PDA

View Full Version : Waar op te letten bij (ver)koop pickups



nielsnielsniels
1 mei 2009, 20:43
Ik wil mijn Fender Vintage Noiseless pups verkopen, en vervangen met 57/62 pups die op marktplaats/gitaarmarkt staan. Ik heb nog nooit iets veranderd aan de electronica of iets gedaan met pups, dus ik weet niet waar ik op moet letten.

1.Ik zie dat als ik het draadje van pup naar 5-way switch los zou solderen, een andere draadje dat ook in dat zelfde stukje is vast gesoldeerd los kan komen. Is er nog een speciale manier om dit te voorkomen of moet ik dat ene draadje weer erop solderen?

2.Bij verkoop, is het gebruikelijk om schroefjes en rubberen bandjes bij te leveren? (Ja toch?)

3.Als je een nieuwe slagplaat wil monteren, moet je dan nog iets solderen of niet ( lijkt mij van niet )?

Bij het losmaken van de slagplaat en alles zag ik dat de body op hoogte van tussen de neck/mid pickup een gat heeft (http://i.ebayimg.com/10/!BRjJgm!!Wk~$(KGrHgoH-EQEjlLlbinfBJ-jy2pk9Q~~_1.JPG), heeft iemand enig idee waarvoor dit dient ?

macwilliams
1 mei 2009, 20:59
Ik wil mijn Fender Vintage Noiseless pups verkopen, en vervangen met 57/62 pups die op marktplaats/gitaarmarkt staan. Ik heb nog nooit iets veranderd aan de electronica of iets gedaan met pups, dus ik weet niet waar ik op moet letten.

1.Ik zie dat als ik het draadje van pup naar 5-way switch los zou solderen, een andere draadje dat ook in dat zelfde stukje is vast gesoldeerd los kan komen. Is er nog een speciale manier om dit te voorkomen of moet ik dat ene draadje weer erop solderen?

2.Bij verkoop, is het gebruikelijk om schroefjes en rubberen bandjes bij te leveren? (Ja toch?)

3.Als je een nieuwe slagplaat wil monteren, moet je dan nog iets solderen of niet ( lijkt mij van niet )?

Bij het losmaken van de slagplaat en alles zag ik dat de body op hoogte van tussen de neck/mid pickup een gat heeft (http://i.ebayimg.com/10/!BRjJgm!!Wk~$(KGrHgoH-EQEjlLlbinfBJ-jy2pk9Q~~_1.JPG), heeft iemand enig idee waarvoor dit dient ?


1, dat word dan weer vastsolderen, niet moeilijk hoor.
2,dat doet niet iedereen
3,nee dat hoeft niet
4, weet ik niet

nielsnielsniels
1 mei 2009, 21:04
1, dat word dan weer vastsolderen, niet moeilijk hoor.
2,dat doet niet iedereen
3,nee dat hoeft niet
4, weet ik niet

Bedankt, alleen 4 blijft nog een mysterie,ik heb dit gat ook nooit op andere strats gezien. Blijkbaar vonden ze het ook nodig om een plakbandje op de body te plakken, die helemaal uitsteekt, en dan eroverheen te gaan lakken, zodat als je het ding beweegt de lak afbreekt.

Igos du Iskana
1 mei 2009, 21:10
Dat gat waar je het over hebt, heb ik wel vaker gezien bij mexicaanse strats. volgens mij heeft het niet echt een functie...

humbucker
1 mei 2009, 23:52
dat gat is het ijkpunt (schrijf je dat zo?) voor de freesmachine :)

Mark1990
2 mei 2009, 14:27
dat gat is het ijkpunt (schrijf je dat zo?) voor de freesmachine :)

Dankje! weet ik ook waarom dat gat bij mijn strat erin zit!

Ike57
2 mei 2009, 14:43
Bij het losmaken van de slagplaat en alles zag ik dat de body op hoogte van tussen de neck/mid pickup een gat heeft (http://i.ebayimg.com/10/!BRjJgm!!Wk~$(KGrHgoH-EQEjlLlbinfBJ-jy2pk9Q~~_1.JPG), heeft iemand enig idee waarvoor dit dient ?

Fender hè. Waarschijnlijk een opbergruimte voor reserve onderdelen .... :crazyhappy:

EDIT: oeps!

nielsnielsniels
2 mei 2009, 15:25
Ik heb vanochtend een email ontvangen en ik mag de 57/62 ruilen tegen mijn noiseless pickups :-)