PDA

View Full Version : hoe nemen jullie de repetieties op ?



bagheera
2 mei 2009, 17:37
hey daar iedereen,

ik heb sinds gisteren weer een bandje.
Gisteren was de kennismaking / vergadering.
We zullen jazz,blues,bossa nova en funk spelen van eigen makelij.

De drummer wou de repetities recorden en op cd laten branden zodat er geen discussie kon wezen over hoe een nummer oorspronkelijk gepeeld werd, en als studie materiaal kon dienen.

Er zijn een paar quick fix oplossingen maar ik vroeg me af hoe jullie dat dus deden.

Ik heb gekeken in de catalogus van music store maar omdat ik er dus echt weinig van ken had het ook niet zoveel zin.

laat maar iets weten

groetjes
bagheera

Mr.Fingers
2 mei 2009, 17:42
Als we al iets opnemen (nieuwe riffs, spontane jams,...) gewoon in audacity met een goedkoop microtje. Alles is hoorbaar van instrumenten (drum klinkt wat dof & veraf), en je kunt individuele noten horen. Geen cd-kwaliteit natuurlijk!

bagheera
2 mei 2009, 17:54
wij dachten even mijn een kleine mic in een mini disc apparaat maar dat krijg je dus niet meer op cd en anders misschien met een boss 4 sporen opneem ding ( ik ken de naam niet meer ) maar dan neem je op op een kaart en das dan weer geklooi om het op cd te krijgen het zou leuk zijn direct op de pc of direct op cd hoewel als het gemakkelijk haalbaar is met pc ik daar wel de voorkeur aan zou geven

Thiez
2 mei 2009, 18:56
wij deden het altijd gewoon met laptopje en microfoontje ook idd. en dan mic wel zacht zetten anders gaat het heel snel overschreeuwen.

zo een boss mixertje weet ik niet hoe je het dan aan gaat sluiten. je kunt misschien goedkoop mixertje kopen wat je aan een laptop ofzo hangt. waar je meerdere mics in repetitieruimte op aansluit. maar weet niet hoe dit zal klinken.

Als we met nieuwe band echt beetje serieus iets op willen nemen doen we het gewoon net als in de studio allemaal los en later op computer bij elkaar mixen.

bert k
2 mei 2009, 19:09
Ik heb zo'n bossding, een Boss Micro-BR. Neemt prima op, zelfs met de ingebouwde microfoon. Op CD zetten is ook een eitje, gewoon de kaart in de kaartlezer van de PC en hatseflats, klaar.

grayfink
2 mei 2009, 19:29
Ik heb zo'n bossding, een Boss Micro-BR. Neemt prima op, zelfs met de ingebouwde microfoon. Op CD zetten is ook een eitje, gewoon de kaart in de kaartlezer van de PC en hatseflats, klaar.
Die heb ik ook gehad, maar bandrepetitie klonk erg overstuurd. Kreeg dat niet goed. De bediening vond ik ook lastig, ik moest steeds het boekje er bij pakken. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik een sukkel ben.:chicken:
Ik heb hem aan Pais verkocht, maar die heeft hem ook weer snel doorverkocht geloof ik.

bagheera
2 mei 2009, 20:06
heeft m-audio niet zo iets dat ook aan te sluiten valt

bagheera
2 mei 2009, 20:09
ben je hier iets mee
http://www.m-audio.com/products/en_us/FastTrackPro.html

HaroldA
2 mei 2009, 20:16
Tascam DP-004 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1994833#post1994833)

bert k
2 mei 2009, 21:29
Die heb ik ook gehad, maar bandrepetitie klonk erg overstuurd. Kreeg dat niet goed. De bediening vond ik ook lastig, ik moest steeds het boekje er bij pakken. Dat kan natuurlijk ook komen omdat ik een sukkel ben.:chicken:
Ik heb hem aan Pais verkocht, maar die heeft hem ook weer snel doorverkocht geloof ik.
Heel goed mogelijk dat je een sukkel bent, maar de bediening van het ding is idd lastig, ik raak ook steeds in de war. Ik ga Pail maar eens bellen of ze interesse heeft...:D

bagheera
2 mei 2009, 22:23
mijn broer heeft dat boss ding ook wel eens op de pc aangesloten , mijn broer is nogal een techneut maar hij wil geen deel van het gear zijn.
Ik kan hem dus niet overal mee naartoe zeulen zeker nu hij een vriendin heeft

maar dat tascam ding lijkt mij niet slecht ik zal er volgende keer wel eens met de band over praten

PS: Harold heb je hem nu gekocht en ben jij tevreden

JvD.
2 mei 2009, 22:25
- mijn mini laptop (EEEpc)
- een oude alesis usb mixer/interface
- een cheape condensator microfoon
- en cool edit pro (die oude 15mb versie)

WillemdaGuide
2 mei 2009, 22:31
16 sporen digitaal! als antwoord op je topicvraag! Werkt perfect, alleen wel alles in één keer ged spelen want anders toch wat overspraak.

