PDA

View Full Version : Speakerkeuze



RobinS
30 april 2009, 19:25
Hallo,

Voor mijn toekomstige comboversterker ben ik nog op zoek naar 2 speakers voor erin te monteren. De versterker die ik maak bestaat uit een fender-achtig clean kanaal en een matchless-kanaal voor drive. Bedoeling is om deze 2 kanalen clean in te stellen en te blenden zodat ik met een overdrivepedaal van clean naar overdrive kan gaan.
Nu zoek ik 2 speakers in de prijsklasse van 50 tot 75 euro per stuk die de amp goed tot zijn recht laten klinken.
Als referentie, ik gebruik een vox AC30 met de goedkopere warfdale speakers en hoop in deze regio te blijven. Ik zou namelijk later graag de 2 versterkers naast elkaar plaatsen voor tegelijk erdoor te spelen.
Mijn clean moet klein beetje met een randje zijn zodat wanneer ik een overdrive pedaal schakel, de amp als het ware gepushed wordt. Ook zoek ik niet teveel hoog in men sound.

Ik zag al dat er veel mensen de eminence the governor (met positief resultaat) aangekocht hebben.
Online zag ik ook Jensen speakers in mijn prijsklasse.

Iemand die me iets kan aanraden?

Bedankt

fredjuh
1 mei 2009, 15:51
http://www.kool-elfring.com/Pages/English/kool-elfring-mp3-eng.html
Deze site vind ik heel handig.
http://www.eminence.com/soundclips.asp
En deze ook.

RobinS
1 mei 2009, 17:48
Bedankt voor de links, heb ondertussen ook eens gekeken op de site van Jensen. Ik denk dat het waarschijnlijk 2 stuks van deze zullen worden.
Bedoeling is toch om meer naar een vintage sound te gaan en met een cut-control op mijn amp kan ik waarschijnlijk ook al veel doen.

Negative K3 fan
1 mei 2009, 22:20
Voor mij niets anders dan greenbacks.

RobinS
2 mei 2009, 10:34
Waren ook de eerste speakers die in men gedachten sprongen. Helaas, mijn budget is niet zo groot.
Kans is groot dat ik voorlopig deze speakers gebruik tot dat ik eens geld heb om duurdere speakers aan te kopen. De andere zou ik dan in een andere nieuwe amp steken die ik dan maak.

RobinS
4 mei 2009, 22:11
Deze week hoogstwaarschijnlijk deze bestellen:
http://jensentone.com/c12q.php
53 euro per stuk, valt nog goed mee. Ben alvast benieuwd hoe ze zullen klinken

Chris Winsemius
4 mei 2009, 22:14
SPAM!!!

Als je nog 'n Wharfdale zoekt; ik heb er nog 1 over...
--------------------------------------------------
Verder OT: kun je globaal aangeven hoe die amp in elkaar gaat zitten qua pre-amps, fasedraaier, eindtrap/etc.?

2e hands lijkt me sowieso 'n goede optie gezien je budget.

RobinS
5 mei 2009, 08:40
Nee, bedankt, ik ben op zoek naar 2 speakers.

Ik zou eigenlijk veel liever nieuw kopen, om verschillende redenen:
-Ik ben dan zeker dat ze in orde zijn,
-Ik moet toch nog andere onderdelen meebestellen
-Ik heb niet veel tijd om ze te gaan ophalen en om op te sturen zie ik niet zitten.

Wel, de versterker heeft een eindtrap en fasedraaier van een JCM900. De ene preamp is fender gebaseerd en de andere matchless die geblend kunnen worden. Er zit ook nog eens een reverb in.
Maar zoals ik al eerder zei, de kans is groot dat deze na een tijdje andere speakers krijgt en dat ik de Jensens gebruik voor een andere, erg cleane, versterker te maken.