PDA

View Full Version : Vinyl via amazon: doen of niet ?



Output
1 mei 2009, 14:23
Ik heb al gezocht, maar ik kon niet direct een antwoord vinden...
Ik vroeg me dus af of het veilig is op vinylplaten via amazon te kopen.
Met 'veilig' bedoel ik krassen op de plaat, want met het verzenden kunnen er
volgens mij toch wel beschadigingen op de plaat komen.
En ik heb altijd het gevoel dat vinyl veel kwetsbaarder is dan gewone cd's.

Heeft hier iemand ervaring mee ?

Output

hole
1 mei 2009, 14:34
Ik denk dat je over krassen niet zo in hoeft te zitten.

Denk dat je (als er al iets gebeurt tijdens transport) eerder met een puzzel te maken krijgt

http://www.audioh.com/images/worldrecbrokenvinyl.jpg


Maar, ik denk dat een bedrijf als Amazon wel goed inpakt..ik zou er geen bedenkingen bij hebben (maar heb er geen ervaring mee)

Bram+
1 mei 2009, 14:35
Ik bestel geregeld vinyl via amazon.de en via andere sites. De bezorging is tot nu toe altijd goed gegaan, altijd in een kartonnen doos/envelop.

Output
1 mei 2009, 14:41
... en via andere sites.

Met name ?
Ik zoek vooral de goedkoopste, want met mijn 14 jaar moet ik het met m'n zakgeld doen:dontgeti:

hole
1 mei 2009, 14:41
downloaden en zelf persen?

(..ik bedoel..als het met CD's kan.....)

Han S
1 mei 2009, 14:45
downloaden en zelf persen?

(..ik bedoel..als het met CD's kan.....)


Haha, grapjas, alleen al de snijkop van een platensnijmachine (lathe) kost net zoveel als een mercedes.

Bram+
1 mei 2009, 14:53
Met name ?
Ik zoek vooral de goedkoopste, want met mijn 14 jaar moet ik het met m'n zakgeld doen:dontgeti:
Veel via www.nlstore.nl maar die zijn onlangs gestopt met vinyl. Nu vooral inderdaad via www.amazon.de
Ook wel eens besteld bij www.highfidelitydiscs.nl (hebben ze ook plastic opberghoezen, aanrader wat mij betreft), www.codex4.org (harde stijlen) en sites van bands zelf.
Voor de rest trouwens ook vooral in winkels in Amsterdam, 'oude' muziek probeer ik toch vooral tweedehands te vinden (in winkels, Waterlooplein (markt in A'dam)). Een leuke winkel in A'dam is Recordfriend (winkel.recordfriend.com). Levert ook online, maar daar ga ik altijd langs, dus daar heb ik nooit iets bij besteld.

hole
1 mei 2009, 14:54
@Han: Valt mij nog mee hoor. (http://auto.marktplaats.nl/mercedes-benz/246179740-mercedes-benz-vito-2-2-108-cdi-dc-2000.html?return=eJw1jkFuwyAQRe8SKd7FgLHVGAtFybKL3 oFiIlvGZuQZlDRV795BalfzHvO%2FGGeU%2BZ6NHNA0rTYHDG7 30zARgRFiSRC2enX7QhCdI6y3KFymdEKxht2HMeDpM2wv4ZWW9 URrvDyjVdWIltJRX4%2F6BpmnZIiKoVeFGiYuFCTG1wyMeB%2B xvJcO%2FXVWXly3zH%2FNvqSfJdC89W1T7ItN9%2BdO9WzLg%2 B3%2FKPYEcwlXANnKCneykCtCPg4Skk9jsJ1su4%2F3w%2FDzC %2BvOT8Q%3D&df=1&fta=eNo1UcuS2yAQ%2FBcOPvN%2BDOXbXpJDfsGFmNHGFdlWGW mXxOV%2Fz%2BBNLmo13T1AUyDCo%2FFH7Pfl9FGWJnIDZSSIvh zVAdtxu0Fed5B5UZBUXvSQ87LBn%2FOa24yN5Y3lywrX%2FUL3 c81LB6VDsjovv8Gk6FTKvz6BxUpILd%2FWM6jDuu5HeWj37bju h63xbuutbfWGdHTSuh%2Ffx1EsiLW8k8icYGpAnPF1Rm0SiGRI TdH3KQYblO1onNc0dwouSJSdirUGmRcfZXSdJiwFIyNRsFOnqp ScSsegUVPopGqs1nbyzCPzaBQZxhSKCYzT7OeYeF71IdXBU3KF 0SV0Ycwj5TXnJz8l9sVa1MgXy2N9R1bNbNg3heiH3zmjOF8ItX xhwjl2ROKLcD543hl5jjXV4NfbgNhua8F2Wuj6vv0c1cgh8JvV %2FX4%2Fna9I%2Ff8ql3Qp%2FTQ65NoQtLWjPBDlU%2BQCCh5c rHbp6%2F%2BlfHv7V%2FxYF%2Fn5%2FPJ%2FDL%2BEx%2FP5F% 2Feurcw%3D&fta_ind=16&fs=1)

