, 21:02
klinkt niet verkeerd maar ik vind het zo'n lelijke gitaren die parkers:roll:

Rinze
2 mei 2009, 21:22
Opmerkingetjes hier en daar. Ik ga niet de video weer checken om precies aan te geven hoe of wat enzo :P
Lekker soundje hoor, daar niet van, maar met een goede clean of randje clean hoor je gewoon veel beter die gitaar.

Euhh.. ik speel 90 % van de tijd vervormd en dan hoor ik mijn gitaren toch echt wel hoor. Zoals Orpheo al zegt, ook in de vervormde klank kun je heel veel horen.

rickert
2 mei 2009, 22:08
Ik speel meer dan 90% vervormd, maar toch is dit way different dan mijn crunchy-sound waar je naar mijn mening meer gitaar-karakter in terug hoort dan de sound van Iwa hier doet. Ik vind het behoorlijk klinisch en moeilijk te beoordelen hoe de gitaar nu echt klinkt. Maarja, wie ben ik:D!

Rinze
2 mei 2009, 22:43
Bij mij speelt die video niet goed af dus dat kan ik niet beoordelen :D

Ik snap jullie punt wel maar ik bedoel dat er een heleboel gitaristen zijn die (net als ik) wel van meer vervorming houden en ook dan kun je echt een heleboel eigenschappen van de gitaar horen in zo'n opname. Daar richt je je dan ook meer op, dat je gitaar met veel vervorming goed klinkt, want dat zoek je. Ik ben het dus niet eens met het " alle gitaren klinken hetzelfde met veel vervorming" verhaal.



Als ik niet veel vervorming had gewild dan was ik wel akoestisch gaan spelen 8-)

sjaak1990
2 mei 2009, 23:14
Eerste indruk is dat hij een lekkere sound heeft. Clean (helemaal en/of met randje) of crunchy laten meer van het karakter van de gitaar horen naar mijn mening, dat wel.

Dirk_Hendrik
2 mei 2009, 23:14
klinkt niet verkeerd maar ik vind het zo'n lelijke gitaren die parkers:roll:

Tsja... anders. Lelijk? nee. Anders.. ja. Ik moest ook wennen aan Parkers. Tegenwoordig mag ik ze wel.

pannekoek
2 mei 2009, 23:37
wow, zo een piezo element, fucking vet!

Rewind
3 mei 2009, 01:19
Leuk filmpje, vette gitaar!!

Trocar
3 mei 2009, 02:23
Jep, leuk filmpje! En stiekem ben ik jaloers want ik heb deze gitaren altijd al wel tof gevonden, maar nooit gekocht...

iwamoto
3 mei 2009, 04:07
nou weet je wat ? doe ik morgen wel echt "rock n roll" dus opnemen met een randje, ja ja, met een echt randje, en dan zeggen we allemaal "nou iwa, ook met een randje is het nog steeds een verdomd gave gitaar waar ik niet dood mee gevonden wil worden"

Rinze
3 mei 2009, 08:53
Ik vind Parkers wel mooi hoor Iwa. Heb sowieso niet zoveel met het hele vroeger was alles beter vintage gelul.

Ik heb trouwens een keer van een bevriende gitaarbouwer gehoord dat bij de Amrikaanse Parkers de frets op de toets gelijmd zijn ipv dat ze erin zitten? Is dat bij die van jou ook zo?

iwamoto
3 mei 2009, 12:37
Ik heb trouwens een keer van een bevriende gitaarbouwer gehoord dat bij de Amrikaanse Parkers de frets op de toets gelijmd zijn ipv dat ze erin zitten? Is dat bij die van jou ook zo?

ik kan het zo niet zien maar het zou me niets verbazen, het zijn namelijk ook fretten die je speciaal moet laten vervangen, maargoed, deze komt uit 96' en toch nog amper fretwear, is ook van ander spul gemaakt gok ik zo

Luke-wannabe
3 mei 2009, 12:43
Ik speel meer dan 90% vervormd, maar toch is dit way different dan mijn crunchy-sound waar je naar mijn mening meer gitaar-karakter in terug hoort dan de sound van Iwa hier doet. Ik vind het behoorlijk klinisch en moeilijk te beoordelen hoe de gitaar nu echt klinkt. Maarja, wie ben ik:D!
Ja dit bedoel ik. Ik heb niet het idee dat ik naar de gitaar zit te luisteren als ik dat filmpje check, maar hey, als mensen dat mooi vinden moeten ze dat lekker doen.

Luke-wannabe
3 mei 2009, 12:45
nou weet je wat ? doe ik morgen wel echt "rock n roll" dus opnemen met een randje, ja ja, met een echt randje, en dan zeggen we allemaal "nou iwa, ook met een randje is het nog steeds een verdomd gave gitaar waar ik niet dood mee gevonden wil worden"
Nouja Rock 'n Roll hoeft nou ook weer niet. Maar gewoon en open crunchy Vox-y of Marshall achtige soundje dat dynamisch reageert qua mate van vervorming. En dan een beetje open akkoorden. Mjum! Denk wel dat het lekker klinkt, ja.

richwoodplayer
3 mei 2009, 12:53
bij dit liedje van de golden earring speelt kooijman ook op een parker, en dat klinkt wel heel vet vind ik :cheerup:
heb het live gehoord in de hmh, en t klinkt wel zoo ongelovelijk lekker!

http://www.youtube.com/watch?v=IFdnh6ytL5k&feature=related

hezz
3 mei 2009, 12:57
Waanzinnige gitaren die Parkers, lekker vreemd ook, en een erg coole sound hoor!