PDA

View Full Version : Whammy probleem, het pedaal komt terug "omhoog"



Herman
1 mei 2009, 16:38
Hey,

Ik heb nu een tijdje een Digitech Whammy, en de afgelopen tijd komt het expressie pedaal weer een stukje naar boven als ik hem in trap (de hak-kant). Dit resulteert in een valse octaver, of als je het pedaal in "whammy" modus in schakelt, terwijl het pedaal beneden is (en dus niet hoort te pitch shiften) toch een klein beetje verhoogt.

Op deze manier is het pedaal niet echt bruikbaar in de band omdat je constant met je voet er op moet blijven staan om alles maar zuiver te houden.

Is dit een veel voorkomend probleem bij whammys? En beter nog: Hoe kan ik het fixen?

Alvast bedankt!

Fuhgawz
1 mei 2009, 16:49
Kun je de schroeven aan de zijkant van het expressiepedaal niet wat strakker draaien?

Herman
4 mei 2009, 12:03
Geprobeerd. Strakker als dit krijg ik het niet, en het probleem is nog niet verholpen. Iemand anders nog opties?

skanky
4 mei 2009, 12:10
Dat is een standaard probleem bij Whammy's, de oplossing is om de rubbertje onder het expressiepedaal weg te halen. Het zijn gewoon stickertjes dus makkelijk te doen.

The Lo Lands
4 mei 2009, 12:55
Is dit een veel voorkomend probleem bij whammys? En beter nog: Hoe kan ik het fixen?

Alvast bedankt!In de manual staat een stukje over calibreren van je whammy! Je stelt dan het laagste- en vervolgens hoogste punt van je voetpedaal in waarme je dit probleem zou kunnen ondervangen. Mijn whammy kwam uit de doos ook niet goed 'vals' afgesteld, na het calibreren was het pedaal goed afgesteld. Check de manual!

Herman
5 mei 2009, 11:34
@ The Lo Lands,

Thanks, dit wist ik nog niet. Hij is weer octaaffuzz-riff ready:rockon:

JeroenSchaaf
5 mei 2009, 11:36
@ The Lo Lands,

Thanks, dit wist ik nog niet. Hij is weer octaaffuzz-riff ready:rockon:


De andere gitarist van The Hips had hier ook last van gewoon even calibreren!:D

DeiDRagonas
15 mei 2009, 02:15
Nee nee, ik heb die Whammy voor de zekerheid laten liggen en een andere (wel goed gecalibreerde) gekocht. Maar ik had het al wel gespot in het boekje inderdaad, mooie optie btw, want ik maakte me ook al zorgen dat zoiets ooit zou gaan gebeuren.

Grt, de andere gitarist van The Hips.
:)