PDA

View Full Version : Push-button maken in 'standaard' slagplaat



nielsnielsniels
2 mei 2009, 15:39
Omdat ik van plan ben een nieuwe slagplaat en knopjes etc in mint kleur te nemen, zit ik met het probleem dat ik een push-button heb in mijn electronica, die alle Deluxe Player modellen van Fender hebben. Dit knopje zit tussenin, en iets naar boven, de volume en tone knoppen in. Standaard slagplaten hebben dit gat ervoor natuurlijk niet.

Twee vragen :

1.Ik wil de strat slagplaat kopen bij Vox Humana. Heeft iemand ervaring met deze slagplaten, passen ze goed op Fenders?

2.Hoe zorg ik voor een gat in de slagplaat? Plastic smelten? Boren?

marter544
2 mei 2009, 15:45
Dat gat dat boor je gewoon.. Daar is niks lastig aan, tis maar plastic he, niet moeilijk te bewerken.

nielsnielsniels
2 mei 2009, 16:00
Dat gat dat boor je gewoon.. Daar is niks lastig aan, tis maar plastic he, niet moeilijk te bewerken.

Dankejwel, vraag 2 is beantwoord. Iemand nog ervaring met Vox Humana slagplaten op Fender strat's?

Rongear
2 mei 2009, 17:04
past perfect is mijn ervaring . Heb een HSS van mn strat gemaakt en de nieuwe slagplaat past perfect

snaarplukker
3 mei 2009, 21:17
Het gat kan je het beste boren met een gewone spiraalboor waarvan je de snijhoek wat stomper hebt geslepen. Bij het boren in kunststof hebt je een grote kans dat de boor gaat "happen" en er een flinke scheur in je slagplaat kan ontstaan.

B_2_the_a
3 mei 2009, 21:34
Nooit meegemaakt, dat happen... (en heb vele vele slagplaten aangepast)

Voxhumana slagplaten passen over het algemeen heel goed op fenders... in het ergste geval moet je een paar gaatjes opnieuw boren (in de gitaar) om dat de indeling wat anders is qua slagplaatschroefjes... Maar niets ernstigs...

ernyfender
4 mei 2009, 14:12
2.Hoe zorg ik voor een gat in de slagplaat? Plastic smelten? Boren?

Boren gaat prima, maar je kunt natuurlijk ook een potmeter met geintegreerde schakelaar gebruiken (dan druk je op de knop om te schakelen....). Dan hoef je helemaal geen extra gat te maken....

Riky
4 mei 2009, 14:17
boren gaat perfect. happen gebeurd alleen als je geen scherpe boor hebt of als je echt een veel te groot gat wil boren in een keer. Dan kun je beter eerst een klein gaatje boren en de grote van de boor steeds opbouwen