PDA

View Full Version : Gitarist zoekt band (omgeving) Rotterdam



Jappio
2 mei 2009, 14:46
Hallo!

Ik zoek een leuke band in Rotterdam of daar in de buurt ± 10km om eens in de week lekker muziek te maken en misschien af en toe op te treden.

Mijn achtergrond:
Ik heb een paar jaar gitaarles gehad en 5 jaar in een rock/metal-band gespeeld, we hebben veel opgetreden in regio utrecht en hebben vorig jaar onze eigen CD opgenomen (bij mij in de thuis-studio). Helaas is de band sinds een paar maanden uit elkaar. De afgelopebn maanden heb ik maar weinig gespeeld, maar het begint nu weer te krieelen!

Mijn speelstijl:
In mijn vorige band was ik sologitarist, we speelden vooral metal. Zelf oefen ik vaak een combinatie van rock, akoestisch en metal waardoor ik veelzijdig kan spelen. Na jaren in een metalband lijkt het me wel leuk om eens wat anders te spelen.

Wat zoek ik:
Ik zoek een gezellige, enthousiaste band om samen muziek te maken, leeftijd ergens tussen 20 en 35. Covers vind ik wel prima, maar ik werk ook graag aan eigen materiaal. Stijl: rock/pop/punk/metal/hardcore of iets daar tussenin :)


Bandjes die nog een gitarist zoeken: laat wat van je horen!
Als je vragen hebt: brand maar los!


Groeten,
Jaap

Ttomask
23 mei 2009, 20:25
Hee Jaap,

Zag net je berichtje staan en denk dat wij wel ongeveer kunnen bieden wat je zoekt. We spelen covers van oa Guns 'n Roses, ZZ Top, 3 Doors Down, Foo Fighters, etc. We zijn op zoek naar een pure sologitarist die gewoon lekker kan scheuren, een slaggitarist hebben we al. We repeteren elke vrijdagavond in Rotterdam en houden ervan bij het repeteren een biertje te nuttigen:D We zijn van plan in oktober te beginnen met optreden.
Als het je wat lijkt, reageer dan even

Tomas
0616065147

LOTM
24 mei 2009, 15:25
he, wij zijn LOTM,

en we zoeken een gitarist. we zijn nu 5 jaar bezig.
we oefenen 2 keer in de week op dinsdag en donderdag.
we hebben gemiddeld 2 keer in een maand een optreden.

onze hyves is www.lotmband.hyves.nl

voor contakt

kaskuyken@lotm.nl
cvdvlugt@hotmail.com

Ttomask
24 mei 2009, 21:08
Yo Jaap,

Dit is ons repertoire:

ZZ Top - Beerdrinkers & Hellraisers
Lenny Kravitz - Where are we running
3 Doors Down - Kryptonite
Foo Fighters - Pretender (jij zou dan dat snelle riedeltje spelen dat ingezet wordt bij de eerste klappen van de snaredrum)
ZZ Top - Sharp Dressed Man
Guns 'n Roses - It's so Easy
The Offspring - Original Prankster
Pennywise - Bro Hymn
Guns 'n Roses - Sweet Child of mine
Nickelback - Animals

Van boven naar beneden in voor jou te oefenen rangorde qua belangrijkheid zeg maar:). Vooral Beerdrinkers is echt lache

Nog een keertje de details:

Vrijdag 5 juni van 7 tot 10 in het WMDC op de Pieter de Hoochweg (bij metrostation Coolhaven de brug over en dan rechtdoor).

Spreek je later gast,

Tomas

Jappio
25 mei 2009, 19:25
Hey Tomas,

Dank voor de snelle reactie, ik weet wat me te doen staat!
nr. van de Foo Fighters is trouwens vet om te spelen, die oefen ik zelf ook al :)

Volgende week vrijdag staat genoteerd, ik bel nog wel even van te voren.

Groeten!
Jaap

Ttomask
30 mei 2009, 16:44
Yo jaap,

Vrijdag komt er naast jou nog een andere gitarist auditie doen. Jij speelt dan tussen 19.00 - 20.30 uur en hij pakt de laatste anderhalf uur. De nadruk ligt voornamelijk op kryptonite, beerdrinkers (!), lenny kravitz en pretender. Hoop dat het allemaal lukt!

Tomas

Jappio
30 mei 2009, 16:56
Hey Tomas,

Helemaal goed hoor! Vooral beerdrinkers is wel pittig, maar ik denk dat het vrijdag wel allemaal goed genoeg er in zit om die 4 nummers een paar keer soepel door te spelen. We zullen het vrijdag wel zien, ik ben benieuwd.

Groeten,
Jaap

FNaRK
31 mei 2009, 22:43
is het niet slim dit verder per mail of PM te doen :???:

Ttomask
15 juni 2009, 13:57
ey jaap,

het kiezen is zoals je wel hebt gemerkt was vertraagd. ik verwacht dat we binnen een week onze keuze bekend maken. nogmaals excuses voor het lange wachten

groeten,

tomas

Jappio
18 juli 2009, 20:57
Beste mensen,

Het is even blijven liggen, maar ik ben nog steeds zoekende naar een leuke band in (de omgeving van) Rotterdam. Na een paar audities bij bandjes is me wel duidelijker geworden wat ik belangrijk vindt.

Ik zoek vooral naar een band met de volgende eigenschappen:

de sfeer is relaxed, maar het doel is wel om af en toe (max 1x per week) te gaan optreden. Wat mij betreft is 1x per maand ook prima...
alle leden willen ongeveer hetzelfde (vooral wat betreft besteding van tijd)
te zakelijk is ook niet gezellig, dus niet alleen maar oefenen en optreden, maar ook af en toe ergens een biertje pakken
er wordt liefst 1x per week geoefend
de muzikanten hoeven niet alles te kunnen, maar zijn wel bereid om thuis bij te spijkeren als dat nodig is (zal ik zelf ook nodig hebben)
leeftijd ongeveer tussen de 20 en 35


Verder geldt voor mij nog steeds de info uit het eerst berichtje (zie boven).

Het is nogal een lijst, maar ik denk dat er veel muzikanten zijn die dezelfde instelling als ik hebben. Dus, zoek je nog een lead of slag-gitarist voor je band? Laat een berichtje achter, of mail me op: jappio9000 [uiteinde van een aapje] hotmail [punt] com

:lp:

Edu
17 augustus 2009, 14:24
Hey buddy,
well i see you already tried with 2 bands and it didnt work.
Well in our band I-MIND you will find every thing you need.
Check our music out at:
www.myspace.com/imindmusic
Let me know if you are interested.
Cheers
Ed