PDA

View Full Version : Voeding pedalen



bloodgulge2
1 mei 2009, 21:33
Dag mensen, ik vroeg me af of er nog meer mensen voor meer dan 1700 Ma aan pedalen voeden met een one spot.. Ik had een tweede adapter gekocht, maar toen ik eens probeerde gewoon de tweede daisychain aan de eerste te hangen leverde dit (nog) geen problemen op...
Ik voed nu:
a/b switch (is passief, voeding voor leds alleen, geen idee hoeveel dit verbruikt)
catalinbread v8 (200 mA)
volume wah (200 mA)
serrano picoso (200 mA)
korg pitchblack (600 mA zegt de handleiding... Het lijkt me wel wat veel..)
OCD (200 mA)
ehx #1 echo (200 mA)
boss GE-7 (200 mA)
Ik moet dus minstens 1800 mA voeden..
Tot nu toe nog geen problemen. Moet ik mij er gewoon niks van aan trekken of toch de tweede adapter gebruiken? Of verbruikt de korg stiekem toch minder?

tomdiedom
1 mei 2009, 21:37
volgens mij klopt er helemaal geen reet van je waarden. een korg PB die 600 mA vraagt? Ik heb de DT-10(ik weet het geen PB, maar zal waarschijnlijk niet veel verschil tussen die twee zitten) aan een uitgang hangen die maximaal 100 mA kan leveren en die doet het gewoon daarop. ik zou nog even internet wat verder afspeuren voor de "werkelijke" waarden want volgens mij moet alles te voeden zijn met je one-spot.

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/power/list.htm

hier kan je wat waarden vinden. De OCD vraagt 6.5 mA...

Mitch
1 mei 2009, 22:00
Ja, je gebruikt de waarden die de fabrikant gebuikt als aanduiding "minimaal een voeding van x00mA gebruiken". Die waarde is vrijwel zonder uitzondering veel te hoog en zegt zelden iets over het daadwerkelijke verbruik.
Desalniettemin kan het wel degelijk handig zijn om twee adapters te gebruiken in een wat uitgebreidere keten omdat sommige pedalen elkaar kunnen beïnvloeden qua ruis of bijgeluiden als ze aan dezelfde voeding hangen, maar dat is al uitgebreid beschreven in de Voedings FAQ.