PDA

View Full Version : Nieuwe versterker?



Ch3wb4cc4h
1 mei 2009, 17:48
Hey,

Ik wil graag een nieuwe versterker kopen en kan wel wat advies gebruiken. Momenteel heb ik een ''Freedom Sed-10'' (oftewel #!$), zo'n versterker van de kijkshop. Uiteraard zoek ik een nieuwe versterker, ongeveer tussen de 200,- en 500,-.
Momenteel is mijn gear: een Fender Stratocaster Classic 50's DB, een Boss ME-20 Multiple Effect pedaal en dus die Sed (eerder Sad). Ik speel voornamelijk in mijn kamer, maar de versterker moet ook geschikt zijn voor in een band. Ik speel gevarieerde muziek: Jimi Hendrix, Pink Floyd, Guns 'N Roses, Metallica, Nirvana etc.
Ik zoek een versterker met een lekkere kwaliteit!
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren, alvast bedankt!

Mzzl,
Chewy

Ps. Ik heb weinig verstand van versterkers.

Il_Falco
1 mei 2009, 18:16
ik denk spontaan aan een Fender Blues Junior. Waarom?

-Hard (luid genoeg voor in een band)
-met je ME-20 ervoor haal je enorm veel verschillende geluiden
-Ik veronderstel dat je je drive/disto ook daarvandaan haalt, je Blues Jr. heeft een mooie clean.
-Tussen je budget.

Exi
1 mei 2009, 18:27
Ik sluit me aan bij Il Flaco,
Je moet naar een versterker zoeken met een goede clean, want de effecten heb je al.

Squier4ever
1 mei 2009, 20:59
voor 500 euries zou ik een peavey valveking kopen! kan hard zat voor in een band, maar ook prima voor thuis!

WillemdaGuide
1 mei 2009, 21:02
ja of zo'n oude london city of zoiets, plexi kopie, superhard en strak clean uiteraard maar ooi je me20 ervoor en kijk dan eens!

nielsnielsniels
1 mei 2009, 21:20
Ik zou ook Blues Junior zeggen!

Spitfire
1 mei 2009, 21:32
ja of zo'n oude london city of zoiets, plexi kopie, superhard en strak clean uiteraard maar ooi je me20 ervoor en kijk dan eens!

Ik zou inderdaad ook eerder zoiets kopen, maar dit is typisch zoiets wat je zelf uit moet proberen. Je hebt een ME20, dus een dikke scheurbak wil je (waarschijnlijk niet). Ga gewoon een keer naar een zaak met je ME20 en vraag of je even over een aantal versterkers mag spelen.

tillens
1 mei 2009, 22:27
ja of zo'n oude london city of zoiets, plexi kopie, superhard en strak clean uiteraard maar ooi je me20 ervoor en kijk dan eens!

Ben ik het helemaal eens ;)

Wellicht kijken naar een goede cab erbij en bent klaar... ( spammode; de mijne heeft een mastervolume)

grtz

caliban
2 mei 2009, 02:08
Ik zou in jouw plaats ook eerder voor een plexi kopie gaan dan met een fender. Multi-FX voor een cleane amp kunnen me niet zo overtuigen. Voor zo een plexi zou ik dan ook een tubescreamer of iets dergelijks zetten.

Ch3wb4cc4h
2 mei 2009, 18:57
Hey,
Bedankt voor alle tips. Klopt het dat London City amps niet meer geproduceerd worden en dus alleen tweedehands verkocht worden? Ik vond het namelijk moeilijk om er wat over te vinden.
Verder dacht ik zelf misschien nog aan Marshalls eventueel:
- Marshall MG30DFX 30w
- Marshall MG50DFX 50w
- Marshall MG100DFX 100W combo
- Marshall MG250DFX 2x50W combo

tillens
2 mei 2009, 20:38
Hey,
Bedankt voor alle tips. Klopt het dat London City amps niet meer geproduceerd worden en dus alleen tweedehands verkocht worden? Ik vond het namelijk moeilijk om er wat over te vinden.
Verder dacht ik zelf misschien nog aan Marshalls eventueel:
- Marshall MG30DFX 30w
- Marshall MG50DFX 50w
- Marshall MG100DFX 100W combo
- Marshall MG250DFX 2x50W combo

Even heel kort; London City zijn er in twee gemaakt. De oude bakken uit de jaren 70 /80 wat regelrechte kopieen waren van plexi's, en de onlangs in volgens mij 2007 geproduceerde hornets en bulldogs... dit zijn channelswitchers en een heel ander karakter... de vier marshalls die je noemt zullen ongetwijfeld geen pijn doen aan je portemonaie, maar doen dat des te meer aan je oren. zijn alle dacht ik zo transistorbakken en dat is hele andere koffie dan buizenamps!

