PDA

View Full Version : De SZ520 van Ibanez



M Kactus
22 maart 2003, 00:03
Is hier iets over te vertellen? Op serlui vind ik de prijs er niet van, is wrs een 2003-model, maar waarom staat die dan niet in mijn catalogus? Komt het alleen in vs uit ofzo? Wat is het waard tegenover de SA160? Is deze ook een beetje all-round gitaar of echt een harde(re) shredder?
Vol vragen nu ik een nieuw prentje gezien heb :wink:
Vind die string through trouwens best wel bloedmooi...

M Kactus

M Kactus
22 maart 2003, 00:14
Heb de prijs net gevonden... Maar de andere vragen? Enige ervaringen?
Prijs is trouwens 650€, nieuw. Lijkt me best wel mooi...

M Kactus

Hankey
22 maart 2003, 00:26
Waar heb je de prijs gevonden? Ik zou nl. graag de prijs van zijn kleine broertje, de SZ320 willen weten, aangezien dat waarschijnlijk de perfecte gitaar voor mij is (als de nek even flex is als die van een sc)...

M Kactus
22 maart 2003, 00:31
http://www.peterjohanzen.nl/ibanezprijzenhtm.htm

Hier dus :smile:
Waarom denk je dat het de perfecte voor jou is? Ben mij aan't afvragen of deze een betere rocker is dan de SA160, meer ballen heeft? De specs van de sound eigenlijk...

M Kactus

Hankey
22 maart 2003, 00:50
Op 2003-03-22 00:31, schreef M Kactus:
http://www.peterjohanzen.nl/ibanezprijzenhtm.htm

Hier dus :smile:
Waarom denk je dat het de perfecte voor jou is? Ben mij aan't afvragen of deze een betere rocker is dan de SA160, meer ballen heeft? De specs van de sound eigenlijk...

M Kactus


Bedankt voor de link :smile:

Hij lijkt mij perfect voor mij omdat hij lekker simpel is (Geen tremelo, twee hummers, geen overbodige extra's), omdat hij er mooi uit ziet en een set neck heeft... Ik moet em alleen nog ffies uit kunnen testen om te kijken of hij lekker klinkt (maar pick-ups kan ik later altijd nog vervangen) en vooral of hij een beetje relaxte nek heeft...

M Kactus
22 maart 2003, 09:54
Ik ga'm vandaag ook eens uitproberen en de verkoper uithoren. Die praat moet je altijd wel filteren, maar ik vertrouw de mijne toch wel hoor. Zal er miss sewes 'verslagje' van posten...

M Kactus

Anders Destium
22 maart 2003, 10:59
Vraag hem gelijk over de nieuwe bruggen, de meningen zijn namelijk niet onverdeeld enthousiast...

M Kactus
22 maart 2003, 11:14
De nieuwe bruggen op de Ibanezzen in't algemeen? Of die Gibraltar-what'sitcalled? Wrs doe ik toch beide :smile: Die gitaarkerel zal blij zijn da't weer weekend is en dat ik weer langs kom :smile:

Josdevos
22 maart 2003, 11:21
Heb de sz320 vorige week geprobeerd en was zeer onder de indruk. Ze zijn wel Gibson style hoor, een nek zoals een 1960 Les Paul, zware body in mahonie, lekkere sustain. De sz520 is net dezelfde gitaar, enkel cosmetisch iets mooier. (Hoewel ik dat zwart ook mooi vind met de bindings.)
Ze moest bij m'n gitaarboer maar €400 kosten? Wel in België (Gent). Zeer mooie gitaar, heel mooi afgewerkt.

M Kactus
22 maart 2003, 11:29
Alright :smile: Nog beter nieuws :smile: Ik woon ook in België namelijk, maar ik vond alleen maar die prijslijst...
Het wordt hier beter en beter, nog drie posts wachten en ik krijg'm voor niks :wink:
Ik zou er graag ruwere blues (santana, srv, jimi) op spelen en rock (80's tot nu), punk, hardrock... Hoe lang kunnen twee uurtjes duren (dan kan ik pas vertrekken :smile:)

M Kactus

M Kactus
22 maart 2003, 15:29
Zo, ik kom net terug van de winkel... Was weer leuk en leerzaam :smile:

Ik heb eerst even op de SA160 gespeeld, (ik was eerst van plan deze te kopen) en wat ik miste bij de SA vond ik terug bij de SZ... Ballen :smile:
Echt waar, dat gevoel was er duidelijk, het had echt meer iets van een LP dan van een 'typische' Ibanez.
De finish is zalig, ik ben nu nog aan't twijfelen tussen de blauwkleurige en de amberkleurige... Ze zijn alletwee schitterend.
Ik heb ze gespeeld, en hoewel het nut van de aparte volumeregeling een beetje aan mij voorbijgaat (volgens de verkoper voor meer verschillende sounds, volgens mij meer om de iets minder polyvalente SZ te doen lijken op de iets polyvalentere SA...) gaat het die toch worden.
Waarschijnlijk een bevooroordeelde mening, maarja, wat wil je anders van een mogelijke koper :smile:
Over de brug wist hij eigenlijk niks slechts te vertellen, maar het is en blijft natuurlijk een verkoper. Ik vond'm ook wel leuk en ziet er ook nog goed uit.
De SA is iets meer-kleurig van geluid, en ik heb een beetje schrik dat ik een trem ga missen hoewel ik'm soms maar voor de fun gebruik. De sustain is wel eindeloos op de SZ.
De sound, tjah, de elementen zijn Ibanez-standaard elementen, ik ken zeer weinig van elementen. Ik hoorde wel dat de single coils van de SA soms de neiging hadden te ruisen, mr de hum's heb ik dat niet horen doen.
Voor de rest, fijne gitaar om vast te hebben. De nek voelt ook heel wat dikker aan (de SZ). Ik dacht altijd dat dunnere nekken voor mij waren, maar nu ik die dikkere vasthad, dat voelde gewoon beter. Niet zo'n gigantisch verschil natuurlijk, maar toch.
Iemand die toevallig goede foto's van de blauwe heeft? Ik heb namelijk nogal schrik dat die té blauw gaat zijn, snap je... Te fel blauw. Wat zwart erin is leuk, maar fel blauw is erover... Dan liever de amber :smile:

M Kactus