PDA

View Full Version : Mijn nieuwe set



E-J
30 april 2009, 14:50
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3781.jpg?t=1241095666
http://i37.photobucket.com/albums/e59/Emiel_J/Guitars/HPIM3785.jpg?t=1241095793

Nu nog leren spelen, het is toch nog verrekte moeilijk!

Luke-wannabe
30 april 2009, 15:10
Dat is volgens mij dezelfde als die Harley Benton van Thomann, niet waar?
Hoe klinkt het ding? Ik wil ook ooit eens zo'n lapsteel, lijkt me te gek.
Die Orange ken ik niet, maar zal ongetwijfeld een lekker soundje geven. Is dit de vervanger van je Marshall?

olaftheholy
30 april 2009, 15:25
Very very very Nice!! ad30 met 4 el84 BINGO!
Lapsteel lijkt mij ook wel wat.
Speel ze man! en post ff een soundclipje as je 't onder de knie hebt:D

E-J
30 april 2009, 16:09
Leon,
Dit is niet de Harley Benton slidegitaar, maar een Tenayo. Deze heeft wel (drie) poten zodat je gewoon op een stoeltje achter het apparaat kunt zitten, ipv het ding op je schoot. De Orange is inderdaad de opvolger van mijn Marshall en ook van mijn H&K, als ik die verkocht krijg tenminste!

Olaf,
Ja, de AD30TC is echt een pracht van een versterker :) Mooie is dat ie een buis rectifier heeft (in totaal 9 buizen!!) dus hij klinkt heerlijk donker en warm. Morgen hoor ik hem met mijn Les Paul en Tele!

Les Strat
30 april 2009, 16:43
vet ding:D ik denk dat ik er ook eens een koop.

olaftheholy
1 mei 2009, 12:08
vet ding:D ik denk dat ik er ook eens een koop.


Same here! voel lichtelijk gas borrelen ;o)

E-J
1 mei 2009, 12:18
Het is de prijs (129e) zeker waard! Voeg een volumepedaal, leuke overdrive, en flink wat delay toe en spelen maar. Het went tamelijk snel. Ik ga hem flink gebruiken met mijn nieuwe alternative/indie band. Samen met de Orange natuurlijk, die is ook gloedjenieuw :)

olaftheholy
1 mei 2009, 12:19
Het is de prijs (129e) zeker waard! Voeg een volumepedaal, leuke overdrive, en flink wat delay toe en spelen maar. Het went tamelijk snel. Ik ga hem flink gebruiken met mijn nieuwe alternative/indie band. Samen met de Orange natuurlijk, die is ook gloedjenieuw :)

hihi:D woeps! ik bedoelde eigenlijk de ad30 ;o)
een lapsteel ben ik zelf aan het bouwen!

E-J
1 mei 2009, 12:30
hihi:D woeps! ik bedoelde eigenlijk de ad30 ;o)
een lapsteel ben ik zelf aan het bouwen!

Hoi Olaf,

Check dan dit filmpje... laat precies zien hoe 'ie klinkt.
http://www.youtube.com/watch?v=WrGO4lTcZYI

E-J
1 mei 2009, 20:06
De versterker en de lapsteel staan nu bij de andere gitaartjes.

Ik heb lang gezocht naar 'de' sound, een warm, romig, smooth bluesrockgeluid. Een Peavey Classic 50 kwam dichtbij met de juiste instellingen maar deze Orange is het toch echt. Wat een geweldig geluid. Een Les Paul erop en... meer heb ik althans echt niet nodig. Ik vind het heel erg op Paul Kossoff lijken, Clapton bij de Bluesbreakers zit erin, Peter Green, vroege ZZ Top, Allman Brothers, Mark Knopfler en dan praat je alleen nog maar over het eerste kanaal. Het tweede kanaal gaat van een Hiwatt achtig clean naar een vuile Thin Lizzy/The Who rocksound. Althans een zeer bruikbare versterker, je haalt er naast al die oude sounds ook zo Radiohead, Oasis, Elbow, Manic Street Preachers uit. Fantastisch, een versterker die al mijn stijlen in één keer gecoverd krijgt en dan ook nog eens op een sublieme manier. Warm, romig: het eerste kanaal. Moderner, helderder: het tweede kanaal. Ik speel nu al twee uur en wil enkel méér!

Die lapsteel is trouwens ook best leuk :seriousf:.

nielsnielsniels
1 mei 2009, 20:17
Ik blijf die Orange versterkers spuuglelijk vinden, maar ze klinken hopelijk wel beter dan dat ze eruitzien :seriousf:.

hezz
1 mei 2009, 21:18
Oef, dat ziet er wel heel tof uit!

Bolder
1 mei 2009, 22:24
GÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀHÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁSS

gasgasgas

Ronaldo
2 mei 2009, 10:08
klinkt erg jaren '70 rock en bluesy in dat filmpje. wel fijne klank vind ik.
raar dat die kerel van slipknot ook orange versterkers gebruikt. toch een heel ander geluid. maar die zal er wel een paar pedaaltjes voor hebben zitten.

marter544
2 mei 2009, 15:44
Ik hoorde donderdag de head versie van die amp, in stereo met één of andere boutique amp met een gibson LP goldtop met minihums erin, veeeet geluid! Gefelici!