WillemdaGuide
2 mei 2009, 21:50
Klopt, en probeer dan zo'n oude jaren 70/80 bak op de kop te tikken. Zie ze meestal voor zo rond de 350 euro wel eens voorbijkomen op marktplaats. Heb je nog steeds 150 euro voor een cab over, een redelijke 2x12 zou daarvoor te doen moeten zijn, ik zou het wel weten.

Oh ja, naast London City zijn er nog een aantal "Vergelijkbare" merken die zulke versterkers in die periode verkochten, ik geloof Marquis, Floyd en nog wel een aantal die me zo even niet te binnen schieten.

tillens
2 mei 2009, 21:58
Inderdaad, power city, super city etc... ik heb zoon oude london city met mastervolume... niet bedoeld als spam maar je bent vrij om een keer langs te komen en te spelen..

grtz peter

Henri H
2 mei 2009, 22:44
Een JCM800 4212 combo heb ik een jaartje of 5 gebruikt, deze voldeed voor mij ook goed.
Een top met aparte speakerkast(en) klinkt over het algemeen net wat beter, doordat je makkelijker met de speakers kunt tweaken, open/dichte achterkant, etc.

De combo is waarschijnlijk rond de €600,- 2ehands wel te vinden.
Iets boven je budget maar da's maar 2 maandjes sparen toch?

Bovenstaande opties zijn ook prima natuurlijk.

Bolder
2 mei 2009, 22:55
Hey,
Bedankt voor alle tips. Klopt het dat London City amps niet meer geproduceerd worden en dus alleen tweedehands verkocht worden? Ik vond het namelijk moeilijk om er wat over te vinden.
Verder dacht ik zelf misschien nog aan Marshalls eventueel:
- Marshall MG30DFX 30w
- Marshall MG50DFX 50w
- Marshall MG100DFX 100W combo
- Marshall MG250DFX 2x50W combo

Zoiezo niet die versterkers, sommige mensen zijn er over te spreken of vinden het geweldig, maar ik zou voor dat geld gewoon naar een buizenbakje gaan kijken.

Ch3wb4cc4h
4 mei 2009, 00:58
Ik ga waarschijnlijk vandaag (maandag dus) even naar de gitaarwinkel om sowieso even die Fender Blues Junior uit te proberen. Kan ik gelijk die Boss ME-20 ervoor gooien om te kijken of dat samengaat. Die FBJ is trouwens ook een buizenversterker.
Mocht ik daar niets vinden wat bij me past, kan ik me altijd nog richten op een London City. Ik denk in eerste instantie dat als je zo'n tweedehandse LC wil kopen dat je wat meer verstand moet hebben van amps, wat geschikte prijzen zijn voor wat je koopt. Ik weet bij wijze van spreken, niet wat zo'n ding vroeger in de winkel kostte.

tillens
4 mei 2009, 13:05
wat zoon ding vroeger koste weet ik ook niet, misschien de oudere garde wel? daarnaast zit er een stuk waardebehoud aan die amps, gezien ze niet meer gemaakt worden en toch geliefd zijn bij een groot aantal gitaristen...