Zoek in ieder geval een oplossing met zoveel mogelijk opnamesporen tegelijk, dat is fijn

bagheera
2 mei 2009, 22:33
16 sporen digitaal! als antwoord op je topicvraag! Werkt perfect, alleen wel alles in één keer ged spelen want anders toch wat overspraak.

Zoek in ieder geval een oplossing met zoveel mogelijk opnamesporen tegelijk, dat is fijn

hoeveel euro's moet ik daarvoor rekenen denk je

JvD.
2 mei 2009, 22:35
hoeveel euro's moet ik daarvoor rekenen denk je
voor 400euro heb je tegenwoordig een inteface dat dat kan. wel duur allemaal. en bedenk dat als je ze allemaal gebruikt je ook nog eens zoveel mics nodig hebt. en een pc die het allemaal trekt. als het gewoon voor ideetjes is vind ik het wel wat teveel van het goede.

bagheera
2 mei 2009, 22:43
voor 400euro heb je tegenwoordig een inteface dat dat kan. wel duur allemaal. en bedenk dat als je ze allemaal gebruikt je ook nog eens zoveel mics nodig hebt. en een pc die het allemaal trekt. als het gewoon voor ideetjes is vind ik het wel wat teveel van het goede.

misschien even uit de brand helpen met wat goedkoper spul en dan verder kijken.
DIe pc dat loopt wel los , mijn broer heeft een beest van een pc.

WillemdaGuide
2 mei 2009, 22:46
Ja helemaal mee eens, goedkoop is inderdaad anders, anderzijds, als je er lol en handigheid in hebt is een stap naar een demo opnemen natuurlijk zo gemaakt. En veel mics kun je met gigs ook altijd wel weer gebruiken.

Aan de andere kant, als je kijkt wat je nu aan mogelijkheden hebt voor zo'n bedrag dan is dat in vergelijking met 15 jaar geleden onvoorstelbaar dus echt duur kun je het niet noemen, wel veel geld.

bert k
2 mei 2009, 22:53
Ja, echt handig voor een paar repetitie-opnames...:dontgeti:

HaroldA
2 mei 2009, 22:58
maar dat tascam ding lijkt mij niet slecht ik zal er volgende keer wel eens met de band over praten

PS: Harold heb je hem nu gekocht en ben jij tevreden

Zekers!

Ik heb ff snel een korte review (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2023472#post2023472) geschreven in het DP-004 topic.

edje kadetje
3 mei 2009, 00:22
direct vanaf het mengpaneel naar de PC die in het oefenhok staat.
Daarna uploaden naar esnips en iedereen kan het thuis afluisteren.

hardus
30 mei 2009, 22:23
Zoom H2, 200 euro.
Echt een superding om heel simpel heel goede opnames te maken.

JER00N
30 mei 2009, 23:04
Ik neem altijd mn laptop + usb-interface mee. In het midden zetten we 1 microfoon die van de drums af is gericht, die gaat in de usb-interface. Opnemen doe ik vervolgens in Audition.

Voordeel van zoiets is:

- duidelijke bediening, niet 36 knopjes waar je op moet drukken zoals die Boss BR-dingen bijvoorbeeld (hebben wij ook een tijdje gebruikt)
- je kan grafisch alles zien, als je even wat moet opzoeken heb je het zo gevonden
- er zit bij mij een 250 GB schijf in dus ik kan er meer dan honderd uur mee opnemen. Aan het begin van de avond zet ik alles neer en ik neem gewoon heel de avond op.
- makkelijk editen, de volgende dag knip ik de bruikbare stukjes eruit, converteer ze naar mp3 en upload ze naar een superspeciale secret website zodat de andere bandleden het direct kunnen horen.

Nadeel is dat een laptop wellicht zwaarder is dan een minidisc, en dat het misschien wat duurder is. Maar als je al een laptop hebt voor school/werk/whatever is het lekker makkelijk.