PDA

View Full Version : Stukje Blues op een ouwe Jaguar



benwave
30 april 2009, 23:39
Wat dachten jullie hiervan..? Een ouwe Jaguar uit 1962 op een Fender princeton recording
Ik vind hem wel lekker.


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=7562165

groeten Ben

Divine
30 april 2009, 23:50
Klinkt goed! Mooie volle sound. Ook de attack vind ik goed klinken (vooral bij 0.35 - 0.45).

Nemo
30 april 2009, 23:59
Speel je volgens een toonladder of..?

jaspie
1 mei 2009, 01:24
Speel je volgens een toonladder of..?

waar zou hij anders volgens moeten spelen??

lekkere sound TS en mooi spel ook:D

meul
1 mei 2009, 18:44
mooi hoor Ben, erg goed gespeeld ook.

gr,
jan

Divine
1 mei 2009, 18:44
Speel je volgens een toonladder of..?

Als je goed luistert hoor je dat hij de hybride Mixophrygische b5 ladder gebruikt afgewisseld met een hybride Locridorian b7.

VHsologitarist
1 mei 2009, 19:08
Lekker man! Mooie sound ook!

Riky
1 mei 2009, 20:06
Als je goed luistert hoor je dat hij de hybride Mixophrygische b5 ladder gebruikt afgewisseld met een hybride Locridorian b7.

:dontgeti: tuurlijk!


lekker gespeeld en ook erg lekker geluid!

benwave
1 mei 2009, 20:26
Als je goed luistert hoor je dat hij de hybride Mixophrygische b5 ladder gebruikt afgewisseld met een hybride Locridorian b7.


Nooit geweten dat ik zo goed was in toonladders..

pasqual
1 mei 2009, 23:48
Nooit geweten dat ik zo goed was in toonladders..

zo moeilijk zijn ze nou ook weer niet, Ben...:seriousf:
maar ff ontopic: goeie sound en lekker gespeeld.

groeten Pasqual.

Sterik
2 mei 2009, 01:03
Tin pan Alley!

lekker gespeeld hoor! je begint wat snel (net of je begint op het einde, en eindigt met het begin)
leuk hoe je af en toe naar beneden duikt, ik had er zelf nog nooit op die manier over nagedacht, top!

Pepe
2 mei 2009, 01:13
Goeie sound, niet echt typisch princeton, beetje dumble achtig. Wat zit er precies tussen of toch alleen attuenator?

nielsnielsniels
2 mei 2009, 01:34
Ah, dit klinkt echt lekker. Heerlijke sound, en het gitaarspel is ook heel levendig.

repelsteeltje
2 mei 2009, 07:33
Klinkt heel lekker mooie sound ook

benwave
2 mei 2009, 08:05
Goeie sound, niet echt typisch princeton, beetje dumble achtig. Wat zit er precies tussen of toch alleen attuenator?

Die attenuator beinvloed verder niet het geluid, die zit er juist op om te zorgen dat het geluid bij lage volumes het zelfde blijft.
Dit geluid gaat wel via de overdrive die ook op het versterkertje zit.
De reverb die je hoort is een digitale

Pepe
2 mei 2009, 11:32
I see, dan heeft Fender eindelijk een smart move gemaakt om niet een Marshall in hun lead te willen stoppen maar de natuurlijke Dumble/Boogie kant te volgen die in dat geluid verstopt zit. En iemand die weet hoe je een toon maakt helpt ook.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Geen problemen verder met die amp? Ik lees her en der het een en ander.

Nog even geluisterd, doet me inderdaad denken aan het soundje van Gregor Hilden.

benwave
2 mei 2009, 12:15
I see, dan heeft Fender eindelijk een smart move gemaakt om niet een Marshall in hun lead te willen stoppen maar de natuurlijke Dumble/Boogie kant te volgen die in dat geluid verstopt zit. En iemand die weet hoe je een toon maakt helpt ook.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Geen problemen verder met die amp? Ik lees her en der het een en ander.

Nog even geluisterd, doet me inderdaad denken aan het soundje van Gregor Hilden.

Nee geen problemen ermee.. Het is een 120 volt uitvoering met een verhuis-trafotje
Hij zou ook volledig gebaseerd moet zijn op de vintage princeton

Mukkez
4 mei 2009, 17:12
Wel duidelijk een dikkere sound dan op een strat Ben, ik vond het tof :ok:

sjazohn
4 mei 2009, 17:37
Als je goed luistert hoor je dat hij de hybride Mixophrygische b5 ladder gebruikt afgewisseld met een hybride Locridorian b7.

Ge-Wel-Dig :crazyhappy:

Klinkt zeker goed,
Lekker warm :)

JelmerOnGuitar
7 mei 2009, 01:42
Keeeeeeenker, wat vet..

Damn jij kunt mooi spelen vind ik! Net ook gepost in je slow-blues topic.

Je spel inspireert me man!:D

Ontopic: Ik vind je jaguar hier bijzonder mooi klinken, idd die attack is prachtig, hij klinkt superdynamisch en heerlijk warm.. Mooi!