veel succes en plezier met testen!
gr peter

Ome Keith
4 mei 2009, 13:19
Ik raad je aan om geen 500,- uit te geven aan een MG-serie Marshall.
Ze zijn leuk voor thuis maar in een band vallen ze zwaar door de mand (heb zelf de MG100HDFX met MG412; nu uitsluitend voor thuisgebruik want ik heb ook buizenamps en dat verschil is gewoon veel en veel te groot).
Kijk voor een leuke buizenamp waar je strat goed mee tot z'n recht komt.
Wil je toch met alle geweld een nieuwe Marshall uit de MG-serie, kijk dan ook in Duitsland (ze worden volgens mij gedumpt, zag bijvoorbeeld een MG100 head met een 4x12 cab voor 450,- (nieuw met een vintage stofje; ik geloof bij Musicstore)).
De prijzen van London City uit de jaren 60/70 zijn totaal niet meer van belang.
Je kunt voor een redelijk bedrag een handgesoldeerde versterker krijgen die gebaseerd is op klassieke buizen Marshalls. En ze kunnen heel makkelijk aangepast worden (zijn ze vaak al) om ze wat meer te laten scheuren. Er lopen hier op GN genoeg mensen rond die veel van die London City's weten, tips kunnen geven bij aanschaf en eventueel aanpassingen wel voor je willen doen (tegen betaling). Niet zelf doen denk ik want het is best wel link om zelf te gaan solderen als je er niet gtenoeg van af weet. Ik heb zelf twee van die Marshall klonen. Een London City DEA70 en een Super City DEA 200. De eerste is met alle aanpassingen die er aan gepleegd zijn toch wel extreem leuk voor weinig. Die laatste is qua electronisch ontwerp wat dubieuzer dan een London City. Vanaf 200 tot 400 moet je wel een aardige LC DEA100 kunnen krijgen (ik denk dat een vergelijkbare Marshall uit die tijd misschien wel 10 keer zoveel kost.......) . Met een 2x12 cab klinkt dat echt wel. M'n DEA200 heeft 200,- gekost in redelijke staat en nog eens zo'n bedrag voor een hele uitgebreide revisie en Mastevolume. M'n DEA 70 heeft me 300 gekost maar die was helemaal perfect (uitgebreide revisie, hi gain mod en mint uiterlijk (alleen geen logo, wie o wie btw)).
2x12 cab voor 150,- a 200 is ook wel te krijgen.

Edit:
Er zijn ook nieuwe London City versterkers te koop (ook buizen) maar die komen uit China en zijn niet vergelijkbaar met die oude
uit Amsterdam

sjaak1990
4 mei 2009, 17:20
DEA's zijn geweldig. Ik vind dat je het modden juist zelf moet proberen als je wat kennis hebt.
Ik heb er erg veel van geleerd en als je gewoon rekening houd met elco's die na weken nog kunnen ontladen en als je er stroom op hebt staan erg goed oppast dan kan er met jezelf niet veel misgaan. Neem je wel een risico dat je een fout maakt met de amp natuurlijk.
Uit besteden kan ook goed natuurlijk, vind die van mij echt heerlijk als ik in de mood ben voor lekkere oldschool scheur.
Vind de speakerkeuze erg belangrijk, v30's doen het aardig en erg goed als je meer de metalkant uit versterker wilt halen maar ik heb hem ook wel door goedkope speakertjes gespeeld en daar hield hij niet zo van en het klonk ruk. G12-65ers erbij en gaaaaaan

Hou er rekening mee dat ze HARDHARDHARDHARD gaan maar met PPIMV gaat het goed op mijn studentenkamertje :P

Ome Keith
4 mei 2009, 18:39
+1
DEA's zijn geweldig. Ik vind dat je het modden juist zelf moet proberen als je wat kennis hebt. Hou er rekening mee dat ze HARDHARDHARDHARD gaan maar met PPIMV gaat het goed op mijn studentenkamertje :P

DEA's heerschen .......

Ik ben het helemaal met je eens dat je heel veel kan leren van zelf modden maar ik wou niet onvermeld laten dat het ook gevaarlijk kan zijn als je geen kennis hebt.
Mijn Super City DEA 200 (die qua ontwerp op een paar punten echt afwijkt van London City,
is echt gevaarlijk om aan te sleutelen (meer dan 810 Volt anodespanning; Nico Verduin tegen mijn vader))

Ome Keith
4 mei 2009, 18:51
Heb er eentje gevonden op MP, heb PM gestuurd (check je mailbox)

