PDA

View Full Version : Woehoe! Nieuwe amp!



Aikara
1 mei 2009, 23:25
Sinds vandaag ben ik trotse bezitter van een VHT 2/50/2 en een Kool en Elfring 4x12 cabinet met V30 en Classic Lead 80 speakers! (De Engl E570 preamp was er al een paar weken)

Vanmorgen was ik al vroeg op pad richting Guitar King (Jukebox), met als doel om de VHT testen icm zoveel mogelijk cabinets. Ik had vantevoren al een hoop 'research' gedaan, en was derhalve heel benieuwd naar een cabinet met een combinatie van V30 en CL80 speakers. Bij Guitar King hadden ze geregeld dat ik deze combinatie vandaag kon testen (waarvoor hulde!).

Dat ik de VHT aan zou schaffen stond eigenlijk bij voorbaat al vast, ondanks dat ik em niet zelf gehoord heb. Op internet zijn eigenlijk alleen maar lovende recensies te vinden, en die werden bevestigd op het moment dat de VHT werd aangesloten: wat een lekkere sound!

Daarna begon de zoektocht naar een cabinet (dat zou zowiezo een 4x12 worden). Eerst de Kool en Elfring met V30 & CL80; meteen overtuigd! Lekker smeuiige lead sound. Strak in het laag. Sprankelend clean. Crunch met een bite. Geweldig!

Daarna een K&E XXL met 4 V30 speakers geprobeerd, maar dat sprak me een stuk minder aan. Om te kijken of dat verschil veroorzaakt werd door de speakers hebben we ook een standaard 4x12 met V30 speakers geprobeerd. Die sprak mij qua sound toch net wat meer aan dan de XXL. Daarna de standaard 4x12 ge-AB'd met de 4x12 met V30 en CL80. Wederom klonk die laatste een stuk beter! Vooral die smeuiige leadsound kreeg ik niet echt uit de standaard 4x12.

Vervolgens een Bogner 4x12 (met V30) geprobeerd. Op zich een mooie sound, maar lang niet zo gedefinieerd als de K&E en was eigenlijk een beetje 'zompig'. De K&E deed qua muzikaliteit ook zeker niet onder voor de Bogner, terwijl ik dat vantevoren wel een beetje had verwacht. De Bogner viel dus ook redelijk rap af.

Daarna was het de beurt aan 2 Engl cabinets de Pro en de Pro XXL (beide V30). Deze hadden absoluut de bekende Engl strakheid, maar ook de 'Engl-kilheid' was naar mijn smaak te prominent aanwezig. Ook deze vielen dus af. Daarna hebben we nog even rondgekeken of er nog mogelijke cabinetten stonden, maar het antwoord op die vraag was eigenlijk vrij snel duidelijk: Nee!

Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik nu een fantastische set thuis heb staan waar ik nog enorm veel plezier aan ga beleven!

Het is nu alleen nog zaak om alles in een rack in te gaan richten.

O ja, foto's volgen....

paulusdeBKB
2 mei 2009, 00:45
Van harte gefeliciteerd met je aankoop, gast! Mooi dat je nu iets hebt waar je (neem ik aan?) helemaal blij mee bent.

Wel een vraagje: hoe groot is de kamer waar je oefent? Ik heb een 4x12" altijd te groot gevonden voor oefenen, repeteren (en eigenlijk ook voor optreden).

Liquid_Metal
2 mei 2009, 12:48
Gefeliciteerd man!! Ennuh...
FOTO'S!!!

Voor mij zou een 4x12" ook véél te groot zijn. Ik speel op een 2x12", zowel thuis als bij repeteren en dat is meer dan genoeg. Een 4x12" is wel veel gaver dus dat komt vast nog wel een keer ;).
Wat grappig dat je een combi van 2 soorten speakers maakt. Hoe ga je dat uitversterken op gigs?

YannickH
13 mei 2009, 16:47
mooie combinatie man.ik wou ook een vht 2502 maar ze waren uitverkocht dus heb ik de marshall jcm2000 dsl100 gekocht.
ik heb ook alleen nog maar goede comentaar gehoord van di vht.
post foto's zou ik zeggen:)
veel plezier met de versterker:cooler:

Aikara
14 mei 2009, 17:30
Zo, kan ik eindelijk weer even antwoorden:

4x12 groot? Ja eigenlijk wel. Ik heb em nu gewoon in de woonkamer staan en op zich heb ik daar plaats zat. Ik kan me voorstellen dat het in een klein repetitiehok niet praktisch is. Maar goed, ik heb nu puur op basis van sound en (:blast:-factor) m'n setup gekocht.

Ik vind die combi van speakers echt heel erg goed werken; precies wat ik zocht. Lekkere smeuiige lead-sound, maar toch strak in het laag en verder overall een hele gedefinieerde sound.
Ik heb me er echter nog niet in verdiept hoe ik dat tijdens optredens ga versterken (wanneer dat nodig is), dat komt wel als het zover is. Ik ben nu vooral bezig met het zoeken van een band.

foto's komen zsm. Als het goed is komen binnen nu en een paar dagen alle andere spullen binnen (rack, samson powerbrite, etc.) en dan kan ik alles gaan inbouwen. Nog even geduld hebben dus ;)