PDA

View Full Version : stukje improvisatie



Riky
2 mei 2009, 14:38
Hallo,

Kom net terug van mn werk en dacht: "Ik ga eens even stukje spelen!"
Vond ik ineens ook nog een leuke backingtrack op internet (zeer zeldzaam fenomeen). Na een keer over de backing track te hebben gespeeld dacht ik. Ik neem het gewoon op:)
Ging gehoorlijk op in het nummer. Wou net aan de qlimax beginnen en toen hield de backingtrack er mee op. Erg jammer, maar wat vinden jullie van de rest?

zit btw een heel naar foutje in, maar ja:)


http://www.youtube.com/watch?v=Ie-CPH3P_dw



.

Divine
2 mei 2009, 14:57
Hey Riky,

Leuk gedaan! Het is echter wel jammer dat je gitaargeluid teveel in de backing verzonken zit. Misschien volgende keer de gitaar wat harder zetten? Er zitten een aantal leuke stukken in zoals bij 1.40 en 2.40 waar je wat losser wordt.

Mogelijke verbeterpunten:
Let op de intonatie van je bends en op je vibrato, want die is nu nog te 'zenuwachtig'. Verder zou je iets meer pit in je spel kunnen stoppen, je attack is vaak nog te braaf, voornamelijk bij het begin, maar ook bij het stuk waar je wat losser wordt.

Keep it up!

Divine

Riky
2 mei 2009, 15:02
thanks man:)
Verbeter punten ben ik mee eens!
Had ook beter eerst beetje moeten spelen.
attack te braaf dat weet ik niet. Denk dat het komt doordat je gitaar geluid zoals gezegd niet echt perfect hoort. Sla namelijk vaak zo hard dat plectrums geregeld breken (of bedoel je dat niet met attack?).

Dankje voor je comment!:)

Divine
2 mei 2009, 15:11
You're welcome!

Ik vind het lastig om in woorden uit te leggen, maar ik probeer het toch: met attack bedoel ik ook inderdaad de dynamiek van het aanslaan, maar dan ook in combinatie met een meer agressieve vibrato of bend. Alsof het lijkt dat de noot echt wilt schreeuwen en eruit 'plopt'.

Riky
2 mei 2009, 15:15
ok ik snap het. Heeft deel te maken met de opname kwaliteit denk ik en het feit dat ik het hier niet heel duidelijk doe inderdaad.

glennshred
2 mei 2009, 18:14
Ik heb je video gezien via men ps3 netwerk en dat klonk wel goed moet ik
zeggen, wel emotioneel stukje, wist niet dat je zo veelzijdig was in muziek!

De sound is goed naar buiten gebracht en ik heb er weinig opmerkingen
over, nog gefeleciteerd verder met je nieuwe nummers op myspace
heb ze allemaal even beluisterd (sorry ontopic).

Safar zou ik zeker aanbevelen, de andere waren ook het beluisteren waard.
erg van genoten :cooler:

Riky
2 mei 2009, 18:59
thanks glenn! Dat is cool om te horen!
Ook wel tof dat het gevoel dat ik bij het nummer had ook over komt naar jou!

Ja ik probeer zo veelzijdig mogelijk te blijven! Nadeel is wel dat ik van alles maar een beetje kan, maar hopelijk heb ik nog jaren te gaan om de boel bij te schaven:)
Safar vind ik ook erg mooi. Helaas was ik nog niet zo erg thuis in
fruity loops en is de geluids kwaliteit van het nummer niet geweldig.
No room voor space is al een oudere, maar die vindt ik persoonlijk ook wel cool.