Grtz


Ik ga waarschijnlijk vandaag (maandag dus) even naar de gitaarwinkel om sowieso even die Fender Blues Junior uit te proberen. Kan ik gelijk die Boss ME-20 ervoor gooien om te kijken of dat samengaat. Die FBJ is trouwens ook een buizenversterker.
Mocht ik daar niets vinden wat bij me past, kan ik me altijd nog richten op een London City. Ik denk in eerste instantie dat als je zo'n tweedehandse LC wil kopen dat je wat meer verstand moet hebben van amps, wat geschikte prijzen zijn voor wat je koopt. Ik weet bij wijze van spreken, niet wat zo'n ding vroeger in de winkel kostte.

sjaak1990
4 mei 2009, 19:11
Maar wie zegt dat Ch3wb4cc4h een DEA wil ;)
Het is niet gevaarlijk als je weet waar je mee bezig bent en waar de hoge stromen lopen. Het is vooral erg leuk en leerzaam toch en leuk om door een amp te spelen waarvan je helemaal weet hou hij in mekaar zit :)
Binnen 500 euro is het moeilijk te halen met een goede cab of op zijn minst een cab met goede speakers. Ik zou bijvoorbeeld ook geen greeback 2x12 onder zo'n 100 watt back zetten.

Ome Keith
4 mei 2009, 19:16
Of hij een DEA wil weet ik ook niet (ben er zelf wel enthousiast over).
Wilde laten zien dat je idd voor 200-400 een DEA kan vinden.
PM omdat het anders misschien als spam gezien wordt (hoewel het niet mijn DEA is).
Enne, 2x12 Greenback wordt een eenmalig dubbelloops lanceerplatform....... met een DEA100
4x12 greenback is heel duur.
De 2x12 van Toneblo (Bogner-achtige oversized 2x12 met Celestion Century speakers) ging heel goed met mijn DEA200 (op 100 watt stand).

tillens
4 mei 2009, 23:13
ik krijg bijna spijt dat ik mijn lc wil verkopen... omdat ik weet wat je bedoelt qua dubbelloop platform..

sjaak1990
5 mei 2009, 00:18
Denk toch dat er wel wat extra geld nodig is voor een goede cab want vind vooral dat greenbacks lekker klinken met een dea. 2x12 g12-65 moet ook goed kunnen natuurlijk, nog steeds niet goedkoop wel een lekker combinatie. Maar ook een HEEEL andere amp dan een marshall mg. Klinkt stukken beter maar is ook lastiger, onderhoud, gaat snel te hard enz...

Waarom je LC verkopen? ik heb mss wel belangstelling heb ik weer wat te doen :)

Ch3wb4cc4h
5 mei 2009, 12:48
Gitaarwinkel was gisteren dicht :( en vandaag heb ik het druk, dus wordt morgen hoop ik.

Ch3wb4cc4h
7 mei 2009, 14:32
Fender Blues Junior is uitverkocht. Nu heeft de zaak (Vox Humana) er één besteld en krijg ik een belletje als die binnen is.

Ch3wb4cc4h
19 mei 2009, 15:22
Hey,
Nou het is een Fender Blues Junior geworden. En ik ben er tevreden mee, idd een hele lekkere cleane amp.
Bedankt voor al het advies!

mzzl

Henri H
19 mei 2009, 15:48
Gefeliciteerd! Lijkt me een prima amp.

StereoCrash
17 oktober 2009, 14:59
Heey,

Weet iemand of Marshall MG30DFX beter is dan MG30FX of andersom ?

caliban
18 oktober 2009, 14:00
Van beide raak je snel teleurgesteld denk ik.

kenx
18 oktober 2009, 18:37
Hey,
Bedankt voor alle tips. Klopt het dat London City amps niet meer geproduceerd worden en dus alleen tweedehands verkocht worden? Ik vond het namelijk moeilijk om er wat over te vinden.
Verder dacht ik zelf misschien nog aan Marshalls eventueel:
- Marshall MG30DFX 30w
- Marshall MG50DFX 50w
- Marshall MG100DFX 100W combo
- Marshall MG250DFX 2x50W combo

Edit; post verwijderd vanwege iemand die een domme bump gedaan heeft... Kijk nu toch eens alsjeblieft naar de datum!!!!!!!!!

Kenny