Joey Handsome
3 mei 2009, 16:16
Veel via www.nlstore.nl maar die zijn onlangs gestopt met vinyl. Nu vooral inderdaad via www.amazon.de
Ook wel eens besteld bij www.highfidelitydiscs.nl (hebben ze ook plastic opberghoezen, aanrader wat mij betreft), www.codex4.org (harde stijlen) en sites van bands zelf.
Voor de rest trouwens ook vooral in winkels in Amsterdam, 'oude' muziek probeer ik toch vooral tweedehands te vinden (in winkels, Waterlooplein (markt in A'dam)). Een leuke winkel in A'dam is Recordfriend (winkel.recordfriend.com). Levert ook online, maar daar ga ik altijd langs, dus daar heb ik nooit iets bij besteld.

En Distortion Records niet te vergeten. http://www.distortion.nl/

Bram+
3 mei 2009, 17:07
Wel eens in die winkel geweest, maar nooit iets kunnen vinden omdat het zo'n ongelofelijke zooi is daar. Bijna beledigend.

Joey Handsome
3 mei 2009, 17:33
Wel eens in die winkel geweest, maar nooit iets kunnen vinden omdat het zo'n ongelofelijke zooi is daar. Bijna beledigend.

Haha, het valt inderdaad even niet mee snel wat te pakken te krijgen. Maar toch kom ik daar als ik aan het graven ben altijd wel weer wat leuks tegen. Daarnaast, de webshop is prima, daar kun je ook altijd wat van bestellen of klaar laten leggen dat je het op haalt.

Joost_79
4 mei 2009, 10:08
Vinyl bestel ik ook regelmatig via internet, verzending is altijd in orde.

Sites waar ik voornamelijk bestel.

www.velvetmusic.nl
www.vinylvinyl.nl

Heb ook wel eens bij amazon of hmv besteld, ook daar altijd nette levering.
Maar gewoon een goede platenzaak in de buurt is ook erg makkelijk, vervelende van een platenzaak is dat ik altijd met meer naar buiten ga dan ik van plan was. Zeker als de verkopers je een beetje kennen wordt je aan de kassa altijd verleidt om nog de een of de andere plaat ook mee te nemen :soinnocent:

EuroCinema
7 juli 2009, 12:44
Wel eens in die winkel geweest, maar nooit iets kunnen vinden omdat het zo'n ongelofelijke zooi is daar. Bijna beledigend.

Sorry voor de Bump, maar bij Distortion moet je gewoon even een praatje maken. Het ziet er soms chaotisch uit, maar de man achter de toonbank is erg behulpzaam en kan je zo vertellen waar de muziek die jij zoekt staat/ligt.

Joey Handsome
7 juli 2009, 16:58
Sorry voor de Bump, maar bij Distortion moet je gewoon even een praatje maken. Het ziet er soms chaotisch uit, maar de man achter de toonbank is erg behulpzaam en kan je zo vertellen waar de muziek die jij zoekt staat/ligt.

Zo heb ik het ook ervaren!