PDA

View Full Version : Basgitaarcases



stephen
22 maart 2003, 00:15
Hoi,

Ik ben mijn basgitaartas zat (half kapot ondertussen) en wil een case, ook omdat het aantal optredens toeneemt naar 3x per maand ongeveer.. Met een case kan ik mijn basgitaar gewoon onderop in de auto gooien en hoef ik niet voorzichtig te doen hiermee

Waar kan ik het goedkoopst een goede kwaliteit basgitaarcase kopen voor 2 basgitaren??

gr

Stephen

J.V.S.
22 maart 2003, 16:02
ik weet een winkel, ma das wel in belgie, oost vlaanderen, misschien beetje te ver ofzo, kweet ni maar daar zijn er nog 'casen' voor 2 gitaren, en nog redelijk goedkoop iets van 100 euro denk ik, kheb er maar een dus ik weet het ni echt hoeveel die kosten maar, anders zal ik eens verder informeren, als je er naartoe kunt gaan !!

JvS

stephen
22 maart 2003, 17:09
Ja, maar gitaren zijn veel kleiner dan basgitaren dus als je het over het gitaren hebt is dat zowiezo te klein natuurlijk :smile:

Het is btw ook niet erg als het 2 cases zouden zijn bijvoorbeeld, dan koop ik er nu 1 en straks nog 1, want mijn zelfgemaakte fretless bas hoeft niet persee in een case.

Trouwens wel cool. Heb vorig jaar mijn oude basgitaar fretless gemaakt.. Er staat een tutorial van mij op http://www.writers-block.nl :smile:

J.V.S.
22 maart 2003, 21:10
kheb het werklijk over basgitarencases, vriend van me heeft zijn case er ook gaan halen, ze zijn goede kwaliteit hoor,...
een frettless bas ?? das toch klote om te spelen ? allez, dan zit je toch steeds naast je toon ?? kweet ni of ze er hebben voor 2 eigenlijk, ma ik denk het wel !!

JvS :eek:

Ruud
22 maart 2003, 21:47
Feedback levert ze relatief goedkoop, kzou persoonlijk twee losse koffers kopen, prijs dacht ik iets van 60 euro/stuk

bassopotmus
23 maart 2003, 11:04
rijd ff naar Koln, hebben de hardshell case voor 55€ met plushe en alles erin, ook opbergvakje..is molded

ik vind die tolex cases toch net wat mooier, heb je van rockbag voor 99 €, meer ruimte en staat vetter, vooral als je een vintage bas hebt(hey entree is ook belangrijk)

stephen
23 maart 2003, 11:36
Ok, ik zal is gaan kijken bij feedback. Hoe zit het met de stevigheid van dat soort cases. Of zijn het een soort van verstevigde tassen? En Koln lijkt me een beetje ver :smile: denk dat het in Nederland (of Belgie misschien) ook wel te vinden moet zijn :smile:

Manusdr
23 maart 2003, 11:44
Ja een koffer zoek ik ook nog steeds. Misschien moet ik er maar es eentje zelf gan maken. Kan niet te moeilijk zijn.

@stephen: idd een leuke tutorial over het fretloos maken van je basje. Alleen dat vloeibaar hout is niet mijn favoriet, maar wel een stuk eenvoudiger als de gaten vullen met maple...

Fretloos spelen doe ik nu ook een paar weken en ik moet zeggen dat mijn gefrette basjes aardig stof staan te vangen. Het duurt echt wel een tijdje voor je alle tonen netjes pakt, maar als je er vaardigheid in krijgt is het echt een stuk vrijer spelen zonder fretjes. En natuurlijk is een slide echt heeeeel erg cool...

stephen
23 maart 2003, 11:46
Mwahh, het is even wennen, maar ik speel er wellis op en zo moeilijk vind ik het niet. Voor mijn band gebruik ik het nog niet echt, maar dat komt omdat we daar toch meer poprock & funky nummers schrijven.