PDA

View Full Version : welke gitaar hoor ik nou toch...



Igos du Iskana
30 april 2009, 19:13
Hoi,
misschien kunnen jullie me helpen met een vraagje..
ik heb van de week het album "the colour and the shape" van de foo fighters gekocht. op deze versie staan wat extra nummers en één daarvan vind ik heel erg gaaf, "Baker street" (cover van gerry rafferty).
De lead gitaar in dit stuk vind ik echt geniaal, heeft iemand misschien een idee wat voor een instrument daar gebruikt word?
bedankt,
Auke

Gothra
30 april 2009, 19:15
Hoi,
misschien kunnen jullie me helpen met een vraagje..
ik heb van de week het album "the colour and the shape" van de foo fighters gekocht. op deze versie staan wat extra nummers en één daarvan vind ik heel erg gaaf, "Baker street" (cover van gerry rafferty).
De lead gitaar in dit stuk vind ik echt geniaal, heeft iemand misschien een idee wat voor een instrument daar gebruikt word?
bedankt,
Auke


Ik snap je vraag niet helemaal..

Kellet
30 april 2009, 19:16
Ik snap je vraag niet helemaal..

Denk dat hij bedoeld wat voor een gitaar (bijv. Strat, of Les Paul).

Igos du Iskana
30 april 2009, 20:23
idd, welk soort gitaar... vond het een beetje stom om twee keer gitaar in een enkele zin te typen:hippie:

Ibanez666
30 april 2009, 20:31
misschien staat er een filmpje op youtube, hoewel ze in die clips niet altijd de gitaren gebruiken die ze in de studio ook hebben gebruikt..

Igos du Iskana
30 april 2009, 20:51
Op youtube zijn alleen maar cd-versies te vinden met wat plaatjes eromheen geplakt, daarom heb ik hier even gepost, misschien dat iemand het toevallig weet of herkent...