PDA

View Full Version : Floyd Rose-effect maar toch met vaste brug.



Geoffrey
1 mei 2009, 00:32
Ik weet totaal niet hoe de benaming er van is, maar ik probeer het te omschrijven.
Stel, je hebt een floyd rose en je duwt de hendel (richting nek) naar beneden zodat de snaren slapper zitten..
Is het iets met een drop?

Aangezien ik niet gewoon kan raken aan een floyd rose speel ik enkel op gitaren met een vaste brug..
Maar bestaat er iets hoe ik toch dit effect kan bekomen?

Is bvb die Whammy iets?

Kellet
1 mei 2009, 00:43
Dive bomb?

De Whammy van Digitech is wel leuk ja, maar ik vind een Floyd Rose toch wel leuker (ik had een Whammy, maar heb hem verkocht).

Geoffrey
1 mei 2009, 00:53
Dive bomb.. dat is het!!
Ik kon er totaal niet opkomen en vond het ook niet meteen ergens terug.

Bestaat er nog iets anders dan die whammy voor?

titzenpitzer
1 mei 2009, 12:15
Yup, de Boss Pitchshifter PS5 :) lekker eenvoudig ook!

edit: filmpje! Ergens in het midden: http://www.youtube.com/watch?v=7J-AZ9C4l5A&feature=PlayList&p=BA16A294128AE345&playnext=1&playnext_from=PL&index=28

Geoffrey
1 mei 2009, 12:23
Yup, de Boss Pitchshifter PS5 :) lekker eenvoudig ook!

edit: filmpje! Ergens in het midden: http://www.youtube.com/watch?v=7J-AZ9C4l5A&feature=PlayList&p=BA16A294128AE345&playnext=1&playnext_from=PL&index=28

Inderdaad.. ergens in het midden.
Heeft die Whammy geen makkelijkere werking dan deze Boss?
Niet dat ik een voorkeur heb voor die Whammy ofzo.. ik bekijk best eens waar ik deze tegenover elkaar kan testen.

Zijn er nog?

titzenpitzer
1 mei 2009, 16:58
Simpel: ik zou voor de Boss kiezen omdat ie compacter is en/of voor de whammy omdat er automatisch een expressiepedaal bijzit :)

Geoffrey
1 mei 2009, 18:28
Op die Boss zit toch ook een expressiepedaal?

robert-gitarist
1 mei 2009, 19:39
Nee bij Boss zit geen exp. pedaal. Wel een mogelijkheid voor dacht ik.
Ik zou kiezen voor een Whammy. Nadeel van de Whammy is dat ie groot is en ook een apparte voeding heeft maar voordeel er van is, dat hij gewoon echt goed klinkt en makkelijk in gebruik. Bij de Boss pitchshifters etc heb ik altijd het gevoel dat het nét niet het geluid is. Een beetje digitaal geluid uit. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

titzenpitzer
1 mei 2009, 22:05
Op die Boss zit toch ook een expressiepedaal?

Er zit inderdaad een soort van 'momentary' mode op, waardoor je het pedaal als expressie kan gebruiken, maar of het handig is...alleen voor die diveboms en vibrato'tjes, lijkt me :)

Demoi-crazy
2 mei 2009, 16:56
De Super shifter van Boss is een geweldig stukje techniek.
De pedaal heeft 5 verschillende modes en de "T. ARM-mode" laat toe dat he de divebomb kunt simuleren. Je kan erook een extern expressiepedaal op aansluiten om de pitch te veranderen van het effect.... I love it!